Nadwozia wymienne są coraz częściej stosowanym rozwiązaniem, zwłaszcza w dynamicznie rozwijającym się sektorze logistyki paczek i komponentów dla przemysłu samochodowego, zarówno w transporcie drogowym, jak i kombinowanym. Dziesiątki tysięcy nadwozi i skrzyń wymiennych często przez wiele tygodni przemieszcza się autostradami i koleją zanim trafią z powrotem do swoich zajezdni. Ponieważ nie mają zasilania - z wyjątkiem wymiennych zabudów chłodniczych z agregatem chłodniczym – kwestia zarządzania akumulatorami stanowi poważne wyzwanie.
Z myślą o tym przypadku Krone, jako wiodący dostawca nadwozi wymiennych, opracował nowy system Krone Smart Collect Solar (KSC Solar), który dzięki wbudowanemu superkondensatorowi może wykorzystywać zmagazynowaną energię słoneczną w zakresie od -20 ° C do +60 ° C. Zintegrowana bateria zapewnia zasilanie przez ok. 445 godzin, czyli do 18 dni pochmurnej pogody.
Po zamontowaniu kompaktowy moduł KSC Solar (230 mm x 130 mm x 21 mm) jest bezpiecznie wpuszczany między listwy dachowe nadwozia wymiennego KRONE. Jednostka telematyczna zasilana energią słoneczną, która przeszła kompleksowe testy terenowe, jest dostępna bezpośrednio z zakładu lub jako zestaw modernizacyjny gotowy do montażu.
KSC Solar Krone to rozwiązanie dla nadwozi wymiennych, które nie posiadają stałego zasilania, zapewniając w ten sposób telematykę dla całej floty. Moduł Krone Smart Collect został pomyślnie wprowadzony do produkcji w roku 2016 i obecnie jest używany w ponad 24000 przyczep.
Źródło: Krone
Utworzona: 2021-03-05