Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Przemęczenie za kółkiem - problem nie wydumany

ID: 256760


Europejska Federacja Pracowników Transportu (European Transport Workers' Federation - ETF) zorganizowała badanie dotyczące zmęczenia kierowców ciężarówek i autobusów podczas pracy. Końcowy raport zostanie opublikowany w czerwcu tego roku. Ujawniono, że wyniki nie napawają optymizmem.

~etransport.pl

Wątek dotyczy tej informacji prasowej

Posty (29)

~kazach
Kierowcy oczekują długie pauzy, 6 godz. dzień pracy i żeby pracodawcy nie przeszkadzali w spożywaniu środka antydepresyjnego w czasie wolnym
~Bla
A powiedz czlowieczku ile parcujesz na zakładzie maksymalnie godzin 15 czy 12 więc praca jak praca nie wiem dlaczego kierowca ma pracować minimum 13
~Paweł
a co z busami? , ostatnio dzwoniłem w sprawie pracy to takiego gnoja z Gdańska a on mówi, że czasem to i 3 noce się nie śpi pod rząd i się pyta, czy wytrzymam, czy to jest normalne? , za takich gumofilców trzeba się zabrać.
~Ali
11h odpoczynku... powinno być normą. Bo po 15h pracy... nie zdążysz zrobić sobie nawet kolacji. Zaczynając dzień pracy o 6... kończysz o 21.. a gdzie kolacja o 22... lub o 23... A 6 rano znowu wio...
~Ordynator w trasie!
Glaca jak zwykle piertolisz głupoty.
Trzeba być kompletnym idiotą aby porównać dom do kabiny cieżarówki.
Co w tych twoich klamotach mają siofery (bo kierowcy takiego głąba lujają moczem)?
~Piotrek
Nie fura szefa tylko lizind banku
~Ordynator w trasie!
Glaca podobno ma swoje złomy.
~Kierowca ce
Żałosny typ... to i tak za dużo jak dla Ciebie..
~Marek
Łysy dobrze pisze. Komfort jazdy w duzym aucie pozwala pracowac 13 h.
~Kiero
Łysy, więc mieszkaj a ciężarówce po co gamoniu wracasz do domu? A sorry ty jesteś z tych co mieszkają, wszystko jasne, jak dla mnie ty możesz robić 24h na dobę pozdrowienia trollu !!!
kiero82
Komfort w ciężarówce może i jest, ale ja jednak wolę przyjść po pracy codziennie do domu.
~//~
Wystarczy zrozumieć że to, co jest napisane w Art. 128. ust. 1., Art. 129. ust. 1., Art. 132. ust. 1. i Art. 133. ust. 1. Kodeksu Pracy lub w Art. 6., Art. 11. ust. 1. i Art. 14. ust. 1-2. Ustawy o czasie pracy kierowców, to jest PODSTAWA (norma), a reszta Kodeksu albo Ustawy jak i Rozporzadzenie 561/2006 lub Ustawa AETR to tylko dają możliwość (nie zmuszają) poszerzyć możliwości manewrów, czyli zwiększyć czas pracy i zmniejszyć odpoczynki pracowników (kierowców) w pewnych warunkach, przypadkach, sytuacjach i zdarzeniach, jako WYJĄTEK, i od razu wszystko stanie na swoje miejsce.

Kodeks Pracy.
Art. 128. ust. 1. Czasem pracy jest czas, w którym pracownik pozostaje w dyspozycji pracodawcy w zakładzie pracy lub w innym miejscu wyznaczonym do wykonywania pracy.
Art. 129. ust. 1. Czas pracy nie może przekraczać 8 godzin na dobę i przeciętnie 40 godzin w przeciętnie pięciodniowym tygodniu pracy w przyjętym okresie rozliczeniowym nieprzekraczającym 4 miesięcy, z zastrzeżeniem art. 135-138, 143 i 144.
Art. 132. ust. 1. Pracownikowi przysługuje w każdej dobie prawo do co najmniej 11 godzin nieprzerwanego odpoczynku, z zastrzeżeniem ust. 3. oraz art. 136 ust. 2. i art. 137.
Art. 133. ust. 1. Pracownikowi przysługuje w każdym tygodniu prawo do co najmniej 35 godzin nieprzerwanego odpoczynku, obejmującego co najmniej 11 godzin nieprzerwanego odpoczynku dobowego.

Ustawa o czasie pracy kierowców.
Art. 20.
1. Praca wykonywana PONAD obowiązujące pracownika NORMY czasu pracy, a TAKŻE praca wykonywana ponad DOBOWY PRZEDŁUŻONY WYMIAR czasu pracy, wynikający z obowiązującego kierowcę SYSTEMU i ROZKŁADU czasu pracy, STANOWI PRACĘ W GODZINACH NADLICZBOWYCH.
2. Praca w godzinach nadliczbowych jest DOPUSZCZALNA w razie:
1) SYTUACJI i ZDARZEŃ wymagających od kierowcy podjęcia działań DLA OCHRONY ŻYCIA lub ZDROWIA LUDZKIEGO oraz MIENIA albo USUNIĘCIA AWARII;
2) SZCZEGÓLNYCH POTRZEB pracodawcy.
Art. 14.
3. W przypadkach, o których mowa w art. 20 ust. 2 pkt 1, oraz w przypadku zmiany pory wykonywania pracy przez kierowcę w związku z jego przejściem na inną zmianę zgodnie z ustalonym rozkładem czasu pracy, nieprzerwany tygodniowy okres odpoczynku MOŻE OBEJMOWAĆ MNIEJSZĄ LICZBĘ GODZIN, nie może być jednak krótszy niż 24 godzin.

Czyli żaden PRZEŁOŻONY z własnej chęci (kaprysu) NIE MOŻE ZMUSIĆ kierowcę ZROBIĆ OBNIŻONY do 9 godzin dzienny oraz 24 godzin tygodniowy okres ODPOCZYNKU.

Jeżeli pracodawca nie zapewni pracownikowi dobowego lub tygodniowego odpoczynku od pracy, podwładny może żądać zadośćuczynienia za naruszenie dóbr osobistych (wyr. SN, II PK 228/09). Dotyczy odpoczynku 9h zamiast 11h oraz 24h zamiast 35h.

1

~Donn Diego
~//~ Nie wystarczy, tego za granica nikt nie kontroluje, nie kontrolował i kontrolowac nie bedzie, bo mu nie wolno. Powinno byc w tacho przepisach: od start do stop wszystko jest praca i nie wiecej niz 170 godzin pracy w miesiacu. I to koniec przepisow. A 561/2002 do smieci.
~Ordynator w trasie!
Kołchożnik odpalił.
~//~
Za i dla siebie jak i za swoje, zawsze trzeba różnymi sposobami domagać się i walczyć. :-)

1

~//~
Niby to "szlachetny" skrzywdzony kołchoźnikami, jeśli swego czasu dostałeś w "tyłek" od niby to "kolchoźników" to stale o tym wspominać i publicznie ogłaszać nie obowiązkowo. Hańby to nie unika. Ne kompleksuj. Przecież jesteś w wsperającej LGBT części Europy. Trochę "tyłek" po boli i przestanie. :-)

1

~Cyprian Kleofas Kozłowicz
Ł ysy. Paradoksalnie, czym wygodniejsze auto, tym łatwiej zasnąć.
Kierowcy osobówek też zasypiają za kierownicą.
Tu problem nie leży w wygodach czy niewygodach podczas jazdy. Chodzi o czas jazdy. Codziennie po 13h pracy, a często jeszcze w sobote rano dojazd do firmy.

Pamiętam, jak mój znajomy wracał z rodziną z wczasów we Włoszech.
Wyjechali z Italii około 19:30, przed 7 rano zaparkowali przed blokiem i dwa dni wypoczywał po podróży. Wyjechał z Włoch w piątek, żeby być na sobotę w domu, bo w poniedziałek na 9:00 idzie do biura i musi się po podróży wywczasować.
Miał wczasy zapłacone do sobotniego popołudnia, ale skrócił o jeden dzień wczasy całej rodzinie, bo czeka go daleka droga.
Przyjechał w sobotę, spał do południa, a położył się po północy i w niedziele spał znów do południa i nie chciał w niedzielę jechać z dzieciakami nawet do parku, bo odpoczywał po podróży.
Całonocna jazda przytrafia mu się tylko dwa razy w roku (wyjazd i powrót z wczasów) i za każdym razem, takie wydarzenie odsypia dwa dni, a opowiada do następnych wakacji.
A dla nas kierowców to codzienność.
To sobie teraz wyobraź, że kierowca wraca z długiej trasy i trzy dni odpoczywa przed następną trasą.
Trzy dni, to my w weekend nie mamy.
Człowiek stawia żelastwo w sobotę rano i w poniedziałek wyjeżdża po 45 h.

Kiedyś zrobiłem 24 godziny pauzy i szef powiedział, że miałem DWA DNI wolnego. Bo w sobotę i w niedzielę byłem w domu. W rzeczywistości nie miałem ani jednego dnia wolnego, bo i w sobotę rano i w niedzielę wieczorem pracowałem.

Dlaczego na produkcji, w sklepie i w biurze ludzie pracują po 8h, a my po 13h? ?
A ja to chromolę. Gdy szef każde startować o 7:00, to o 15:00 stawiam klamota i idę na piwo, bez względu na to, ile godzin jechałem a ile czekałem na załadunek.

1

~Breaker Breaker
Cyprian
Najlepsze auto to takie co ma luzy. W takim nigdy nie zaśniesz, non stop jesteś skupiony na pracy kierownicą
~Kieromen
Zawsze staram się pisać kulturalnie, lecz teraz słowa cisną się niecenzuralne. Co za bzdety ETF niewie dlaczego kierowcy są zmęczeni?! Mają nas za idiotów?! Będą badać półtora roku bingo!
~Kieromen
Jak zaczynałem tę podróż życia ponad 20 lat temu starszy kierowca powiedział mi magiczną prawdę. Pamiętaj, żaden kraj nigdy nie wprowadzi przepisów takich żeby kiero mógł pracować i odpoczywać jak cywilizowany obywatel ponieważ w transporcie jest dużo ludzi które mają duży wpływ na ustawy które są tworzone. I dziś myślę że miał rację. A te badania i inne *ły to wiadomo. Pozdrawiam
~Kieromen
Jak zaczynałem tę podróż życia ponad 20 lat temu starszy kierowca powiedział mi magiczną prawdę. Pamiętaj, żaden kraj nigdy nie wprowadzi przepisów takich żeby kiero mógł pracować i odpoczywać jak cywilizowany obywatel ponieważ w transporcie jest dużo ludzi które mają duży wpływ na ustawy które są tworzone. I dziś myślę że miał rację. A te badania i inne *ły to wiadomo. Pozdrawiam
~Polak Mały
No pięknie panowie szlachta.. Do gardeł sobie skaczecie.. A może tak razem wreście powiedzieć Stop! Zmiana przepisów odnośnie godzin pracy zwłaszcza w podwójnej obsadzie. To kompletnie omijany problem a jest bo wiele załóg lata na chłodniach i to nocą do dechy.. Czas to pieniądz.. A odpoczynek i kasa to już inna bajka.. Kwestia wymogów dotyczących parkingów zwłaszcza Niemcy Holandia czy Belgia.. To syf i łamanie wszelkich norm moralnych celowe upodlenie ludzi.. Bo kierowca to pies w budzie szczą na koło żreć to z michy a szczekać to tylko na siebie przez sbika... Panowie.. Sory robię za fajerką i zawsze było tak samo a nawet dziś jest gorzej.. I tylko dlatego że jesteśmy mało zorganizowani i stanowczy.. Jak te kobity w biedtze na kasie.. To samo..
~zebi
Znam rozwiązanie waszej niedoli! W Amazonie na płocie wiszą ogłoszenia z ofertami pracy !!! :) Będziecie spać we własnym łóżku. Macie z tym jakiś problem??? Poszli won!
~zebi
Tyle że tam trzeba być umytym i nie szczać do butelek :)
~zebi
A jakie poszanowanie...
~zebi
Rada by świnia na salony :)
~zebi
Tam swoje teorie możecie wygłaszać :)
~Tir
Mnie najbardziej męczy szukanie miejsca !!!na odpoczynek po pracy.
~Tir
Mnie najbardziej męczy szukanie miejsca !!!na odpoczynek po pracy.
Odpowiedzialność

Novemedia Ltd nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych tutaj ofert, postów i wątków. Osoby zamieszczające treści naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Powyższy adres IP będzie przekazany uprawnionym organom Państwa w przypadku naruszenia prawa. Zastrzegamy sobie prawo do nie publikowania jakichkolwiek treści bez podania przyczyny.

Twój adres IP: 18.191.216.163

Dodaj
Anuluj

Opcje - szybkie linki

Wątki Admina

TOP 20 - przez was wybrane

OSTATNIO KOMENTOWANE

ZOBACZ TEŻ

Zakazy ruchu dla ciężarówek w Europie na rok 2024
trafficban.com
Przepisy kuchni kierowców - do przygotowania w trasie lub przed wyjazdem
Kuchnia kierowcy

Sprawdź dobre parkingi w Europie
Dobry parking

Warunki przejazdu na drogach w Polsce
Drogi w Polsce
Photo by Josh Hild from Pexels