Takie rozwiązanie umożliwia naszym kierowcom załadunek obu pojazdów jednocześnie. W tym celu nie trzeba już odłączać przyczepy – wystarczy raz podjechać do rampy całym zestawem. To naprawdę oszczędza czas– wyjaśnia Manuel Pfenning, dyrektor zarządzający grupy logistycznej pfenning.Podobnie jak naczepa z nadwoziem chłodniczym S.KO COOL, również zabudowa furgonowa M.KO COOL może być wyposażona w podłogę wielofunkcyjną, która ułatwia zabezpieczenie ładunku. Dzięki wysokiej jakości wykonania podłoga wielofunkcyjna zapewnia doskonałe własności antypoślizgowe i wydłużoną trwałość.
Ściana działowa umożliwia w tym samym nadwoziu transport produktów wymagających różnych temperatur, mrożonych i świeżych. Przegrodę wykonaną w technologii FERROPLAST ThermoTechnology można podzielić w układzie 1/3 do 2/3, ustawić i zamocować w różnych miejscach wzdłuż ładowni i zapewnić niezawodne chłodzenie we wszystkich komorach. Ścianka działowa może być również składana pod dachem albo wykorzystana na końcu zabudowy. W razie konieczności przegrodę można szybko naprawić bez demontażu. Zamawiać można ściany działowe o dowolnej długości, w zależności od wymagań klienta. Wśród ich zalet warto wymienić także trwałą gumową uszczelkę oraz prostą obsługę, nie wymagającą schylania się.
Grubsze ściany boczne, a także przegroda i podłoga o niezmienionych wymiarach wewnętrznych poprawiły właściwości izolacyjne nadwozia. Ponadto, w zależności od specyfikacji, korpus M.KO COOL spełnia wysokie wymagania certyfikacji ATP/FRC dla łatwo psujących się artykułów spożywczych. Dzięki zoptymalizowanej konstrukcji zabudowa M.KO waży o 60 kg mniej niż jej poprzedniczka, co pozwoliło zwiększyć ładowność.
Przyczepa Z.KO COOL jest natomiast wyposażona w nowy zderzak, który chroni ją podczas załadunku i rozładunku przy rampie. Nadwozie przyczepy ma te same cechy konstrukcyjne i charakteryzuje się wysoką jakością wykonania, jak w przypadku naczepy chłodni S.KO COOL.
Jeśli podwozie z zabudową chłodniczą M.KO COOL jest połączone z przyczepą Z.KO COOL, jest to zestaw przejazdowy. Dzięki temu kierowca może wykonywać czynności za- i rozładunkowe za pomocą wózka widłowego, który przejeżdża przez ładownię przyczepy do wnętrza zabudowy samochodu ciężarowego.
W tego typu zestawie przednie drzwi przyczepy Z.KO mogą służyć jako sterowana pneumatycznie klapa, która zapewnia ochronę przed warunkami atmosferycznymi podczas za- i rozładunku. Przednia klapa może pełnić funkcję dachu i chronić przestrzeń między pojazdami przed deszczem czy śniegiem. Cięgłem z blokadą pneumatyczną można sterować z kabiny kierowcy.
Źródło: Schmitz Cargobull