Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Zezwolenie na przewoz osób busem - Niemcy

ID: 249484


Dzień dobry,

Sprawa wygląda następująco. Od dawien dawna na rynku przewozów osobowych istnieją firmy transportowe, które przewożą pasażerów z Polski do Niemiec na zasadzie przewozów okazjonalnych.

Ponieważ realizują takie przewozy pojazdami przeznaczonymi konstrukcyjnie do przewozu nie więcej niż 9 osób włącznie z kierowcą, teoretycznie powinna obowiązywać tych przewoźników bilateralna umowa między Polską, a Niemcami. Zgodnie z umową przewoźnik powinien wystąpić o zezwolenie roczne (koszt 800 EUR) lub też każdorazowo przed każdym przejazdem wnioskować o zezwolenie, które wynosi 110 EUR. Biorąc pod uwagę zapisy wspomnianej umowy oraz koszty tego typu zezwoleń prowadzenie takiej działalności jest nieintratne i w zasadzie mocno uderza w Polskich przewoźników, gdzie z kolei Niemcy nie muszą nic płacić. Są to kompletnie absurdalne, oderwane od rzeczywistości przepisy zawarte we wspomnianej umowie. Przepisy mocno godzą w interes Polskich przewoźników. Zaznaczam również, że zezwolenie roczne wg BAG stosuje się tylko i wyłącznie wobec pracowników, pracowników sezonowych oraz marynarzy. Nalezy ponadto miec podpisane umowy z przedsiebiorstwami w Niemczech, a pasazer musi w jakis sposob potwierdzic to, ze pracuje w Niemczech przy okazji kontroli w trakcie realizacji takiego przewozu.

Przechodząc do sedna. Na rynku Polskim istnieją firmy, które mimo wszystko uskuteczniają tego typu przewozy nie zwracając uwagi na wspomniane wcześniej przepisy umowy między Polską, a Niemcami. Są na to niezbite dowody. Pytanie, na czym tacy przewoźnicy bazują? Na jakich zapisach, jakich umowach? Tłumaczą się, że jest to przejazd prywatny, czy jak? Jaki jest kruczek w tym wypadku?

Co ciekawe, strona Polska nie wymaga jakiejkolwiek licencji na przewozy międzynarodowe pojazdem przeznaczonym do przewozu nie więcej niż 9 osób włącznie z kierowcą.

Posty (5)

Madoff
jak w temacie...

-1

kodeksowy
reasumujac.
chcesz zaczac kombinowac ( krasc ) ale nie wiesz jak, i szukasz frajera ktory ci w tym pomoze..
ee, pytanko mam.
ile placisz za info?

-1

Madoff
kodeksowy - kraść? Gdzie tu kradzież? Chyba masz jakieś rozdwojenie jaźni ; )
Większość polskich przewoźników jeździ nielegalnie biorąc pod uwagę tego typu przepisy ; )
Co ciekawe, jeden z wiekszych przewoznikow na tym rynku robi podobnie bo raczej malo prawdopodobne jest to, ze sklada za kazdym razem wniosek o zezwolenie na przejazd na terenie Niemiec na ktory czeka sie 4 tygodnie, a decyzja moze byc negatywna.

-1

kodeksowy
nie znam tej twojej " wiekszosci ".
sprawa jest prosta : jesli nielegalnie, tzn ze kradnie.
a skoro ty posiadasz wiedze ze ktos jezdzi nielegalnie, to sam sobie odpowiedz co z tym nalezy zrobic. majac wiedze kto tak robi, i tego nie zglaszajac stajesz sie wspolwinnym.

snucie domyslow, a posiadanie wiedzy to sa dwie rozne sprawy

-1

bushh
Witam,

każdy, kto obecnie przewozi osoby z minibusami do 9 osób z Niemiec do Polski lub odwrotnie, przewozi je bez zezwolenia po stronie niemieckiej!

W Niemczech ten rodzaj przewozu osób reguluje paragraf §52 Personenbeförderungs gesetz (PBefG) 8211; (Grenzüberschreitend er Verkehr).

Istnieje również umowa między Niemcami a Polską z 1991 roku, której Polska obecnie nie przestrzega, umowa ta jest autorytatywna.

Ponieważ ruch ten nie jest objęty prawem UE, od obu krajów wymagane jest pozwolenie na ten przewoź osób. Przedsiębiorca musi złożyć wniosek tam, gdzie ma siedzibę swojej firmy.

Polska nie przyjmuje obecnie tych wniosków, a to jest ten problem. Niemcy nie wydają licencji bez zgody Polski.

Roczna licencja Federalnego Urzędu ds. Transportu Towarów (Bundesamt für Güterverkehr) podlega pewnym warunkom, np. tylko pracownicy mogą być przewożeni w określone miejsce, a podróż powrotna musi być częściowo pusta!

Jest wielu polskich przedsiębiorców, którzy próbują oszukiwać, ale im się to nie udaje, a kary za wykroczenia są w Niemczech wysokie! Ja znam przedsiębiorców którzy od lat już spłacają swoje mandaty.

Jest to trudny temat, ale niestety w tej chwili jest nierozwiązywalny ze względu na polskie ministerstwo.
Tylko dla zalogowanych

Wątek ten komentować mogą tylko posiadacze kont w etransport.pl - Zapraszam do zalogowania lub rejestracji.

Zaloguj się Zarejestruj się

Opcje - szybkie linki

Wątki Admina

TOP 20 - przez was wybrane

OSTATNIO KOMENTOWANE

ZOBACZ TEŻ

Zakazy ruchu dla ciężarówek w Europie na rok 2024
trafficban.com
Przepisy kuchni kierowców - do przygotowania w trasie lub przed wyjazdem
Kuchnia kierowcy

Sprawdź dobre parkingi w Europie
Dobry parking

Warunki przejazdu na drogach w Polsce
Drogi w Polsce
Photo by Josh Hild from Pexels