ID: 244339
Przyszłość polskiego transportu
ID: 244339
ID: 244339
Blisko 20 proc. – o tyle wzrosło PKB od momentu wstąpienia Polski do Unii Europejskiej. Tak podaje NIK. Dodajmy, że jednym z trzech największych sektorów odpowiedzialnych za ten wynik jest transport. GUS natomiast wskazuje, że wartość rodzimego eksportu wynosiła prawie czterokrotnie więcej w 2018 niż na rok przed integracją.
Blisko 20 proc. – o tyle wzrosło PKB od momentu wstąpienia Polski do Unii Europejskiej. Tak podaje NIK. Dodajmy, że jednym z trzech największych sektorów odpowiedzialnych za ten wynik jest transport. GUS natomiast wskazuje, że wartość rodzimego eksportu wynosiła prawie czterokrotnie więcej w 2018 niż na rok przed integracją.
~etransport.pl
Posty (13)
~pks poland | Co redakczyna pitoli o pakiecie mobilności. To czy ja śpię w domu czy na śmierdzącym parkingu każdy eurooseł ma głęboko w d... ie. Tu chodzi o zaniżanie stawek przez tanią siłę robocza z europy wschodniej. Bułgarzy, Litwini, i wreszcie Polacy stworzyli współczesne obozy pracy nazywając pracę systemem 3, 4, 5 itd tygodni pracy na parę dni wolnego. Niemiec nie może w poniedziałek podjąć ładunku, za przyzwoitą stawkę z okolic swojej Firmy, bo okazuje się że za jego płotem koczowało przez weekend parę aut rejestracjami PL, BG, BY, LT, LV, UA tworząc patologię w tej branży i jadąc za 70 centów/km. | |||
~Pan kierownik | I prawdę napisał pekaesik Od X lat nie ma normalnych powrotów do kraju tylko po 50centow i to samo powoli zaczyna się dziać na exportach. Molochy nie licza się ze stawka bo na ilości wyjdą. natomiast mniejsi przewoźnicy są winni przez głupich spedytorów którzy nie widzieli ciężarówki z bliska a co tu mówić o skalkulowaniu kosztów trasy, ważne żeby szef z upadłego pgr nie widział aut na placu!Firmy które ex lub importuja towary śmieją się na głos jak polska patologia schodzi ze stawek jeden przez drugiego żeby tylko jechać i jeszcze w łapę dają pomimo tego ze już się tańszy nie znalazł. Ida na rozmowy i pan im mówi ze ma kogoś po 90 centow (w rzeczywistości po 1, 05) i pyta się za ile pan nam to będzie robił a chłopek schodzi na 85 i wszyscy zadowoleni.. Tak trzymać!! | |||
~xthx | Pan kierownik - święta prawda | |||
~bary | Nie bedzie pakietu mobilnosci to Polski transport rozjada rumuni bulgarzy bo to trzeci swiat europy i cwani litwini. Caly wysilek eurokratow idzie na umilanie zycia przewoznikm i kierowca a cale zlo czyli spedycje i gieldy ladunkow jakos im unikaja. | |||
~Ronin | Pks masz 100 % racji. Ale jeszcze bym dodał że by nie było tej "patologii przerzutowej "po 2-5 tygodni i jeszcze dłużej gdyby nie pełnosprawni umysłowo (inaczej nie idzie nazwac) kierowcy którzy godzą sie na taka właśnie patologie i pośmiewisko kolegów z Europy zachodniej. ale jest jak jest i mam nadzieje że ten cały cyrk nie długo zniknie | |||
~Krak | Połowa tych niepełnosprawnych umysłowo sioferów siedzi teraz na zlocie wiejskim tracku a druga połowa kibluje weekend na zaszczanym parkingu ot cały obraz polskiego transportu | |||
~Miś | Jaka tania siła robocza w transporcie, co za głupoty piszecie. Stawka za transport towaru praktycznie jest ten sam dla wszystkich krajów. Problemem są spedycje przeżucajacę ładunki i głupie wschodnie przewoźniki. Skąd posiadam ta magiczną wiedzę, z pierwszej ręki. Pewna wschodnio niemiecka firma transportowa, z którą mam dobry kontakt, woli sprzedać za śmieszne pieniądze fracht polaczkom niz puścić swoje auto. Dlaczego, no pojadą za grosze, żeby koła się kręciły. | |||
~kris | Tpo ty kolego z pks pitolisz bez sensu. Zapytaj niemca czy woli płacić w sklepie 2 euro za jogurt który przywiozł niemiecki kierowca czy 1 euro bo przywiozł go polak. Byc moze tracą niemieckie firmy transportowe ale zyskuja inne. Tak działa gospodarka. Liczy się niski koszt a nie polak niemiec czy bułgar | |||
~Ronin | kris nie ważne kto go przywiezie. Czy myszka miki czy kaczor donald czy łysy czy dawid 078 i tak ta sama cena zostanie w sklepie. Tylko kaczor donald tą usługe zrobi za 1, 3 euro a dawid 078 zrobi za 0, 80 eurocentów ale zarobi na tym sklep. Niemiec który zrobi ten transport musi zapłacic dla swojego pracownika zus i podatek od tego co on zarobi a taki dawid dla białoruskiego kierowcy zapłaci zus z pensji minimalnej czyli od około 2 tys złotych czyli niecałe 500 euro. | |||
~Ronin | i jak z tymi cwaniakami ma konkurowac uczciwy przewoznik niemiecki, francuski, belgijski? | |||
~kieroldek | a dziad *in mówi ze to sie nazywa wolny rynek (idi.. ta) | |||
~kris | Ronin ty naprawdę niczego nie kumasz czy tylko udajesz? Niemiecki przewoźnik traci ale zyskuje niemiecka spedycja. Dla gospodarki niemiec to jest korzystne. Myslisz ze jak zabraknie polskich firm na niemieckim rynku to tam nagle powstaną nowe firmy transportowe co bedą płacić niemieckim kierowcom po 3 tys euro. Ile razy wam tłumaczyć gospodarka to nie sam transport patrzcie na to szerzej a nie tylko przez szybą auta. | |||
Dawid87
| kris czy przypadkiem za dużo nie wymagasz od Ronin, jego szczytem było opanowanie zmiany skrzyni biegów z niskiej na wysoką i odwrotnie, co może taki człowiek wiedzieć o gospodarce. |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.