Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Błąd 30 w tachografie. Rejestrowanie przekroczenia prędkości przez tachograf.

Dodany przez
Kinia_etransport.pl


identyfikator
18149
Obejrzany
3091

Praktycznie wszystkie pojazdy wyposażone w tachograf muszą mieć również zamontowany ogranicznik prędkości. Jedną z funkcji tachografu jest zapisywanie w swojej pamięci sytuacji, w której dochodzi do przekroczenia maksymalnej prędkości określonej przepisami. Gdy przekroczenie dozwolonej prędkości będzie trwało powyżej minuty zostanie to zapisane jako naruszenie, a kierowca podczas kontroli zostanie ukarany mandatem. Skutecznie ogranicza to ingerencję w ogranicznik prędkości i zaprogramowanie go na wartość wyższą niż 90km/h.

Coraz częściej zdarza się, że pojazdy mają fabrycznie ustawiony ogranicznik prędkości na 85km/h. W fabryce aktywowany i instalowany jest również tachograf. Czasami tachografy w takiej konfiguracji mają ustawiony parametr sygnalizujący przekroczenie prędkości na wartość 89km/h. Gdy zostanie podniesiona prędkość maksymalna do 90km/h to po minucie jazdy z taką prędkością tachograf zapisze to jako naruszenie przekroczenia prędkości.

Najczęściej jednak do przekroczenia dochodzi podczas zjazdów ze wzniesień, gdzie masa pojazdu potrafi rozpędzić go bez dodawania gazu. Ograniczenie dawki paliwa przez sterownik silnika będzie w tym przypadku niestarczające. Dlatego tachograf w takich przypadkach najpierw wyświetli ostrzeżenie o przekroczeniu prędkości, aby dać kierowcy czas na zareagowanie i przyhamowanie. W większości tachografów można wyświetlenie ostrzeżenia o przekroczeniu prędkości przestawić tak żeby pojawiało się np. po 15, 20, 30, 40, 45 sekundach
Twoja ocena:54321
Photo by Josh Hild from Pexels