Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Nie słychać silnika? To zbliża się kurier...

Utworzona: 2021-03-12


W pierwszym kwartale br. do floty firmy kurierskiej DPD Polska dołączy 50 samochodów MAN eTGE w wersji furgon, napędzanych przez wydajny silnik elektryczny zasilany z akumulatora litowo-jonowego.

MAN eTGE ma zasięg do 173 km, przestrzeń ładunkową 10,7 m3 i wysoką ładowność. Samochody w standardowej wersji są wyposażone w wiele systemów wspomagających pracę kierowcy (asystent hamowania awaryjnego, ochrony bocznej, czy utrzymania pasa ruchu). Kamera i czujniki cofania ułatwiają manewrowanie w ciasnych śródmiejskich uliczkach, a fabryczna nawigacja wspomaga planowanie trasy i unikanie korków, a tym samym skraca czas przejazdu.

Samochód wyposażony jest w światła mijania, drogowe, dzienne i tylne wykonane w technologii LED, a dzięki kamerze rozpoznającej pojazdy jadące z naprzeciwka automatycznie przełącza światła, co eliminuje możliwość oślepiania innych uczestników ruchu. Amortyzowany fotel z regulacją twardości, certyfikowany przez niemieckie stowarzyszenie lekarzy i terapeutów AGR, oraz liczne schowki i półki, stwarzają komfortowe miejsce pracy kierowcy.

Akumulator ładowany jest zarówno z zewnętrznej sieci elektroenergetycznej, jak i poprzez rekuperację podczas hamowania - odzyskiwana energia kinetyczna jest przekształcana w elektryczną i przechowywana w akumulatorze. Pojazd można naładować prądem przemiennym przy użyciu dostarczonej ładowarki sieciowej, a także prądem stałym poprzez szybkie stacje ładowania, co umożliwia kontynuowanie jazdy z napełnioną baterią po 45 minutach.


Poza rozwojem pojazdów z napędem elektrycznym, firma MAN pracuje nad dostosowaniem swojej sieci serwisowej do ich obsługi. Chodzi zarówno o uzupełnienie wyposażenia stacji serwisowych, jak i zdobycie nowych kwalifikacji przez pracowników warsztatów.

Przewoźnicy i kierowcy muszą także poznać nowe systemy. Dlatego przy zakupie pojazdu elektrycznego każdy klient otrzymuje szczegółową instrukcję zawierającą informacje obsługowe i wskazówki dotyczące bezpieczeństwa. Ponadto klienci i ich kierowcy mogą odbyć szkolenie techniczne oferowane przez MAN ProfiDrive, które pogłębia wiedzę na temat bezpiecznej i ekonomicznej obsługi pojazdów elektrycznych.

Dodajmy, że MAN eTGE produkowany jest, podobnie jak wersja z napędem konwencjonalnym, w fabryce w Białężycach.

Źródło: MAN Truck & Bus Polska
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
ADR Adviser Doradztwo i Szkolenia Jacek Pluta


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels