ID: 248622
Przerwa czy wlicza sie w czas pracy
ID: 248622
ID: 248622
Witam mam pytanko dla was ba*alne a ja wole wiedziec na 100 % czy dobrze mysle zaczalem prace obchod samochodu inna praca trwa 30 minut, potem jade przez 4:30 minut i robie przerwe 2:30 i znowu jade przez 4:30 i mam potem inna prace 1:30 i robie potem odpoczynek 11 godziny mam 11 godzin pracy a czy ta przerwe 2:30 wliczac do tych 11 godzin pracy?
Witam mam pytanko dla was ba*alne a ja wole wiedziec na 100 % czy dobrze mysle zaczalem prace obchod samochodu inna praca trwa 30 minut, potem jade przez 4:30 minut i robie przerwe 2:30 i znowu jade przez 4:30 i mam potem inna prace 1:30 i robie potem odpoczynek 11 godziny mam 11 godzin pracy a czy ta przerwe 2:30 wliczac do tych 11 godzin pracy?
Posty (16)
Mlodykierowcace
| jak w temacie... | 1 | ||
Puchacz1
| Możesz sobie robić i 15 godzin odpoczynku dziennego. W tym przykładzie jaki podałeś, będzie on potraktowany jako skrócony. W 24h nie miescisz się z odpoczynkiem dziennym regularnym[11h]. | -2 | ||
Mlodykierowcace
| Ok dzieki | 1 | ||
PavelSPM
| ~Mlodykierowcace W ciągu 13-15 godzin może trwać u kierowców tylko pracownicza zmiana która obejmuje wszystkie czynności (jazdę, inną pracę, dyspozycji/dyżury, przerwy) lecz ani jak nie czas pracy ("jazda" i/lub "młotki"). Kierowca w jednej DOBIE (24 kolejne godziny od rozpoczęcia pracy) może mieć czasu pracy ("jazda" i/lub "młotki") nie więcej niż 12 godzin, a z czasem pracy w porze nocnej tylko 10 godzin. Zaczynając nową pracowniczą DOBĘ, trzeba zawsze pilnować czasu pracy w poprzedniej nie zakończonej pracowniczej DOBIE, żeby nie przekroczyć ilość dozwolonych godzin pracy w tej poprzedniej DOBIE. Nie ma ograniczenia ilości tak zwanych "cyklów" (pracowniczych zmian) w maksymalno dopuszczonym sumarycznym okresie sześciu 24 godzinnych okresów pomiędzy dwoma tygodniowymi okresami odpoczynków (Roz. nr 561/2006. Art. 8. ust. 6. ). UWAGA!!! Ograni czenie 10 czy 12 godzin PRACY ("jazda" i/lub "młotki") dotyczy okresu 24 kolejnych godzin, poczynając od godziny, w której kierowca rozpoczyna pracę (Uoczpk. Art. 8. pkt. 1., Art. 15. pkt. 1., Art. 21. ) Ograniczenie 9 czy 10 godzin JAZDY dotyczy okresu dziennego czasu prowadzenia pojazdu od zakończenia jednego dziennego okresu odpoczynku do rozpoczęcia następnego dziennego okresu odpoczynku lub pomiędzy dziennym okresem odpoczynku a tygodniowym okresem odpoczynku ( Roz. (WE) nr 561/2006. Art. 4. pkt. k), Art. 6. ) Czas JAZDY reguluje Rozporządzenie (WE) nr 561/2006 i ogranicza w okresie dziennym czasu prowadzenia pojazdu, w okresie jednego tygodnia i w okresie dwóch tygodni. Czas PRACY ("jazda"+"młotki") reguluje Ustawa o czasie pracy kierowców i ogranicza w okresie pracowniczej doby (24 kolejne godziny od rozpoczęcia pracy), w okresie jednego tygodnia, w przyjętym okresie rozliczeniowym i w okresie roku. Każdego czasu należy pilnować i dotrzymywać. | 2 | ||
Puchacz1
| Po co mu to wklejasz? Te informacje miał na kursie. | -2 | ||
PavelSPM
| Puchacz1 2020-01-20 12:02:38 "Po co mu to wklejasz?... " Jak widać po zadanym pytaniu, Mu to nie zaszkodzi. ; -) | 1 | ||
Puchacz1
| Ale istotnej dla niego informacji o dzielonym odpoczynku dziennym, nie zamiesciłeś. 3+9. Teoretyk. | -2 | ||
PavelSPM
| Puchacz1 2020-01-20 12:10:45 "Ale istotnej dla niego informacji o dzielonym odpoczynku dziennym, nie zamiesciłeś. 3+9... " A po co? Podałem źródło gdzie szukać wiedzy (Rozporządzenie (WE) nr 561/2006 i Ustawa o czasie pracy kierowców). To najważniejsze. Starczy dać wędkę, ryby sam złapie. | 2 | ||
Puchacz1
| Podaj mu do kompletu rozporządzenia ministra w RP. Będzie miał co czytać. | -2 | ||
ninobzik
| Udzielaj odpowiedzi na pytanie, twoje złośliwe komentarze są zbędne, chęć podbudowy własnego Ego, jest ważniejsza od rozsądku?? Tą zaściankową "rusofobię", możesz dom zasadzić, ., . Z drugiej strony, będąc reprezentantem Pl, osmieszasz nasz naród. Skup się na czynieniu dobra, zamiast pluć nienawiścią Wstyd mi za ciebie Puchacz!!! | 1 | ||
PavelSPM
| Puchacz1 2020-01-20 12:36:13 "Podaj mu... rozporządzenia ministra w RP... " Będziesz zdziwiony ale rozporządzenia w RP mało czym różnią się od PL. Pochodzenie źródła jedno. | 1 | ||
PavelSPM
| Miało być - "... rozporządzenia w BY mało czym różnią się od PL... " | 1 | ||
PavelSPM
| Jeśli ktoś nie zna, źródło wszystkich współczesnych praw pochodzi od Rzymskiego prawa. | 1 | ||
ninobzik
| Paweł, ., . Puchaczyk jest najmuuundrzejszy, i sam sobie ustala prawa objawione, ; ) ; ) Zatem na nic twe słowa, koleś i tak wie swoje ; ) ; ) Pozdrawiam bratni naród zza wschodniej granicy !! | |||
PavelSPM
| ~ninobzik 2020-01-2 0 13:04:13 "... Pozdrawiam bratni naród zza wschodniej granicy !!" Dziękuję od braterskiego wielonarodowego wschodniego narodu. Nawzajem. | |||
Puchacz1
| Tak. A WE561 i prawo drogowe pochodzi wprost od Cesarza Nerona. Ustanowił je po to, by kierowcy kwadryg wiedzieli kiedy zrobić "pałzy" i jak liczyć czas pracy i diety. |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.