ID: 220124
Volvo Fh 12 420 2004r grzeje sie
ID: 220124
ID: 220124
Auto grzeje się pod gorki
Auto grzeje się pod gorki
~Jarecki*.customer.telenor.rs
*.customer.telenor.rs
Posty (45)
300D
| Stan płynu w normie, nie ubywa nie przybywa nie wywala na zewnątrz? | |||
~gość | A uszczelki | -1 | ||
~Zakręcony | Sprawdź wartości czujnika omomierzem przy różnych temperaturach i porównaj. | -1 | ||
~ktosik | kuzwa, a nie sprawdzic tegow najprostszy sposob? wpinajac inny ( dodatkowy ) czujnik temperatury i skontrolowanie tego co pokazuje na desce.. zawsze jednak mnie zastanawia wpis : " serwisy rozkladaja rece ".. powaznie? to jak ma ci ktos naprawic auto, nie widzac go na oczy, jesli seriwis, majac wieksza wiedze, wieksze mozliwosci techniczne, no i majac auto przed oczami, nie daje rady? a ze kazdy przypadek jest inny, to nawet nie pisz czegos w stylu " bo moze ktos tak tez mial " tutaj na forum " mechanik " nie odpowiada za swoje rady, wiec wcale sie nie zdziwie, jesli rady skoncza sie na wymianie silnika, albo nawet calego auta | |||
~Zakręcony | ktosik... też mnie śmieszą tego typu pytania, tym bardziej, że wielu pytających nie ma pojęcia o co pyta i z pewnością nie zrozumie odpowiedzi:-) | -1 | ||
300D
| Serwisy mają w nosie takie stare auta, tam pracują stwory po praniu mózgów, wykonują polecenia kolesi w marynarkach a tych steruje system. Wcale mnie nie dziwi pytanie Jareckiego. Bo, serwisantów trzeba naprowadzić, zmusić do naprawienia, pokazać palcem czego chcemy. Inaczej położą laskę. | |||
~jarecki | Płyn w normie. Czujniki sprawdzane. Napisałem bo może zwróci uwagę na fakt na który nikt do tej pory nie wpadł. Jak ktoś ma rozum pięciolatka to wymieni silnik a człowiek myślący wyciągnie wnioski z podpowiedzi innych i dopiero zacznie działać. Płyn nie ma tak dużej temp w układzie bo odkrecalem korek po rzekomym przegrzaniu. Silniczek od wskazań temp płynu na liczniku tez sprawdzony dla pewnosci | |||
~jarecki | Główny komp załącza wiskoze | |||
~jarecki | To miało być pytanie; ) Czy z głównego kompa idzie sygnał do załączeniu wiskozy? Bo może tu jest problem. | |||
~jarecki | Oczywiście po odebraniu sygnału z czujników żeby nie było niedomówień | |||
~Sweden1981 | Miałem to samo, wymiana chłodnicy i po problemie, nawet jak chodzi na płynie to chłodnica zajdzie kamieniem, po wymianie zero problemu nawet w upały i pod górki | |||
~jarecki | Kolego a włączala Ci się wiskoza podczas tego grzania? Bo ja jej wogole nie słyszę podczas przegrzania a nie czuje tego podmuchu Fakt faktem nie była odkamieniana chłodnica tylko myta | |||
~Pawel / kierowca | Kolego mam pomysl naprawde skuteczny. Wymien wkoncu grata 13 lat i milion dwiescie wykrecone to dla ciezarowki moze juz wystarczy nie sadzisz? | |||
~Jarecki | Pawełku nie ma problemu dasz kasę to wymienie; ) dla volvo 1200 000 to chyba nie jest duży przebieg ale nie to jest tematem rozmowy. | |||
~Ktosik | A może wiązka do wisko. Napisałeś że była zerwana przez pasek. Napisałeś też że płyn wcale nie jest taki gorący jakby sugerował wskaźnik A jeśli płyn nie tak dużej temperatury jak pokazuje zegar to może jednak chłodzenie jest ok? | |||
~Jarecki | Założona nowa wiskoza wiązka sprawdzana... z kompa serwisant załączyl wiskoze i według niego działa. A nie wiecie czy da rade założyć do tego auta wiskoze sterowana pod wpływem temp a nie załączana elektronicznie? | |||
~Sweden1981 | Napisze po raz ostatni Wymień chłodnice, mycie nic nie da | |||
~Jacek | Ten rocznik to juz huta wzywa. dlatego sie grzeje juz na zyletki. | |||
300D
| - z kompa serwisant załączyl wiskoze i według niego działa. -Co dziwne nie słychać pracy wiskozy podczas przegrzania, -Bo ja jej wogole nie słyszę podczas przegrzania a nie czuje tego podmuchu najpierw zrób coś z tym, upewnij się. | |||
~ktosik | jarecki 2017-07-19 22:58:44 Płyn nie ma tak dużej temp w układzie bo odkrecalem korek po rzekomym przegrzaniu. to po co ma sie wlaczac wentylator i chlodzic plyn? ? | |||
300D
| Płyn nie ma tak dużej temp w układzie bo odkrecalem korek po rzekomym przegrzaniu. tego zdania nie biorę pod uwagę, to się nie trzyma kupy. | |||
~ktosik | 300. dlatego juz dawno, chyba w pierwszym moim wpisie ( zanim autor to dodal ) napisalem zeby sprawdzic dodatkowym termometrem plyn w czasie " przegrzania " ale nie temperature w zbiorniczku, a w ukladzie ( blok, chlodnica ) wtedy mozna isc dalej. teraz to jest zwykle gdybanie, bo autorowi sie " wydaje " | |||
300D
| Witam auto grzeje się pod gorki załadowany, temp raptownie zaczyna sie podnosic i dochodzi do czerwonego pola. Problem występuje tylko pod gorki kiedy auto dostaje w kość. wiskoza wymieniona 3 lata temu problem cały czas jest. Bo ja jej wogole nie słyszę podczas przegrzania a nie czuje tego podmuchu - napisał autor. | |||
~Szef | Pewnie najniższa krajowa i 25gr km i dlatego tak się grzeje na 100% | |||
~Jarecki | Szef jak tak placisz swoim kierowcom i takie niskie frachy bierzesz to brawo dla Ciebie za psucie rynku!! Temat nadal nie zostal rozwiazany zastanawiamy sie nad calkowitym zdemontowaniem termostatu i sprawdzeniu auta. A jak u Was w chinczykach jest z wiskoza slychac ja podczas jazdy? U mnie nie. W volvo z 2001 roku slychac ja wyraznie z tym ze tym starszym roczniku jest poczciwa olejowa bez elektroniki:/ | |||
~Jarecki | Podbijam temat... problem nadal nie rozwiązany. W aucie została wymieniona chłodnica, intercooler, pompa wody, termostat, chłodnica klimatyzacji, głowica sprężarki... Auto przy zjeździe z górki na załączonym retarderze wytwarza strasznie duże ciśnienie w układzie chłodzenia do tego stopnia że rozwaliło węża od nagrzewnicy (gdy był szczelnie zakręcony korek wlewu płynu) a gdy jest odkręcony wywala płyn... Auto jak się grzało pod górki tak się nadal grzeje... | |||
~Ziom | Bez retardera też robi ci się duże ciśnienie w układzie i czy zbiorniczek wyrownawczy masz zasyfiony takim brązowym nalotem? ?? | |||
~Jarecki | Podczas jazdy bez retardera nie ma aż tak dużego ciśnienia nie wywaliło mi jeszcze płynu... co do nalotu jest go troszeczkę w zbiorniczku. Czy retarder miałby aż tak duży wpływ na grzanie auta? Nie wiem czy wspominałem także dodam że temat grzania zaczął się (być może zbiegł się w czasie) po wyciąganiu skrzyni i naprawie synchronizatorów. | |||
~piotr | Mój trup się grzeje 2 rok i nie chce zdechnąć. przegrzany z 200 razy i dalej jeździ. fh12 2003 rok. | |||
tomco23
| Jarecki sprawdz uszcelniacze na wtryskach, jak nie to moze byc peknieta tuleja (kawitacja) |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.