ID: 244253
Ile mogę jeszcze jechać?
ID: 244253
ID: 244253
Witam! Mam pytanie na konkretnym przykładzie !!!
Startuje godzina 6. 00 jadę 2 godziny następnie 3 godziny stoję na młotkach wykonuje inna pracę, potem robię pauze 15 minut i teraz moje pytanie. Ile mogę dalej jeszcze pojechać? Bo chodzi o te 6 godzin. Czy mogę dalej pojechać 2. 30 czy już nie? Czy ta 15 minutowa pauza coś wniosła?
Albo jeszcze inny przypadek
Zaczyna m pracę o 6. 00 robię 5 godzin innej praca, młotki następnie jadę 30 minut i robię pauze 15 minut. Pytanie ile mogę jeszcze dalej jechać zanim będę musiał zrobić 30 minut pauzy
Witam! Mam pytanie na konkretnym przykładzie !!!
Startuje godzina 6. 00 jadę 2 godziny następnie 3 godziny stoję na młotkach wykonuje inna pracę, potem robię pauze 15 minut i teraz moje pytanie. Ile mogę dalej jeszcze pojechać? Bo chodzi o te 6 godzin. Czy mogę dalej pojechać 2. 30 czy już nie? Czy ta 15 minutowa pauza coś wniosła?
Albo jeszcze inny przypadek
Zaczyna m pracę o 6. 00 robię 5 godzin innej praca, młotki następnie jadę 30 minut i robię pauze 15 minut. Pytanie ile mogę jeszcze dalej jechać zanim będę musiał zrobić 30 minut pauzy
~Kamil973a*.146.98.64.mobile.internet.t-mobile.pl
*.146.98.64.mobile.internet.t-mobile.pl
Posty (35)
~dziadlogistic | U Polskiego dziada 24h i jeszcze bydlakowi mało | |||
~Tołdi | Na chuy ci młotki w tachografie na przez 3 godziny jednym ciągiem? Z tych 3 godzin to załadunek czy rozładunek plus przygotowanie auta trwa max 1 godzinę, chyba że dymasz non stop paleciakiem, bo masz taka kulawą robotę to co innego... Śmieszy mnie, jak posrani kierowcy siedząc w kabinie w czasie załadunku - rozładunku mają non stop młotki! Ja się pytam - robisz w tym czasie coś fizycznie czy tylko siedzisz w budzie lub leżysz i oglądasz film??? Młotki sobie włącz, jak idziesz pozapinać pasy i poskładać do kupy żelazo a nie potem płaczesz, że stałeś na młotkach 3 godziny, do celu ci brakło 45 minut jazdy, bo "spożytkowałeś" owe 45 minut na młotki nic nie robiąc w tym czasie de facto tylko siedząc w kabinie gdy auto stało pod rampą a wózkowy cię ładował! Myślcie czasem! | 1 | ||
~dobry kolega | Podpowiem ci bo jestem instruktorem możesz jechać 6godzin i potem zrobic trzy godziny pauzy a potem znów możesz jechać 5godzin tak uczę niemców w Szwajcarii bo jestem jedyny który się na przepisach zna | |||
~Tadek | Czy się stoi czy się leży, młotki wciskać się należy. Potem dziada do pip, niech płaci za nadgodziny. | |||
~Tadek | Toldi przepisy są proste, jeśli auto stoi pod ramp ą na zaladunku, kierowca śpi na łóżku a czas oczekiwania jest nieznany To co powinno być rejestrowane w tachografie? | |||
~Darek | Chłopak ma konkretne pytanie, a wy zamiast pomóc wykładacie swoje mądrości. Załadunki rozładunki z paleciakiem i czekanie na papiery po w biurze to jest praca (Lidl, Aldi etc. ) Za brak pauz w po okresie 6 godzinym są kary (UK, Francja) gdzie indziej różnie. Co do pytania: 6H-2H-3H (pauza 15min w środku) zostaje Ci 1H pracy lub jazdy. Potem musisz bezwzględnie zrobić odpoczynek 15min. Potem znowu cykl 6H. W okresie 6H odpoczynek 30min, możesz go podzielić na dwie, 15. minutowe części. | |||
~Darek | Oczywiście czas jazdy 4H30H to inna historia. Zamiast tych ostnich 15min odpoczynku zrób 30 minut. I wtedy masz 6H pracy i 4H30min jazdy do wykorzystania. Pozdrawiam. | |||
~Darek | sprostowanie.. 6H-2H-3H -pauza 15min w środku, zostaje Ci 45min pracy lub jazdy. | |||
~Pan Ordynator | A 24 ech godzinach ile maksymalnie można mieć godzin jazdy? | |||
~Wózkówy | Bzdura | |||
PavelSPM
| ~Kamil973a Ustawa o czasie pracy kierowców. Art. 13. 1. Po sześciu KOLEJNYCH godzinach pracy kierowcy przysługuje przerwa przeznaczona na odpoczynek w wymiarze nie krótszym niż 30 minut, w przypadku gdy liczba godzin pracy nie przekracza 9 godzin oraz w wymiarze nie krótszym niż 45 minut, w przypadku gdy liczba godzin pracy wynosi więcej niż 9 godzin. Przerwa może być DZIELONA na okresy krótsze trwające co najmniej 15 minut każdy, wykorzystywane W TRAKCIE sześcio godzinnego czasu pracy LUB bezpośrednio PO TYM OKRESIE. 2. Przerwy, o których mowa w ust. 1, ulegają skróceniu o przerwę w pracy trwającą 15 minut, którą pracodawca jest obowiązany wprowadzić, jeżeli dobowy wymiar czasu pracy kierowcy wynosi co najmniej 6 godzin. Po jeździe 2 godzin, następnych 3 godzin stojęcia na młotkach wykonując inną pracę, potem robieniu przerwy15 minut możesz dalej jeszcze jechać (lub pracować - "jazda" i/lub "młotki") - tylko 45 minut i potym powinieneś przerwę dostać - 15 minut (w przypadku gdy liczba godzin pracy nie przekracza 9 godzin) lub 30 minyt (w przypadku gdy liczba godzin pracy wynosi więcej niż 9 godzin. Przerwa po jeździe 4. 30h to inna historia. To samo i w drugim przypadku. Po 5 godzinach innej praca ("młotki"), następnej jeździe 30 minut i robieniu przerwy 15 minut możesz dalej jeszcze jechać (lub pracować - "jazda" i/lub "młotki") - tylko 15 minut i potym powinieneś przerwę dostać - 15 minut (w przypadku gdy liczba godzin pracy nie przekracza 9 godzin) lub 30 minyt (w przypadku gdy liczba godzin pracy wynosi więcej niż 9 godzin. | |||
~Donn Diego | 1. 2:30h 2. 4h | |||
~Tadek | Czemu tylko 11 godzin? | |||
~Tadek | Bo wg mnie 13. 30 jazdy i do tego jeszcze 45 minut innej pracy, jedna przerwa 45 i jeden odpoczynek 9 godzin. Razem 24 godziny | |||
PavelSPM
| 2019-07-17 15:49:55 "Czemu tylko 11 godzin?" Kierowca w jednej DOBIE (24 kolejne godziny od rozpoczęcia pracy) może mieć czasu pracy ("jazda" + "młotki") nie więcej niż 12 godzin, a z czasem pracy w porze nocnej tylko 10 godzin. Ustawa o czasie pracy kierowców. Art. 8. 1. Dla celów rozliczania czasu pracy i ustalania uprawnienia do wynagradzania za pracę w godzinach nadliczbowych, przez DOBĘ należy rozumieć 24 kolejne godziny, poczynając od godziny, w której kierowca rozpoczyna pracę zgodnie z obowiązującym go rozkładem czasu pracy. Art. 15. 1. Do kierowców wykonujących przewóz drogowy mogą być stosowane rozkłady czasu pracy, w których jest dopuszczalne przedłużenie wymiaru czasu pracy do 12 godzin na DOBĘ w ramach systemu równoważnego czasu pracy. Art. 21. W przypadku gdy praca jest wykonywana w porze nocnej, czas pracy kierowcy nie może przekraczać 10 godzin w danej DOBIE. Art. 2. 6a. Pora nocna - okres czterech godzin pomiędzy godziną 00. 00 i godziną 07. 00 ; definicję pory nocnej zawartą w tym przepisie stosuje się wyłącznie do celów ustalania czasu pracy; Czas JAZDY reguluje Rozporządzenie (WE) nr 561/2006 i ogranicza w okresie dziennym czasu prowadzenia pojazdu, w okresie jednego tygodnia i w okresie dwóch tygodni. Czas PRACY ("jazda" + "młotki") reguluje Ustawa o czasie pracy kierowców i ogranicza w okresie pracowniczej doby (24 kolejne godziny od rozpoczęcia pracy), w okresie jednego tygodnia, w przyjętym okresie rozliczeniowym i w okresie roku. Każdego czasu należy pilnować i dotrzymywać. | |||
~polisz | tepaki zawsze czytaja tyko fragmety ktore im odpowiiadaaja. fragmenty przepisow. taj jak np w przepisie o placy za km, czy fracht, tak jak np przepis art8. szkoda czasu i sil na tlumaczenie. zreszta, po co? | |||
~Tadek | No więc czemu napisałeś, że tylko 11? | |||
PavelSPM
| 2019-07-17 15:52:47 "Bo wg mnie 13. 30 jazdy i do tego jeszcze 45 minut innej pracy, jedna przerwa 45 i jeden odpoczynek 9 godzin. Razem 24 godziny" Zaczynaj ąc nową pracowniczą DOBĘ, trzeba zawsze pilnować czasu pracy w poprzedniej nie zakończonej pracowniczej DOBIE, żeby nie przekroczyć ilość dozwolonych godzin pracy w tej poprzedniej DOBIE. Ograniczenie 10 czy 12 godzin PRACY ("jazda" + "młotki") dotyczy okresu 24 kolejnych godzin, poczynając od godziny, w której kierowca rozpoczyna pracę. Ograniczenie 9 czy 10 godzin JAZDY dotyczy okresu dziennego czasu prowadzenia pojazdu od zakończenia jednego dziennego okresu odpoczynku do rozpoczęcia następnego dziennego okresu odpoczynku lub pomiędzy dziennym okresem odpoczynku a tygodniowym okresem odpoczynku. | |||
~Tadek | Dla czego napisałeś 11, skoro można 12 godzin? | |||
~Tadek | Jak się nie da? 12 godzin jazdy z odpoczynkiem regularnym 11 nawet się da. Napisz, że się pomyliłeś i tyle. | |||
~Tadek | Pytanie dotyczyło jazdy, a nie innej pracy. Nie mieszaj pojęć. | |||
~Tadek | 4 jazda 1 przerwa 4 jazda 11 odpoczynek 4 jazda Da się czy nie da? | |||
~Tadek | Start 8. 00 Jazda +przerwa do 17. 00 Odpoczynek do 4. 00 4 godziny jazdy od 4. 00 do 8. 0 | |||
PavelSPM
| 2019-07-17 18:02:44 "Start 8. 00 Jazda +przerwa do 17. 00 Odpoczynek do 4. 00 4 godziny jazdy od 4. 00 do 8. 0" W podanym przykładzie (pod warunkiem że ruszasz po poprzedniej zakończonej pracowniczej DOBIE) będzie 12 godzin JAZDY. Przyznaję. Da się zrobić w pracowniczej DOBIE (24 kolejne godziny) maksymalnie 12 godzin JAZDY. Masz racje. Ale z tym "... 13. 30 jazdy i do tego jeszcze 45 minut innej pracy, jedna przerwa 45 i jeden odpoczynek 9 godzin. " to przesadziłeś. | |||
~Tadek | 13. 30 godzin można przestrzegając jedynie przepisów zawartych w rozp 561/2006 | |||
~parkingowy dyrektor | Młotki sa po to żeby ich używać nawet przez przez 4>5 godzin. Jesli wjade na firme i tak długo ładują to na pewno jestem na pracy... głupi bym był jak bym to wykorzystał na pauze. >okradając sam siebie z czasu. Po takim załadunku jadę na parking i robię ustawowo 45 min pauzy. | |||
~Ciekawe | A co zrobisz jak będą lądowac przez 7h? Wozkowi na zmianę. Poiesz im żeby zrobili sobie przerwę 45min bo ty musisz tacho na łóżko przełączyć? | |||
~parkingowy dyrektor | Wypinam naczepe i jade na parking zrobic pauze. Po tym czasie przyjadę i wpinam sie z powrotem. Mogą ładować kolejne 7 godzin... Jesli sie nie wyrobią wyjeżdżam z firmy, informują że przyjade po 9 godzinach ustawowej pauzy. | |||
~Ciekawe | Już to widzę. Ale spoko. Gdzieś musisz być hojrak. W Realu kopia cię po * więc tutaj chcesz odreagować | |||
~parkingowy dyrektor | To nie jest mój problem ze tak długo ładują, ja pilnuje tacho i tyle. O Real to taki sklep jest. Za dużo zmarszczek mam na czole żeby sobie pozwolić... pisze tak jak bym zrobił a nie wymyslał bajek o 7 godzinnym załadunku. |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.