Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Aerodynamiczne nadwozie w ofercie Schmitz Cargobull

Utworzona: 2021-02-07


Koncepcja EcoGeneration jest nie tylko dobra dla środowiska, ale zmniejsza także koszty dla branży transportowej.

Schmitz Cargobull opracował aerodynamiczne nadwozie dla naczepy kurtynowej S.CS, które umożliwia ograniczenie zużycia paliwa nawet o 5%. Jest to szczególnie ważne w związku z wprowadzoną w tym roku opłatą za emisję CO2. Sposobem zmniejszenia wydatków w tym zakresie jest zmniejszenie kosztów paliwa i śladu węglowego. Wprowadzony od 1 stycznia br. nowy podatek od emisji CO2 oznacza, że przedsiębiorstwa muszą płacić 25 euro za tonę CO2 wytwarzanego przy zużyciu oleju napędowego i benzyny, oleju opałowego i gazu ziemnego. Cena będzie sukcesywnie rosła i od 2026 roku ma osiągnąć poziom w zakresie 55-65 €.

Jeśli tylko 50% wszystkich przejazdów odbywa się w trybie„ aerodynamicznym”, a 50% bez opuszczonego nadwozia, naczepa EcoFlex osiąga oszczędność 7700 euro na 1 mln km lub ponad 900 euro rocznie. Emisja zmniejsza się o 2,3 tony CO2 rocznie wyjaśnia dyrektor generalny Andreas Schmitz.

Koncepcja EcoGeneration jest nie tylko dobra dla środowiska, ale zmniejsza także koszty dla branży transportowej. Zakładamy, że ta koncepcja będzie również kwalifikować się do dotacji w ramach programu ochrony klimatu uruchomionego przez niemiecki rząd federalny w ramach programu wymiany floty podsumowuje zalety Boris Billich, dyrektor sprzedaży w Schmitz Cargobull.

Podnoszona sekcja tylna nowej EcoGeneration nadaje naczepie aerodynamiczny kształt i zmniejsza opór aerodynamiczny. Można ją łatwo podnieść, jeśli naczepa wymaga załadunku aż po dach. Ta koncepcja oferuje potencjalnie wysokie oszczędności bez dodatkowych kosztów, zwłaszcza podczas transportu ciężkich towarów. Wszystko to bez znaczącej zmiany funkcji naczepy, wydajności transportu i sposobu obsługi. Poprawa wydajności i skuteczności korpusu aerodynamicznego nie wymaga zastosowania drogiego osprzętu łatwo ulegającego uszkodzeniu.


Zabudowa ✅ EcoFIX to idealne rozwiązanie do transportu poziomych, płaskich i ciężkich towarów, takich jak stal i rolki papieru. Dzięki zmniejszonej masie i sztywnemu tyłowi, całkowita wysokość z przodu wynosi 4 metry. Wyposażony w odpowiednią konstrukcję plandeki pojazd o zoptymalizowanej ładowności umożliwia zmniejszenie zużycia paliwa dzięki zmniejszonej masie i aerodynamicznej konstrukcji.


EcoFLEX ma elastycznie opuszczany część tylną. Przy maksymalnym wysunięciu całkowita wysokość z przodu i z tyłu wynosi 4 metry. Jednocześnie wysokość kurtyny dostosowuje się do nadwozia, dzięki możliwości elastycznego podniesienia tyłu. Uzyskany aerodynamiczny kształt może zoptymalizować zużycie paliwa. Nadaje się idealnie do transportu drobnicy i napojów.


EcoVARIOS to doskonała opcja w transporcie o dużej objętości i w przemyśle motoryzacyjnym, na przykład podczas transportu trzech ułożonych w stos skrzyń paletowych. Zarówno przednią, jak i tylną część nadwozia można elastycznie regulować. Ten wariant oferuje wysokość wewnętrzną 3 metrów i całkowitą wysokość 4 metrów. Ta naczepa zapewnia oszczędność paliwa, gdy nie jest wymagana całkowita wysokość wnętrza wynosząca trzy metry.

Wysokość wariantów EcoFLEX i EcoVARIOS można łatwo i szybko regulować tak samo, jak w dobrze znanym i sprawdzonym systemie nadwozia VARIOS. Dach jest podnoszony ręcznie za pomocą pompy hydro-pneumatycznej, a wysokość jest regulowana za pomocą kłonic. Do zmiany wysokości nie są potrzebne żadne dodatkowe środki pomocnicze. Jedna osoba może samodzielnie dokonać regulacji, a cały proces trwa około 10 minut, łącznie z przesunięciem plandeki i dopasowaniem jej do nowej wysokości. Co więcej, dodatkowy czas jest całkowicie nieistotny podczas dokonywania regulacji podczas procesu załadunku.

W zależności od konkretnego zadania transportowego, nadwozie Eco można wyposażyć w standardową plandekę lub plandekę POWER CURTAIN. Pojazdy EcoGeneration są idealnym rozwiązaniem w połączeniu z plandekę POWER CURTAIN, która nie wymaga żadnych listew. To dodatkowo zmniejsza ogólną wagę i zapewnia większe oszczędności paliwa.

Podobnie jak wersje standardowe, nadwozie Eco posiada wszystkie aktualne certyfikaty, ponieważ wykorzystuje tę samą technologię co naczepy standardowe. Jest zbudowana na renomowanym podwoziu MODULOS, które umożliwia elastyczne projektowanie nadwozia dzięki swojej modułowej konstrukcji. Nadwozie Eco można również łączyć z podwoziem X-LIGHT w celu uzyskania szczególnie niskiej masy własnej. Oczywiście pojazdy Eco nadal oferują klasyczne właściwości podwozia, takie jak solidność, ochrona przed korozją i 10-letnia gwarancja na ochronę antykorozyjną. Wszystkie pojazdy EcoGeneration są również standardowo wyposażone we własny system telematyczny TrailerConnect® CTU firmy Schmitz Cargobull. Oferuje te same funkcje, co naczepy standardowe.

Wszystkie warianty Eco nadają się zarówno do załadunku tylnego, jak i bocznego. Zabezpieczanie ładunku, załadunek i rozładunek można przeprowadzić w zwykły sposób bez dodatkowej pracy. Pierwsze pojazdy z nowym nadwoziem aerodynamicznym zostały już wyprodukowane i przeszły testy terenowe we współpracy z firmą transportową. Sprzedaż rozpoczęła się przed końcem stycznia, a produkcja seryjna ruszy w drugim kwartale 2021 roku.

Źródło: Schmitz Cargobull
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
PST OST SPED SP. Z O.O.


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels