Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Volvo Fh 12 420 2004r grzeje sie

ID: 220124


Auto grzeje się pod gorki

~Jarecki
*.customer.telenor.rs

Posty (45)

300D
Stan płynu w normie, nie ubywa nie przybywa nie wywala na zewnątrz?
~gość
A uszczelki

-1

~Zakręcony
Sprawdź wartości czujnika omomierzem przy różnych temperaturach i porównaj.

-1

~ktosik
kuzwa, a nie sprawdzic tegow najprostszy sposob?

wpinajac inny ( dodatkowy ) czujnik temperatury i skontrolowanie tego co pokazuje na desce..

zawsze jednak mnie zastanawia wpis :
" serwisy rozkladaja rece "..

powaznie?
to jak ma ci ktos naprawic auto, nie widzac go na oczy, jesli seriwis, majac wieksza wiedze, wieksze mozliwosci techniczne, no i majac auto przed oczami, nie daje rady?
a ze kazdy przypadek jest inny, to nawet nie pisz czegos w stylu " bo moze ktos tak tez mial "

tutaj na forum " mechanik " nie odpowiada za swoje rady, wiec wcale sie nie zdziwie, jesli rady skoncza sie na wymianie silnika, albo nawet calego auta
~Zakręcony
ktosik... też mnie śmieszą tego typu pytania, tym bardziej, że wielu pytających nie ma pojęcia o co pyta i z pewnością nie zrozumie odpowiedzi:-)

-1

300D
Serwisy mają w nosie takie stare auta, tam pracują stwory po praniu mózgów, wykonują polecenia kolesi w marynarkach a tych steruje system. Wcale mnie nie dziwi pytanie Jareckiego.

Bo, serwisantów trzeba naprowadzić, zmusić do naprawienia, pokazać palcem czego chcemy.
Inaczej położą laskę.
~jarecki
Płyn w normie. Czujniki sprawdzane.
Napisałem bo może zwróci uwagę na fakt na który nikt do tej pory nie wpadł. Jak ktoś ma rozum pięciolatka to wymieni silnik a człowiek myślący wyciągnie wnioski z podpowiedzi innych i dopiero zacznie działać.
Płyn nie ma tak dużej temp w układzie bo odkrecalem korek po rzekomym przegrzaniu.
Silniczek od wskazań temp płynu na liczniku tez sprawdzony dla pewnosci
~jarecki
Główny komp załącza wiskoze
~jarecki
To miało być pytanie; )
Czy z głównego kompa idzie sygnał do załączeniu wiskozy?
Bo może tu jest problem.
~jarecki
Oczywiście po odebraniu sygnału z czujników żeby nie było niedomówień
~Sweden1981
Miałem to samo, wymiana chłodnicy i po problemie, nawet jak chodzi na płynie to chłodnica zajdzie kamieniem, po wymianie zero problemu nawet w upały i pod górki
~jarecki
Kolego a włączala Ci się wiskoza podczas tego grzania?
Bo ja jej wogole nie słyszę podczas przegrzania a nie czuje tego podmuchu
Fakt faktem nie była odkamieniana chłodnica tylko myta
~Pawel / kierowca
Kolego mam pomysl naprawde skuteczny. Wymien wkoncu grata 13 lat i milion dwiescie wykrecone to dla ciezarowki moze juz wystarczy nie sadzisz?
~Jarecki
Pawełku nie ma problemu dasz kasę to wymienie; ) dla volvo 1200 000 to chyba nie jest duży przebieg ale nie to jest tematem rozmowy.
~Ktosik
A może wiązka do wisko.
Napisałeś że była zerwana przez pasek.
Napisałeś też że płyn wcale nie jest taki gorący jakby sugerował wskaźnik

A jeśli płyn nie tak dużej temperatury jak pokazuje zegar to może jednak chłodzenie jest ok?
~Jarecki
Założona nowa wiskoza wiązka sprawdzana... z kompa serwisant załączyl wiskoze i według niego działa.

