Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Nowe życie (w cywilu) wojskowej terenówki

Utworzona: 2021-03-05


Niemiecka firma Lorinser kupiła z demobilu od armii szwajcarskiej większą partię samochodów terenowych Puch G (odpowiednik Mercedesa klasy G), którym daje nowe życie w cywilu. Ostatnio pokazano wersję pick-up.

W grupie spółek Lorinser znajduje się nie tylko spółka zajmująca się pojazdami klasycznymi, ale także dealer samochodowy i firma tuningowa. Lorinser Classic z siedzibą niedaleko Stuttgartu to jeden z zaledwie 46 salonów samochodowych w Niemczech, który otrzymał zgodę na bycie partnerem Mercedes-Classic. Od jakiegoś czasu szefostwo firmy ma słabość do Klasy G pierwszej generacji, głównie z powodu wyprzedaży przez armię szwajcarską bliźniaczych terenówek Puch G z pierwszej połowy lat 90. Lorinser kupił sporo z nich – część odsprzedał w oryginalnym stanie, a inne zostały odmłodzone.


Po kilku różnych wersjach (m.in. z plandeką) przyszła kolej na pick-upa. Doświadczony zespół specjalistów z firmy Lorinser Classic wziął na warsztat i gruntownie odrestaurował pojazd, który został po raz pierwszy zarejestrowany w październiku 1993 r.


Usunięto oryginalną zabudowę, uszczelniono otwory w karoserii plastikowymi elementami, zamontowano podgrzewaną tylną szybę, a skrzynię ładunkową wyposażono w okładzinę ochronną i pokrywę, którą można wygodnie podnosić za pomocą sprężyn gazowych. Pozostałości po ćwiczeniach wojskowych zostały usunięte z podwozia za pomocą suchego lodu, a nadwozie pomalowano lakierem w kolorze RAL 7009 (matowy zielono-szary).


Terenowy pick-up został również delikatnie "podrasowany" – chodziło o zachowanie purystycznego charakteru auta. Nowe reflektory LED zostały zakryte kratkami ochronnymi, a z tyłu mechanicy zamontowali hak holowniczy, który wytrzymuje 3,5 tony. Siedzenia zostały na nowo obite miękką, wytrzymałą i łatwą do czyszczenia tkaniną typu Alcantara.


Na 16-calowych stalowych obręczach kół osadzono opony terenowe BFGoodrich. Pod maską pozostał benzynowy silnik 230 GE o mocy 116 KM - nie jest to demon mocy, ale do szpanowania na drodze i jazdy w terenie wystarczy. W układzie przeniesienia napędu pracuje 4-stopniowa automatyczna skrzynia biegów, a w jeździe terenowej pomogą blokady centralnego i tylnego mechanizmu różnicowego.

Cena tego wyjątkowego samochodu wynosi 52.900 euro.

Źródło: Lorinser Classic
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
ADR Adviser Doradztwo i Szkolenia Jacek Pluta


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels