Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Autonomiczne Scanie w akcji

Utworzona: 2021-02-06


Producent uzyskał pozwolenie od Szwedzkiej Agencji Transportu na przeprowadzenie testów drogowych autonomicznych ciężarówek na autostradzie E4 między Södertälje i Jönköping.

Ciężarówki będą użytkowane przez Laboratorium Transportowe Scanii i będą przewozić towary do działalności produkcyjnej w zakładach Scanii. Testy obejmą technologię jazdy autonomicznej na poziomie 4 w 5-stopniowej skali SAE, co oznacza, że samochody ciężarowe będę się poruszać samodzielnie, ale ze względów bezpieczeństwa będą nadzorowane przez kierowcę. W kabinie będzie także obecny inżynier ds. testów, którego zadaniem będzie monitorowanie i weryfikacja informacji przesyłanych do ciężarówki z czujników umożliwiających autonomiczną jazdę.

Zarówno w Stanach Zjednoczonych, jak i w Chinach na drogach publicznych trwają już testy ciężarówek na poziomie 4, ale o ile mi wiadomo, Scania jako pierwsza w Europie testuje tę technologię na autostradzie w pojazdach z ładunkiem. W nadchodzących latach liczymy na to, że będziemy mogli przetestować tę technologię w innych krajach europejskich oraz w Chinach mówi Hans Nordin, odpowiedzialny za projekt Hub2hub.



Jeszcze w tym roku Scania planuje rozszerzyć testy na całą trasę między Södertälje i Helsingborg. Od roku 2017 producent testuje autonomiczne samochody ciężarowe do transportu górniczego w Australii.

Doświadczenie zdobyte podczas tych testów pokazuje, że autonomiczne pojazdy ciężarowe mogą być faktycznie użytkowane w ciągu zaledwie kilku lat na obszarach zamkniętych, takich jak kopalnie i terminale mówi Nordin.

Według Nordina, tzw. Transport typu Hub2hub - jazda autostradą między centrami przeładunkowymi - to pierwsze zastosowanie transportowe na drogach publicznych, gdzie wdrożenie autonomicznych ciężarówek może się okazać realne.


W rozwoju pojazdów autonomicznych zaszliśmy tak daleko, że technologia przeznaczona dla tego rodzaju transportu może być gotowa do wprowadzenia na rynek już w ciągu najbliższych pięciu lat. Jednak zanim autonomiczne pojazdy będą mogły poruszać się po drogach z ruchem dwukierunkowym oraz w środowisku miejskim, minie więcej czasu podsumowuje Nordin.

Partner Scania, firma TuSimple - z siedzibą w San Diego w USA oraz zakładami w Tucson, Szanghaju i Pekinie - od momentu powstania w roku 2015, przeprowadziła miliony kilometrów jazd testowych na autostradach w ramach prac rozwojowych związanych z technologią jazdy autonomicznej na 4 poziomu. Firma jest obecnie uważana za lidera w tej dziedzinie.



Źródło: Scania
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
LESZEK Transport i Spedycja Daniel Leszek


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels