Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Ile mogę jeszcze jechać?

ID: 244253


Witam! Mam pytanie na konkretnym przykładzie !!!

Startuje godzina 6. 00 jadę 2 godziny następnie 3 godziny stoję na młotkach wykonuje inna pracę, potem robię pauze 15 minut i teraz moje pytanie. Ile mogę dalej jeszcze pojechać? Bo chodzi o te 6 godzin. Czy mogę dalej pojechać 2. 30 czy już nie? Czy ta 15 minutowa pauza coś wniosła?


Albo jeszcze inny przypadek

Zaczyna m pracę o 6. 00 robię 5 godzin innej praca, młotki następnie jadę 30 minut i robię pauze 15 minut. Pytanie ile mogę jeszcze dalej jechać zanim będę musiał zrobić 30 minut pauzy

~Kamil973a
*.146.98.64.mobile.internet.t-mobile.pl

Posty (35)

~dziadlogistic
U Polskiego dziada 24h i jeszcze bydlakowi mało
~Tołdi
Na chuy ci młotki w tachografie na przez 3 godziny jednym ciągiem? Z tych 3 godzin to załadunek czy rozładunek plus przygotowanie auta trwa max 1 godzinę, chyba że dymasz non stop paleciakiem, bo masz taka kulawą robotę to co innego... Śmieszy mnie, jak posrani kierowcy siedząc w kabinie w czasie załadunku - rozładunku mają non stop młotki! Ja się pytam - robisz w tym czasie coś fizycznie czy tylko siedzisz w budzie lub leżysz i oglądasz film??? Młotki sobie włącz, jak idziesz pozapinać pasy i poskładać do kupy żelazo a nie potem płaczesz, że stałeś na młotkach 3 godziny, do celu ci brakło 45 minut jazdy, bo "spożytkowałeś" owe 45 minut na młotki nic nie robiąc w tym czasie de facto tylko siedząc w kabinie gdy auto stało pod rampą a wózkowy cię ładował! Myślcie czasem!

1

~dobry kolega
Podpowiem ci bo jestem instruktorem możesz jechać 6godzin i potem zrobic trzy godziny pauzy a potem znów możesz jechać 5godzin tak uczę niemców w Szwajcarii bo jestem jedyny który się na przepisach zna
~Tadek
Czy się stoi czy się leży,
młotki wciskać się należy.
Potem dziada do pip, niech płaci za nadgodziny.
~Tadek
Toldi przepisy są proste, jeśli auto stoi pod ramp ą na zaladunku, kierowca śpi na łóżku a czas oczekiwania jest nieznany

To co powinno być rejestrowane w tachografie?
~Darek
Chłopak ma konkretne pytanie, a wy zamiast pomóc wykładacie swoje mądrości.
Załadunki rozładunki z paleciakiem i czekanie na papiery po w biurze to jest praca (Lidl, Aldi etc. )
Za brak pauz w po okresie 6 godzinym są kary (UK, Francja) gdzie indziej różnie.
Co do pytania:
6H-2H-3H (pauza 15min w środku) zostaje Ci 1H pracy lub jazdy. Potem musisz bezwzględnie zrobić odpoczynek 15min.
Potem znowu cykl 6H.
W okresie 6H odpoczynek 30min, możesz go podzielić na dwie, 15. minutowe części.
~Darek
Oczywiście czas jazdy 4H30H to inna historia. Zamiast tych ostnich 15min odpoczynku zrób 30 minut. I wtedy masz 6H pracy i 4H30min jazdy do wykorzystania. Pozdrawiam.
~Darek
sprostowanie.. 6H-2H-3H -pauza 15min w środku, zostaje Ci 45min pracy lub jazdy.
~Pan Ordynator
A 24 ech godzinach ile maksymalnie można mieć godzin jazdy?
~Wózkówy
Bzdura
PavelSPM
~Kamil973a

Ustawa o czasie pracy kierowców.
Art. 13.
1. Po sześciu KOLEJNYCH godzinach pracy kierowcy przysługuje przerwa przeznaczona na odpoczynek w wymiarze nie krótszym niż 30 minut, w przypadku gdy liczba godzin pracy nie przekracza 9 godzin oraz w wymiarze nie krótszym niż 45 minut, w przypadku gdy liczba godzin pracy wynosi więcej niż 9 godzin. Przerwa może być DZIELONA na okresy krótsze trwające co najmniej 15 minut każdy, wykorzystywane W TRAKCIE sześcio godzinnego czasu pracy LUB bezpośrednio PO TYM OKRESIE.
2. Przerwy, o których mowa w ust. 1, ulegają skróceniu o przerwę w pracy trwającą 15 minut, którą pracodawca jest obowiązany wprowadzić, jeżeli dobowy wymiar czasu pracy kierowcy wynosi co najmniej 6 godzin.

Po jeździe 2 godzin, następnych 3 godzin stojęcia na młotkach wykonując inną pracę, potem robieniu przerwy15 minut możesz dalej jeszcze jechać (lub pracować - "jazda" i/lub "młotki") - tylko 45 minut i potym powinieneś przerwę dostać - 15 minut (w przypadku gdy liczba godzin pracy nie przekracza 9 godzin) lub 30 minyt (w przypadku gdy liczba godzin pracy wynosi więcej niż 9 godzin.
Przerwa po jeździe 4. 30h to inna historia.
To samo i w drugim przypadku.
Po 5 godzinach innej praca ("młotki"), następnej jeździe 30 minut i robieniu przerwy 15 minut możesz dalej jeszcze jechać (lub pracować - "jazda" i/lub "młotki") - tylko 15 minut i potym powinieneś przerwę dostać - 15 minut (w przypadku gdy liczba godzin pracy nie przekracza 9 godzin) lub 30 minyt (w przypadku gdy liczba godzin pracy wynosi więcej niż 9 godzin.
~Donn Diego
1. 2:30h
2. 4h
~Tadek
Czemu tylko 11 godzin?
~Tadek
Bo wg mnie 13. 30 jazdy i do tego jeszcze 45 minut innej pracy, jedna przerwa 45 i jeden odpoczynek 9 godzin.
Razem 24 godziny
PavelSPM
2019-07-17 15:49:55
"Czemu tylko 11 godzin?"

Kierowca w jednej DOBIE (24 kolejne godziny od rozpoczęcia pracy) może mieć czasu pracy ("jazda" + "młotki") nie więcej niż 12 godzin, a z czasem pracy w porze nocnej tylko 10 godzin.

Ustawa o czasie pracy kierowców.
Art. 8. 1. Dla celów rozliczania czasu pracy i ustalania uprawnienia do wynagradzania za pracę w godzinach nadliczbowych, przez DOBĘ należy rozumieć 24 kolejne godziny, poczynając od godziny, w której kierowca rozpoczyna pracę zgodnie z obowiązującym go rozkładem czasu pracy.
Art. 15. 1. Do kierowców wykonujących przewóz drogowy mogą być stosowane rozkłady czasu pracy, w których jest dopuszczalne przedłużenie wymiaru czasu pracy do 12 godzin na DOBĘ w ramach systemu równoważnego czasu pracy.
Art. 21. W przypadku gdy praca jest wykonywana w porze nocnej, czas pracy kierowcy nie może przekraczać 10 godzin w danej DOBIE.
Art. 2. 6a. Pora nocna - okres czterech godzin pomiędzy godziną 00. 00 i godziną 07. 00 ; definicję pory nocnej zawartą w tym przepisie stosuje się wyłącznie do celów ustalania czasu pracy;

Czas JAZDY reguluje Rozporządzenie (WE) nr 561/2006 i ogranicza w okresie dziennym czasu prowadzenia pojazdu, w okresie jednego tygodnia i w okresie dwóch tygodni.
Czas PRACY ("jazda" + "młotki") reguluje Ustawa o czasie pracy kierowców i ogranicza w okresie pracowniczej doby (24 kolejne godziny od rozpoczęcia pracy), w okresie jednego tygodnia, w przyjętym okresie rozliczeniowym i w okresie roku.
Każdego czasu należy pilnować i dotrzymywać.
~polisz
tepaki zawsze czytaja tyko fragmety ktore im odpowiiadaaja.
fragmenty przepisow.
taj jak np w przepisie o placy za km, czy fracht, tak jak np przepis art8.
szkoda czasu i sil na tlumaczenie.
zreszta, po co?
~Tadek
No więc czemu napisałeś, że tylko 11?
PavelSPM
2019-07-17 15:52:47
"Bo wg mnie 13. 30 jazdy i do tego jeszcze 45 minut innej pracy, jedna przerwa 45 i jeden odpoczynek 9 godzin.
Razem 24 godziny"

Zaczynaj ąc nową pracowniczą DOBĘ, trzeba zawsze pilnować czasu pracy w poprzedniej nie zakończonej pracowniczej DOBIE, żeby nie przekroczyć ilość dozwolonych godzin pracy w tej poprzedniej DOBIE.
Ograniczenie 10 czy 12 godzin PRACY ("jazda" + "młotki") dotyczy okresu 24 kolejnych godzin, poczynając od godziny, w której kierowca rozpoczyna pracę.
Ograniczenie 9 czy 10 godzin JAZDY dotyczy okresu dziennego czasu prowadzenia pojazdu od zakończenia jednego dziennego okresu odpoczynku do rozpoczęcia następnego dziennego okresu odpoczynku lub pomiędzy dziennym okresem odpoczynku a tygodniowym okresem odpoczynku.
~Tadek
Dla czego napisałeś 11, skoro można 12 godzin?
~Tadek
Jak się nie da?
12 godzin jazdy z odpoczynkiem regularnym 11 nawet się da.
Napisz, że się pomyliłeś i tyle.
~Tadek
Pytanie dotyczyło jazdy, a nie innej pracy.
Nie mieszaj pojęć.
~Tadek
4 jazda
1 przerwa
4 jazda
11 odpoczynek
4 jazda

Da się czy nie da?
~Tadek
Start 8. 00
Jazda +przerwa do 17. 00
Odpoczynek do 4. 00
4 godziny jazdy od 4. 00 do 8. 0
PavelSPM
2019-07-17 18:02:44
"Start 8. 00
Jazda +przerwa do 17. 00
Odpoczynek do 4. 00
4 godziny jazdy od 4. 00 do 8. 0"

W podanym przykładzie (pod warunkiem że ruszasz po poprzedniej zakończonej pracowniczej DOBIE) będzie 12 godzin JAZDY.
Przyznaję. Da się zrobić w pracowniczej DOBIE (24 kolejne godziny) maksymalnie 12 godzin JAZDY.
Masz racje.
Ale z tym "... 13. 30 jazdy i do tego jeszcze 45 minut innej pracy, jedna przerwa 45 i jeden odpoczynek 9 godzin. " to przesadziłeś.
~Tadek
13. 30 godzin można przestrzegając jedynie przepisów zawartych w rozp 561/2006
~parkingowy dyrektor
Młotki sa po to żeby ich używać nawet przez przez 4>5 godzin. Jesli wjade na firme i tak długo ładują to na pewno jestem na pracy... głupi bym był jak bym to wykorzystał na pauze. >okradając sam siebie z czasu. Po takim załadunku jadę na parking i robię ustawowo 45 min pauzy.
~Ciekawe
A co zrobisz jak będą lądowac przez 7h?
Wozkowi na zmianę.
Poiesz im żeby zrobili sobie przerwę 45min bo ty musisz tacho na łóżko przełączyć?
~parkingowy dyrektor
Wypinam naczepe i jade na parking zrobic pauze. Po tym czasie przyjadę i wpinam sie z powrotem.
Mogą ładować kolejne 7 godzin...
Jesli sie nie wyrobią wyjeżdżam z firmy, informują że przyjade po 9 godzinach ustawowej pauzy.
~Ciekawe
Już to widzę.
Ale spoko. Gdzieś musisz być hojrak.
W Realu kopia cię po * więc tutaj chcesz odreagować
~parkingowy dyrektor
To nie jest mój problem ze tak długo ładują, ja pilnuje tacho i tyle.
O Real to taki sklep jest.
Za dużo zmarszczek mam na czole żeby sobie pozwolić... pisze tak jak bym zrobił a nie wymyslał bajek o 7 godzinnym załadunku.
Odpowiedzialność

Novemedia Ltd nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych tutaj ofert, postów i wątków. Osoby zamieszczające treści naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Powyższy adres IP będzie przekazany uprawnionym organom Państwa w przypadku naruszenia prawa. Zastrzegamy sobie prawo do nie publikowania jakichkolwiek treści bez podania przyczyny.

Twój adres IP: 34.207.180.141

Dodaj
Anuluj

Opcje - szybkie linki

Wątki Admina

TOP 20 - przez was wybrane

OSTATNIO KOMENTOWANE

ZOBACZ TEŻ

Zakazy ruchu dla ciężarówek w Europie na rok 2024
trafficban.com
Przepisy kuchni kierowców - do przygotowania w trasie lub przed wyjazdem
Kuchnia kierowcy

Sprawdź dobre parkingi w Europie
Dobry parking

Warunki przejazdu na drogach w Polsce
Drogi w Polsce
Photo by Josh Hild from Pexels