Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Czas pracy pomocy

ID: 249306


Zacząłem prace o 4:20 z wpisem rozpoczęcia pracy i przejechałem 1, 5h, i później zrobiłem 11h przerwy, bez wpisu zakończenia pracy,
I teraz mam pytanie do was czy mogę teraz rozpocząć nowy cykl pracy czy mam tu błąd i muszę pilnować się i zakończyć prace o 19 z pozwem zakończenia pracy

~lukanio
*.centertel.pl

Posty (16)

~lukanio
jak w temacie...

1

kiero82
Przed ruszeniem w trasę, zrób kraj zakończenia, zaraz po tym rozpoczęcie, i ruszaj w podbój.
Dla świętego spokoju, zrób wydruk, i opisz.

1

Pan_Ordynator
Odpoczynek dzienny będzie zaliczony bez względu na to czy jest wpis o kraju zakończenia czy go nie ma.
Można rozpocząć nowy okres 24-godzinny.

Równie dobrze możesz o 19-tej zakończyć i iść spać.

1

~lukanio
A jak opisać ten wydruk?

1

kiero82
Lukanio
Mamusia pupę Ci też jeszcze wyciera?
Rusz tą łepetyną, i pomyśl trochę, a będzie Ci w życiu łatwiej.

1

~Marek
I to jest zawodowy kierowca?gdzie ty robiłeś papiery na ce,? a kurs pewnie wirtualnie?podszkol się w przepisach, zadzwoń na infolinię krokodyli, tam ci pomogą, takie tematy zakładacie chyba tylko dla jaj

2

Pan_Ordynator
Wg mnie opis jest zbędny.
Ale jak już coś napiszesz, to nie powołuj się na Art 12/2006

1

Puchacz1
~lukanio
2020-02-18 17:10:35 A jak opisać ten wydruk?

Napisz na wydruku, że wg Pan_Ordynator z ET opis jest zbędny.

-2

~lukanio
Kiero_82
Twój komentarz jest zbędny, wiec nie wiem po co go pisze bo niczym w nim nie wnosisz. Po prostu człowiek woli się upewnić jak dobrze napisać wytłumaczenie ze później nie dostać mandatu.


Marek
Tak jak napisałem wyżej twój komentarz tez jest zbędny. To ze ty wszystko wiesz i nie widmo ile to lat już przejeździłeś to nie znaczy ze ktoś kto pierwszy raz ma z tym do czynienia będzie wiedział,

1

takijeden
Napisz na wydruku ze po zakonczeniu dziennego okresu prowadzenia pojazdu zapomniales zrobic wpis o kraju zakonczenia rozpoczynajac odbior regularnego odpoczynku dobowego. Chociaz moim zdaniem opis jest zbedny

-1

kiero82
Lukanio
Czasami zadajecie takie pytania, że odpowiedź musi być taka, jak powyżej.
Zrobicie "lejce" na auta ciężarowe, Nawieszacie w kabinie świecidełek, firanek z frędzlami, na szybie 3 nawigację, i taker pełną gębą.
Szkoda tylko, że nie umiecie wykonać tak prostej czynności, jaką jest opisanie wydruku.
Powodzenia w życiu ci życzę.

1

~lukanio
Kiero82

Niestety nie zaliczam się do tej grupy ludzi co piszesz :).

Ten post został stworzony po to żebym się utwierdził ze dobrze zrobiłem i żebym wiedział jak mniej więcej się wytłumaczyć podczas kontroli. Ja jeszcze nie jestem tak doświadczony jak TY. Bo wydruk i opis jest bardzo łatwo zrobić ale gorzej jest go zrobić tak żeby on przeszedł prze kontrol.

Nie wiem jakim jesteś człowiekiem ale za takie komentarze tylko i wyłącznie udowadniasz ze jesteś na bardzo niskim poziomie intelektualnym.

1

silwio
lukanio... już dostałeś odpowiedź... przed startem zrób zakończenie i następnie... rozpoczęcie... wydruk niepotrzebny... smigaj... staraj się na drugi raz nie zapominać... :)

-2

~kierowca
ja tez potrzebuje pomocy... wlozyłen wykresówke... o 22... przejechałem 6 godz... teraz juz 22 znowu i nie wiem co dalej... pomocy...

1

PavelSPM
~lukanio
"... czy mogę teraz rozpocząć nowy cykl pracy... "

Zależy od tego czy chcesz lub czy masz nieprzezwyciężoną konieczność naruszyć przepis i w przyszłości potencjalnie mieć karę. Za nie zrobienie wpisu kraj rozpoczęcia i/lub zakończenia pracy od 6 czerwca 2018 r. już nawet w Polsce nakładają kary kierowcom.

"... czy mam tu błąd... "

Jeśli rozpoczniesz nowy cykl pracy to będziesz miał błąd a jeśli zakończysz prace przed 19:20 z pozwem zakończenia pracy no to nie. Fakt jakiegokolwiek źle wykonanego gdziekolwiek wpisu (nie w czas i nie tam gdzie powinien być zrobiony) w praktyce kontrolnej interpretuje się jako nieobecny (brakujący) wpis w zobowiązującym czasie i miejscu.

"... muszę pilnować się i zakończyć prace o 19 z pozwem zakończenia pracy... "

Zgodnie z przepisem - tak (przed czy o 19:20).
Rozporządzenie nr 165/2014.
Art. 34. Użytkowanie kart kierowcy i wykresówek.
7. Kierowca wprowadza w tachografie cyfrowym symbole państw, w których rozpoczyna i kończy dzienny okres pracy.

Programy kontrolujące pracę i odpoczynku kierowców (te instalowane na komputerze) liczą odpoczynek od chwili zrobienia wpisu o kraju zakończenia do wpisu kraju rozpoczęcia. W przypadku braku takich wpisów, odpoczynek liczony jest od chwili wpisu "łóżka" do wpisu aktywności ("młotki", "koperta" czy rejestracji "jazda"), ale oczywiście wyświetla się też naruszenie o braku wpisów o kraju zakończenia / rozpoczęcia.

FAKT WPROWADZENIA manualnie w tachograf wpisu kraj ROZPOCZĘCIA i/lub ZAKOŃCZNIA pracy w praktyce kontrolnej jest interpretowany jako minuta aktywności innej pracy ("młotki"), czyli PRZERYWA ODPOCZYNEK ("łóżko").

Z reguły w takim wypadku jak twój (przy sytuacji bez wyjścia) kierowcy czynią tak jak opisał ~kiero82 "2020 -02-18 15:53:41 Przed ruszeniem w trasę, zrób kraj zakończenia, zaraz po tym rozpoczęcie, i ruszaj w podbój... "
Wybór jak postąpić należy i dostępny każdemu.
Na zapomnienie grzechu nie ma. ; -)

1

PavelSPM
~lukanio

Z powodu podanych niuansów twego wypadku ("Zacząłem prace o 4:20... przejechałem 1, 5h... zrobiłem 11h przerwy... ) myślę że dodatkowa informacja Ci nie zaszkodzi i będzie pożyteczna.

Czynność kierowcy nie jest ograniczona albo objęta tylko prowadzeniem pojazdu ("jazda") i przerwami / odpoczynkami ("łóżko"). Są jeszcze inna praca ("młotki" ) i dyspozycji / dyżury ("koperta"), które obowiązkowo trzeba rejestrować w czasie pracowniczej zmiany bo to też są prawidłowe i wymagane czynności przy obsłudze tachografu.

Z reguły, żeby nie zaniżać samemu sobie zarobku kierowca, będąc w pracy w ciągu pracowniczej zmiany, czyni nie więcej niż dwie przerwy ("łóżko") po 45 minut (przez +/- 4 godziny zmiany) a reszta czasu, oprócz jazdy, rejestruje jako inna praca ("młotki") i/albo dyspozycja / dyżur ("koperta") w zależności od tego jaką czynność w tym czasie wykonuje.

Kierowca znajdujący się w pracy, pod warunkiem że nie odbiera, wymagane przepisami, przerwy lub odpoczynki ("łóżko"), do momentu otrzymania polecenia od pracodawcy, znajduje się w stanie dyspozycji lub dyżuru ("koperta"). Po otrzymaniu polecenia do momentu zaparkowania pojazdu w bezpiecznym miejscu, po wykonaniu polecenia, kierowca wykonuje konkretne czynności pracy ("jazda" i/lub "młotki") z odbieraniem wymaganych przepisami przerw i odpoczynków ("łóżko") a tak samo w odpowiednych przypadkach wykonuje dyżury ("koperta") podczas załog oraz wykonuje dyspozycji ("koperta") w czasie przepraw prom/pociąg (bez dostępu do koji lub do kuszetki), oczekiwań na przejściach granicznych i w związku z ograniczeniami w ruchu drogowym (Uoczpk, Roz. (WE) nr 561/2006. ).
Dyspozycja w okresie zadaniowego czasu pracy przy nie wypracowaniu dobowego wymiaru czasu pracy zalicza się do czasu pracy w wymiarze 8 godzin (100% wynagrodzenia), a ponad do czasu dyżuru (Uoczpk. Art. 10. pkt. 3. ). Za czas dyżuru kierowcy przysługuje się czas wolny od pracy a w razie braku możliwości udzielenia czasu wolnego - 30-60% wynagrodzenia (Uoczpk Art. 9. pkt. 2-3. i 5-6. ).
Przerwy i odpoczynki ("łóżko") spełniają swoje warunki tylko wtedy gdy znany jest czas ich trwania.

1

Odpowiedzialność

Novemedia Ltd nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych tutaj ofert, postów i wątków. Osoby zamieszczające treści naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Powyższy adres IP będzie przekazany uprawnionym organom Państwa w przypadku naruszenia prawa. Zastrzegamy sobie prawo do nie publikowania jakichkolwiek treści bez podania przyczyny.

Twój adres IP: 18.218.129.100

Dodaj
Anuluj

Opcje - szybkie linki

Wątki Admina

TOP 20 - przez was wybrane

OSTATNIO KOMENTOWANE

ZOBACZ TEŻ

Zakazy ruchu dla ciężarówek w Europie na rok 2024
trafficban.com
Przepisy kuchni kierowców - do przygotowania w trasie lub przed wyjazdem
Kuchnia kierowcy

Sprawdź dobre parkingi w Europie
Dobry parking

Warunki przejazdu na drogach w Polsce
Drogi w Polsce
Photo by Josh Hild from Pexels