~Sebek
| KOlego cosię dowiedziałeś możesz jeździc czy nie bo stoje przed tym samym problemem w wydziale komunikacji to nic nie wiedxą odsyłaja do drogówki drogówka do inspekcji i koło sie zamyka. Napisz czy jeździłeś miałeś kontrole jak wygląda sytuacja? | | | |
~Sebek
| Napis zkolego co się dowiedziałeś tez che kuipic taki zestaw i mam B+E kosztyuje duzo i nie che wydac kasy i żeby okazało sie że nie moge nim jeździc. | | | |
~ktosik
| Art. 6.
1. Prawo jazdy stwierdza posiadanie uprawnienia do kierowania:
6) kategorii B:
a) pojazdem samochodowym o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej
3, 5 t, z wyjątkiem autobusu i motocykla,
b) zespołem pojazdów złożonym z pojazdu, o którym mowa w lit. a, oraz
z przyczepy lekkiej,
c) zespołem pojazdów złożonym z pojazdu, o którym mowa w lit. a, oraz
z przyczepy innej niż lekka, o ile łączna dopuszczalna masa całkowita zespołu
tych pojazdów nie przekracza 4. 250 kg, z zastrzeżeniem ust. 2,
d) pojazdami określonymi dla prawa jazdy kategorii AM;
12) kategorii B+E, C+E lub D+E -pojazdem określonym odpowiednio w prawie
jazdy kategorii B, C lub D, łącznie z przyczepą (przyczepami), przy czym w zakresie
kategorii B+E dopuszczalna masa całkowita ciągniętej przyczepy nie może
przekraczać 3, 5 t; | | | |
~ktosik
| czyli:
na przykladzie powyzej :
auto do 3, 5T + przyczepa 4, 7T = pj z kat C+E ( DMC przyczepy nie moze byc wieksze niz 3, 5T dla kat B+E ) | | | |
~ktosik
| expres - odswiez wiadomosci. PRD zostal zmieniony. w nowym nie ma art88
baracuda - co ma to co wkleiles do kategorii prawa jazdy? | | | |
~Bolek
| ktosik wszystko wie, ktosik zawsze ci podpowie. | | | |
~zbychu
| masa własna 1200 + ładowność 3390 = 4590 | | | |
~zbychu
| b 3500 dmc może nie więcej e 3500 dmc + odpowiedni hak | | | |
~zbychu
| nie napisałeś ile ładowność ciągnika, to wszystko powinno wyjaśnić w przypadku cs | | | |
~zbychu
| a realnie masz w/g mnie źle skonfigurowany zestaw. Do tej naczepy masz za mały ciągnik. Jest ona pod cs większy niż 3, 5 dmc. | | | |
~zbychu
| przepraszam to na haku, w przypadku cs to dowód rej powinien ci to wyjaśnić. | | | |
~wiola
| witam wyjaśnił Pan kwestię kategorii prawa jazdy dla tego zestawu? | | | |
~CKZ
| "Było "cymbalistów" wielu... " ale żaden nie odpowiedział na Twoje pytanie, pomimo cytatów z przepisów. Do kolegów którzy coś cytują niech najpierw zrozumieją zapisy przytaczanych paragrafów.
Odpowiadając na pytanie - tak możesz jeździć na B+E i powinieneś mieć Tacho, a co się z tym wiąże ogranicznik prędkości.
W sprawie mas ciągnika i naczepy to:
w przeciwieństwie do przyczepy, część masy naczepy spoczywa na siodle czyli na ciągniku, a cześć na osi naczepy. Dlatego w tym wypadku liczy się sumę mas własnych + masę (ciężar ładunku). W tym wypadku nie przekracza 7T!!!.
W drugiej kwestii, tacho obowiązuje przy przewozach pojazdem powyżej 3, 5T niezależnie od liczby pojazdów (uwaga: w kodeksie do pojazdów zaliczana jest również naczepa). Dla jasności zestaw ciągnik + naczepa/przyczepa to zestaw dwóch pojazdów. | | | |
~Jago Szewski
| CKZ ty sobie zmierz lepiej gorączkę, bo bredzisz strasznie. | | | |
~Polak
| I tylko 4 lata nad tym dumales ckz?
No, gratulacje | | | |
~Viola
| Jago -Polak : tu muszę przyznać iż wasza uszczypliwość w/w można porównać do obecnej władzy [ kto się z nami nie zgadza jest naszym wrogiem ], Rzeczywistość jest prosta należy jedynie myśleć logicznie w oparciu o fakty. Kategoria B+E pozwala na prowadzenie zestawu do 7DMC masy całkowitej w tym przypadku ciągnik 2, 14 DMC naczepa 4, 7 DMC co daje nam 6, 84 DMC, na dzień dzisiejszy na podstawie obowiązujących przepisach kategoria B+E można legalnie prowadzić pod warunkiem iż na wyposażeniu ciągnika jest zalegalizowany tachograf. Natomiast jeśli sumując łącznie przekroczy 7 DMC wówczas musi posiadać C+E DMC jest podane na tablice znamionowej każdego pojazdu | | | |
~Marco
| Viola nie masz racji. Na B+E można prowadzić pojazd z dowolną DMC naczepy. Ile tylko na tabliczce znamionowej pojazdu ciągnącego. Odnośnie przyczep jest ograniczenie nie więcej niż masa pojazdu ciągnącego, ale gdy ciągnie pojazd terenowy 4x4 to może być przyczepa o 33% cięższa, więc 3500 plus 4666 = 8166. Jeśli chodzi o naczepy to w przepisach o nich nie wspominają, co daje wielkie możliwości. Są ciągniki 3, 5 t z tabliczką DMC zestawu 12 t, więc naczepa ma DMC 8, 5 t. Taki zestaw legalnie na B+E. Przeczytaj uważnie kodeks Art. 88. 2. 10). Tam nie ma zastrzeżenia masy dopuszczalnej. Masy są opisane w art. 62. 1. ale dotyczą wyłącznie przyczep, nie naczep ( art. 62. 2. ) Na legalu ciągnik siodłowy do 3, 5 t może ciągnąć każdą naczepę do masy dopuszczalnej na jego tabliczce znamionowej. Cały zestaw z naczepą może mieć 15 t i wszystko na B+E. Ta zasada dotyczy wyłącznie naczep! | | | |
~Donn Diego
| Marco, wspominaja, naczepa jest to przyczepa, ktorej czesc opiera sie na aucie, w wolnym tlumaczeniu. Jak w latach 70 zrobilem c to moglem jezdzic z naczepa, potem zaliczono naczepe do przyczep i musialem wbic pieczec przy e. | | | |
~Piotr
| Które że szkół jazdy na terenie Polski prowadzę naukę jazdy do kategorii c1 obdzwoniłem chyba z setkę nie ma choć prowadzę naukę c na autach o 7 ton to powinno się skończy nałe koszty a Maję duży zysk | | | |