Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Wygodny i bezpieczny załadunek obu nadwozi

Utworzona: 2021-01-17


Zestaw z nadwoziami chłodniczymi firmy Schmitz Cargobull, składający się z zabudowy na podwoziu ciężarówki M.KO COOL i przyczepy centralnoosiowej Z.KO COOL, został zmodernizowany m.in w celu zwiększenia ładowności i ułatwienia obsługi.

Inżynierowie Schmitz Cargobull skupili się na poprawie izolacji nadwozi chłodniczych, redukcji ich masy własnej w celu zwiększenia ładowności, a także ułatwieniu obsługi, co zapewnia oszczędność czasu. Efektywny załadunek możliwy jest poprzez podest przejazdowy łączący nadwozie przyczepy z zabudową ciężarówki. Zoptymalizowany zestaw chłodniczy zyskał uznanie niemieckiej firmy pfenning logistics z Badenii-Wirtembergii, która włączyła go do swojej floty. Zatrudniająca 3700 pracowników w 90 lokalizacjach i dysponująca flotą złożoną z ponad 800 ciężarówek, firma plasuje się w czołówce niemieckich dostawców usług logistycznych.

Takie rozwiązanie umożliwia naszym kierowcom załadunek obu pojazdów jednocześnie. W tym celu nie trzeba już odłączać przyczepy – wystarczy raz podjechać do rampy całym zestawem. To naprawdę oszczędza czas– wyjaśnia Manuel Pfenning, dyrektor zarządzający grupy logistycznej pfenning.
Podobnie jak naczepa z nadwoziem chłodniczym S.KO COOL, również zabudowa furgonowa M.KO COOL może być wyposażona w podłogę wielofunkcyjną, która ułatwia zabezpieczenie ładunku. Dzięki wysokiej jakości wykonania podłoga wielofunkcyjna zapewnia doskonałe własności antypoślizgowe i wydłużoną trwałość.

Ściana działowa umożliwia w tym samym nadwoziu transport produktów wymagających różnych temperatur, mrożonych i świeżych. Przegrodę wykonaną w technologii FERROPLAST ThermoTechnology można podzielić w układzie 1/3 do 2/3, ustawić i zamocować w różnych miejscach wzdłuż ładowni i zapewnić niezawodne chłodzenie we wszystkich komorach. Ścianka działowa może być również składana pod dachem albo wykorzystana na końcu zabudowy. W razie konieczności przegrodę można szybko naprawić bez demontażu. Zamawiać można ściany działowe o dowolnej długości, w zależności od wymagań klienta. Wśród ich zalet warto wymienić także trwałą gumową uszczelkę oraz prostą obsługę, nie wymagającą schylania się.

Grubsze ściany boczne, a także przegroda i podłoga o niezmienionych wymiarach wewnętrznych poprawiły właściwości izolacyjne nadwozia. Ponadto, w zależności od specyfikacji, korpus M.KO COOL spełnia wysokie wymagania certyfikacji ATP/FRC dla łatwo psujących się artykułów spożywczych. Dzięki zoptymalizowanej konstrukcji zabudowa M.KO waży o 60 kg mniej niż jej poprzedniczka, co pozwoliło zwiększyć ładowność.

Przyczepa Z.KO COOL jest natomiast wyposażona w nowy zderzak, który chroni ją podczas załadunku i rozładunku przy rampie. Nadwozie przyczepy ma te same cechy konstrukcyjne i charakteryzuje się wysoką jakością wykonania, jak w przypadku naczepy chłodni S.KO COOL.



Jeśli podwozie z zabudową chłodniczą M.KO COOL jest połączone z przyczepą Z.KO COOL, jest to zestaw przejazdowy. Dzięki temu kierowca może wykonywać czynności za- i rozładunkowe za pomocą wózka widłowego, który przejeżdża przez ładownię przyczepy do wnętrza zabudowy samochodu ciężarowego.

W tego typu zestawie przednie drzwi przyczepy Z.KO mogą służyć jako sterowana pneumatycznie klapa, która zapewnia ochronę przed warunkami atmosferycznymi podczas za- i rozładunku. Przednia klapa może pełnić funkcję dachu i chronić przestrzeń między pojazdami przed deszczem czy śniegiem. Cięgłem z blokadą pneumatyczną można sterować z kabiny kierowcy.

Źródło: Schmitz Cargobull
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
LESZEK Transport i Spedycja Daniel Leszek


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels