Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Karta Kierowcy a wpis manualny i kontrola

ID: 252492


Witam,
Jestem świeżym kierowcą który aktualnie został bez pracy przez pracodawcę. Problem polega na tym, że pracodawca ostrzegł mnie, że muszę przeczekać okres 3 miesięcy dlatego, że na mojej karcie był robiony źle wpis manualny i z tego powodu mam do zapłacenia około 3tys podczas kontroli ITD, ale pracodawca powiedział mi, że to się kasuję po 3 miesiącach. Mam pytanie Czy pracodawca mnie okłamał na złość? Czy rzeczywiśćie muszę odczekać 3 miesiące żeby znowu zacząć prace na ciężarówce. Pozdrawiam

~Krzysztof
*.dynamic.chello.pl

Posty (27)

~Krzysztof
jak w temacie...
~Ordynator zostań w domu!
Dziada niech turla dropsa.
~No ja piorkuje
Krzysztof to ty musisz wiedzieć czy cię okłamał że masz zke wpis zrobiony. Przecież to ty robiłeś wpis. A wcześniej szkolenie ( kw) z tego zakresu
Po drugie nie mam pojęcia skąd 3 miesiące.
Zapisy z tacha i z karty kierowcy przechowuje się przez rok.
Poza tym gdzie masz się zatrudniać? W nowej firmie czy u tego samego?
W nowej firmie nie ma znaczenia co robiłeś w poprzedniej
~Krzysztof
Chciałbym sie zatrudnić w nowej firmie ponieważ zostałem zwolniony
~Krzysztof
Tzn. On mi powiedział, że zle robiłem wpis poniewaz tam byl stary tachograf i trzeba bylo robic wpis manualny tak jakby 2x po wczytaniu karty. Wydrukował mi jakies błedy i kary jak mnie zwalniał i powiedział mi, że jesli nie chce płacic kary podczas kontroli ITP to musze odczekać 3 miesiące ponieważ po 3 miesiącach sie to kasuje
~Ppp
Hehe. nie słuchaj ino ogień na tloki
~Szukaj szukaj
I juz wiadomo skąd szoszon czerpie wiedzę :D
Ehh gdyby nie to jutube.. :D
maro12
Szkoda tylko, że robi to z błędami.
Z poważnymi dość błędami.
maro12
Nie piszę o błędach w pisowni, a o błędach w interpretacji przepisów. Jeśli Ty ich nie widzisz, oznacza ze tez nie znasz przepisów kolego.
ninobzik
Zatem wskaż choćby trzy błędy
Chętnie się dowiem co sobą reprezentujesz

1

~Niuch niuch
Zwracam uwagę na to że nawet podczas wpisu manualnego trzeba obowiązkowo czynić wpis "kraj zakończenia / rozpoczęcia" w końcu / początku zmiany pracowniczej,


Idę do kibla lub sklepu w czasie odpoczynku. Oczywiście kk zabieram ze sobą.
Wg interpretacji szoszon muszę zrobić wpis rozpoczęcia i zakończenia pracy. Czyli przerywam odpoczynek.
No super porada
maro12
Przypomnij sobie, jak kilka dni temu wmawiał, że dotarcie do hotelu bądź domu z auta poza bazą kierowca zawsze zapisuje wpisem manualnym jako inna praca. Bo wedlug jego interpretacji dojazd oznacza kazdy sposób dotarcia. Zgadzasz się z tym kolego czy nie?
ninobzik
W trakcie delegacji każda czynność związana z jakąkolwiek pracą na rzecz pracodawcy powinna być rejestrowana jako praca.
Czyli zdanie pokoju hotelowego oraz wszelkie czynności administracyjne są pracą.
Czego kolega nie rozumie??

1

ninobzik
Jeżeli nie kończysz zmiany wpis o zakończeniu/rozpoczę ciu jest zbyteczny.
Podstawy leżą i kwiczą u was, a wy się bierzecie za tematy które mogą być dla was zabojcze

1

ninobzik
Odpowiedz sobie sam.
Czy w trakcie jazdy do auta dysponujesz swobodnie swoim czasem? ?

Podpowiadam, ., NIE !!
Jeszcze coś czego kolega nie rozumie??

1

ninobzik
Przecież dyspozycja, dyżur, "inna praca", ., oznacza jedno i to samo ; ) ; )
W tachografie są tylko trzy opcje., praca, odpoczynek i dyspozycja, więc nie trudno się domyślić o co chodzi ; ) ; )

1

maro12
To by było dziś na tyle. Dziękuję.
maro12
Inna praca i dyspozycja to to samo?
Gratuluję wiedzy.
ninobzik
Podaj poprawną nazwę innej pracy
Chętnie się posmieje ; )
Zaraz się okaże że mamy cztery funkcje w zapisie manualnym ; )
Dawaj !! Nie wstydź się ; ) ; )

1

ninobzik
Już nie dziwię się, że dostajesz baty od osób związanych z branżą a obytych z praktyką.
W dodatku nie czytasz ze zrozumieniem.

1

ninobzik
Brak podstawowych zasad, znajomości przepisów, nawet problem z logicznym myśleniem.
Czyli jak zawsze, dyskusji zero z amatorem, tylko negacja nas zasadzie nauki z garbsena ; )

1

PavelSPM
~Szukaj szukaj (~se latam, ~No ja piorkuje, ~Beka z glabow, ~Jasiu, ~kiero llu, ~gdzie ta normalnosc?, ~Cxz i t. d. )
2020-06-29 06:07:53
"... szoszon... "

Śmieć wielotwarzowy, rozpłaszcz oczy czy załóż okulary, przeczytaj to ze zrozumieniem i ponownie nie ośmieszaj się. ; -)
Cię nazwać COCO czy COCONEM to chociaż jest to logicznie bo CO-kasz. Ludzi mieszkających na wschodzie poza Polską (a mianowicie w Białorusi) nazywać SZOSZO czy SZOSZONAMI to, co najmniej, jest głupstwem. Oni nie SZO-kają, bo przeważnie powszednio posługują się językiem rosyjskim i rzadko białoruskim, w których nie ma takiego ("SZO", czyli po polsku "CO") brzmienia (wiem bo jestem obywatelem Białorusi polskiej narodowości i od urodzenia mieszkam w Białorusi). Tak że nadaremne te twoje stałe wypociny z tym wyzywaniem, tylko ośmieszasz sam siebie. ; -)

1

PavelSPM
~Niuch niuch (~Szukaj szukaj, ~se latam, ~No ja piorkuje, ~Beka z glabow, ~Jasiu, ~kiero llu, ~gdzie ta normalnosc?, ~Cxz i t. d. )
2020-06-29 08:20:47
"... Idę do kibla lub sklepu w czasie odpoczynku. Oczywiście kk zabieram ze sobą. Wg interpretacji szoszon muszę zrobić wpis rozpoczęcia i zakończenia pracy. Czyli przerywam odpoczynek. No super porada"

Zamiana nicków głupoty, jak i łotrowskiej treści, nie chowa. ; -)
Śmieć wielotwarzowy, jeszcze paz rozpłaszcz oczy czy załóż okulary, przeczytaj to ze zrozumieniem i ponownie nie ośmieszaj się. ; -)

"... trzeba obowiązkowo czynić wpis "kraj zakończenia / rozpoczęcia" W KOŃCU / POCZĄTKU ZMIANY PRACOWNICZEJ... "

1

PavelSPM
maro12
2020-06-29 08:00:23
"... robi to z błędami. Z poważnymi dość błędami. "
2020-06-29 08:13:58
"... piszę... o błędach w interpretacji przepisów... nie znasz przepisów...

Udowodni.
Podaj argumenty z Moimi cytatami.
Narazie to tylko kwiczysz obmawiając Mnie.

1

PavelSPM
maro12
2020-06-29 08:22:18
"Przypomni j sobie, jak kilka dni temu wmawiał, że dotarcie do hotelu bądź domu z auta poza bazą kierowca zawsze zapisuje wpisem manualnym jako inna praca. Bo wedlug jego interpretacji dojazd oznacza kazdy sposób dotarcia... "

Mało że kłamiesz jak "siwy wałach" to jeszcze przypisujesz swoje chore domyślienia.
Mi nie ciężko powtórzyć co pisałem. ; -)

Ponieważ jednak pojazd nie jest zaparkowany ani w miejscu zamieszkania kierowcy, ani w bazie, w której zwykle pracuje - swój ODPOCZYNEK (czyli ZAKOŃCZENIE ZMIANY PRACOWNICZEJ) kierowca może liczyć (por. art. 9. ust. 2. R561/2006) dopiero od chwili zakończenia formalności meldunkowych w Hotelu, a następny dzień pracy (ZMIANY PRACOWNICZEJ) rozpocznąć już w chwili zdawania kluczy w recepcji.

Fraza "Czas spędzony na dojeździe... " w por. art. 9. ust. 2. R561/2006 wykorzystuje się jako ogólno zbierające wyrażenie. Prawodawca (ustawodawca) w tym przepisie zjednoczył w jednym słowie ("na dojeździe") wszystkie możliwe sposoby przemieszczenia kierowcy (dojście, dojeżdżanie, dopływanie, dolot) do miejsca postoju pojazdu lub powrotu z tego miejsca. Ale nie to najważniejsze w tym. Najważniejsze to że pojazd nie znajduje się ani w miejscu zamieszkania kierowcy, ani w bazie pracodawcy, w której kierowca zwykle pracuje.

Bezsprzeczny dowód że prawodawca (ustawodawca) w tym (por. art. 9. ust. 2. R561/2006) przepisie zjednoczył w jednym słowie ("na dojeździe") wszystkie możliwe sposoby przemieszczenia kierowcy (dojście, dojeżdżanie, dopływanie, dolot) - PROM ani jak nie jeździ a płynie (jeśli liczyć prom statkiem to marynarze mówią - chodzi). Samolot też nie jeździ a lata. ; -)

Ustawa o czasie pracy kierowców.
Art. 6.
1. Czasem pracy kierowcy jest czas od rozpoczęcia do zakończenia pracy, która obejmuje WSZYSTKIE czynności związane z wykonywaniem przewozu drogowego, W SZCZEGÓLNOŚCI:
6) inne prace podejmowane w celu wykonania zadania służbowego (podróż służbowa jest nieodłaczną częścią zadania służbowego; odbieranie regularnego tygodniowego okresu odpoczynku po za pojazdem jest zobowiązaną koniecznością przy długich podróżach służbowych)... ;
7) niezbędne formalności administracyjne (wszystko co jest związane z meldunkiem w Hotelu jak i z zdawaniem kluczy w recepcji jest formalnością administracyjną) ;

Tylko niby to "panowie" (nędzne motłochy), chodzą do pracy "kręcić" przerwy / odpoczynki ("łóżko"), zapominając korzystać "kopertą" i "młotkami" mając "w swoich rękach" urządzenia ewidencji i rejestracji swojego czasu czynności jako KK i tachograf, ta jeszcze i tym publicznie chwalą sie namawiając innych też tak czynić.
Śmiech na sali... ; -)

1

PavelSPM
2020-06-29 08:39:30
"Swego czasu SPM strasznie ma mnie bluzgał, gdy zanegowałem jego uporczywe twierdzenie, że nie da się wyjąć karty kierowcy bez wpisu o kraju zakończenia. Dziś już chyba umie to robić... "

Udowodni.
Podaj argumenty z Moimi cytatami.
Narazie to tylko nadal kwiczysz obmawiając Mnie. ; -)

1

PavelSPM
~Krzysztof

Prosta zasada - kierowca znajdujący się w pracy, pod warunkiem że nie odbiera, wymagane przepisami, przerwy lub odpoczynki ("łóżko"), do momentu otrzymania polecenia od pracodawcy, znajduje się w stanie dyspozycji lub dyżuru ("koperta"). Po otrzymaniu polecenia do momentu zaparkowania pojazdu w bezpiecznym miejscu, po wykonaniu polecenia, kierowca wykonuje konkretne czynności pracy ("jazda" i/lub "młotki") z odbieraniem wymaganych przepisami przerw i odpoczynków ("łóżko") a tak samo w odpowiednych przypadkach wykonuje dyżury ("koperta") podczas załog oraz wykonuje dyspozycji ("koperta") w czasie przepraw prom/pociąg (bez dostępu do koji lub do kuszetki), oczekiwań na przejściach granicznych i w związku z ograniczeniami w ruchu drogowym (Uoczpk, Roz. (WE) nr 561/2006. ).
Dyspozycja w okresie zadaniowego czasu pracy przy nie wypracowaniu dobowego wymiaru czasu pracy zalicza się do czasu pracy w wymiarze 8 godzin (100% wynagrodzenia), a ponad do czasu dyżuru (Uoczpk. Art. 10. pkt. 3. ). Za czas dyżuru kierowcy przysługuje się czas wolny od pracy a w razie braku możliwości udzielenia czasu wolnego - 30-60% wynagrodzenia (Uoczpk Art. 9. pkt. 2-3. i 5-6. ).
Przerwy i odpoczynki ("łóżko") spełniają swoje warunki tylko wtedy gdy znany jest czas ich trwania.

Z reguły, żeby nie zaniżać samemu sobie zarobku, kierowca (będąc w pracy) w ciągu zmiany pracowniczej czyni nie więcej niż dwie przerwy ("łóżko") po 45 minut (przez +/- 4 godziny zmiany) a reszta czasu (oprócz jazdy) rejestruje jako inna praca ("młotki") i/albo dyspozycja / dyżur ("koperta") w zależności od tego jaką czynność w tym czasie wykonuje. Tylko nie trzeba przy tym zapominać o ograniczeniach 10 czy 12 godzin pracy ("jazda" i/lub "młotki") w dobie, 60 godzin pracy w tygodniu i średnie 48 godzin pracy w tygodniu w okresie rozliczeniowym. (Uoczpk Art. 12., Art. 15., Art. 21. ).

1

Odpowiedzialność

Novemedia Ltd nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych tutaj ofert, postów i wątków. Osoby zamieszczające treści naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Powyższy adres IP będzie przekazany uprawnionym organom Państwa w przypadku naruszenia prawa. Zastrzegamy sobie prawo do nie publikowania jakichkolwiek treści bez podania przyczyny.

Twój adres IP: 18.119.213.235

Dodaj
Anuluj

Opcje - szybkie linki

Wątki Admina

TOP 20 - przez was wybrane

OSTATNIO KOMENTOWANE

ZOBACZ TEŻ

Zakazy ruchu dla ciężarówek w Europie na rok 2024
trafficban.com
Przepisy kuchni kierowców - do przygotowania w trasie lub przed wyjazdem
Kuchnia kierowcy

Sprawdź dobre parkingi w Europie
Dobry parking

Warunki przejazdu na drogach w Polsce
Drogi w Polsce
Photo by Josh Hild from Pexels