A nie wiecie czy da rade założyć do tego auta wiskoze sterowana pod wpływem temp a nie załączana elektronicznie?
~Sweden1981
Napisze po raz ostatni Wymień chłodnice, mycie nic nie da
~Jacek
Ten rocznik to juz huta wzywa. dlatego sie grzeje juz na zyletki.
300D
- z kompa serwisant załączyl wiskoze i według niego działa.
-Co dziwne nie słychać pracy wiskozy podczas przegrzania,
-Bo ja jej wogole nie słyszę podczas przegrzania a nie czuje tego podmuchu

najpierw zrób coś z tym, upewnij się.
~ktosik
jarecki
2017-07-19 22:58:44
Płyn nie ma tak dużej temp w układzie bo odkrecalem korek po rzekomym przegrzaniu.



to po co ma sie wlaczac wentylator i chlodzic plyn? ?
300D
Płyn nie ma tak dużej temp w układzie bo odkrecalem korek po rzekomym przegrzaniu.

tego zdania nie biorę pod uwagę, to się nie trzyma kupy.
~ktosik
300.
dlatego juz dawno, chyba w pierwszym moim wpisie ( zanim autor to dodal ) napisalem zeby sprawdzic dodatkowym termometrem plyn w czasie " przegrzania "
ale nie temperature w zbiorniczku, a w ukladzie ( blok, chlodnica )

wtedy mozna isc dalej. teraz to jest zwykle gdybanie, bo autorowi sie " wydaje "
300D
Witam auto grzeje się pod gorki załadowany, temp raptownie zaczyna sie podnosic i dochodzi do czerwonego pola.

Problem występuje tylko pod gorki kiedy auto dostaje w kość.

wiskoza wymieniona 3 lata temu problem cały czas jest.

Bo ja jej wogole nie słyszę podczas przegrzania a nie czuje tego podmuchu

- napisał autor.
~Szef
Pewnie najniższa krajowa i 25gr km i dlatego tak się grzeje na 100%
~Jarecki
Szef jak tak placisz swoim kierowcom i takie niskie frachy bierzesz to brawo dla Ciebie za psucie rynku!!
Temat nadal nie zostal rozwiazany zastanawiamy sie nad calkowitym zdemontowaniem termostatu i sprawdzeniu auta.
A jak u Was w chinczykach jest z wiskoza slychac ja podczas jazdy? U mnie nie.
W volvo z 2001 roku slychac ja wyraznie z tym ze tym starszym roczniku jest poczciwa olejowa bez elektroniki:/
~Jarecki
Podbijam temat...
problem nadal nie rozwiązany. W aucie została wymieniona chłodnica, intercooler, pompa wody, termostat, chłodnica klimatyzacji, głowica sprężarki...
Auto przy zjeździe z górki na załączonym retarderze wytwarza strasznie duże ciśnienie w układzie chłodzenia do tego stopnia że rozwaliło węża od nagrzewnicy (gdy był szczelnie zakręcony korek wlewu płynu) a gdy jest odkręcony wywala płyn...
Auto jak się grzało pod górki tak się nadal grzeje...
~Ziom
Bez retardera też robi ci się duże ciśnienie w układzie i czy zbiorniczek wyrownawczy masz zasyfiony takim brązowym nalotem? ??
~Jarecki
Podczas jazdy bez retardera nie ma aż tak dużego ciśnienia nie wywaliło mi jeszcze płynu... co do nalotu jest go troszeczkę w zbiorniczku.
Czy retarder miałby aż tak duży wpływ na grzanie auta? Nie wiem czy wspominałem także dodam że temat grzania zaczął się (być może zbiegł się w czasie) po wyciąganiu skrzyni i naprawie synchronizatorów.
~piotr
Mój trup się grzeje 2 rok i nie chce zdechnąć. przegrzany z 200 razy i dalej jeździ. fh12 2003 rok.
tomco23
Jarecki sprawdz uszcelniacze na wtryskach, jak nie to moze byc peknieta tuleja (kawitacja)
Odpowiedzialność

Novemedia Ltd nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych tutaj ofert, postów i wątków. Osoby zamieszczające treści naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Powyższy adres IP będzie przekazany uprawnionym organom Państwa w przypadku naruszenia prawa. Zastrzegamy sobie prawo do nie publikowania jakichkolwiek treści bez podania przyczyny.

Twój adres IP: 3.135.202.224

Dodaj
Anuluj

Opcje - szybkie linki

Wątki Admina

TOP 20 - przez was wybrane

OSTATNIO KOMENTOWANE

ZOBACZ TEŻ

Zakazy ruchu dla ciężarówek w Europie na rok 2024
trafficban.com
Przepisy kuchni kierowców - do przygotowania w trasie lub przed wyjazdem
Kuchnia kierowcy

Sprawdź dobre parkingi w Europie
Dobry parking

Warunki przejazdu na drogach w Polsce
Drogi w Polsce
Photo by Josh Hild from Pexels