Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Czy niemiecki rząd opamięta się w testowaniu kierowców?

Utworzona: 2021-03-10


IRU informuje o negatywnych skutkach restrykcji w ruchu transgranicznym.

W związku z listem otwartym wzywającym kanclerz Angelę Merkel do przemyślenia zasadności wprowadzonego obowiązku wykonywania testów przez kierowców pojazdów użytkowych, przedstawiciele Międzynarodowej Unii Transportu Drogowego (IRU) zostali poproszeni przez niemiecki rząd o przekazanie kluczowym ministerstwom informacji o wpływie zastosowanych przez nie środków na funkcjonowanie komercyjnego transportu drogowego w Europie. W spotkaniu z sekretarzami stanu ministerstw zdrowia, spraw wewnętrznych i transportu wzięli również udział niemieccy członkowie IRU, w tym stowarzyszenia AMÖ, BGL i DSLV, aby przedstawić wpływ ograniczeń na sytuację transportu krajowego.

IRU wyjaśniło, w jaki sposób odmowa zwolnienia zawodowych kierowców ciężarówek z obowiązkowych testów na obecność wirusa COVID-19 powoduje utrzymujący się chaos na granicach w całej Europie, ponieważ inne rządy wprowadzają podobne środki, aby nie dopuścić do sytuacji, w której tysiące kierowców utknie na ich własnym terytorium. Powodując poważne zakłócenia kluczowych korytarzy handlowych, obecne środki rządu niemieckiego są sprzeczne z własnymi zobowiązaniami Niemiec w czasie pandemii do utrzymania otwartych „zielonych pasów” dla ciężarówek i sprawnego funkcjonowania granic.

IRU podało, że obecnie co najmniej 50 000 ciężarówek wykonujących codzienne przewozy do Niemiec musi wykonywać objazdy długości 300 km. Uwzględnienie konieczności wykonywania testów przez kierowców zwiększa o 30% czas, który zajmuje planowanie i realizacja dostaw oraz wydłuża o kilka godzin czas jazdy dla każdego pojazdu. Ma to wpływ na wszystkie europejskie łańcuchy dostaw, zwłaszcza w krajach tranzytowych, takich jak Austria, Czechy czy Francja. Niemcy ogłosiły też, że do listy krajów, w której występuje ryzyko zarażenia się nowymi wariantami wirusa zostają dodane Węgry i Szwecja.

Niemieckie ograniczenia powodują trudności dla tysięcy kierowców w transporcie międzynarodowym, którzy są zmuszani do stania w długich kolejkach w prowizorycznych przydrożnych punktach wykonywania testów, co naraża ich na znacznie większe ryzyko zarażenia się wirusem w porównaniu z normalnym, chronionym środowiskiem pracy w kabinie.

Mamy nadzieję, że niemiecki rząd opamięta się i odwoła te bezcelowe środki, które wcale nie pomagają powstrzymać rozprzestrzeniania się wirusa a jedynie zaburzają funkcjonowanie łańcuchów dostaw i narażają naszych kierowców na ryzyko. Opóźnienia są szczególnie niepokojące w przypadku świeżych produktów żywnościowych. Na przykład codziennie 5000 ciężarówek dostarcza świeże owoce i warzywa z Portugalii i Hiszpanii do Niemiec. Dodatkowy czas tracony na objazdy i kontrole graniczne oznacza, że produkty te mogą być niedostępne w niemieckich supermarketach. Już najwyższy czas, aby niemiecki rząd podjął decyzję o natychmiastowym zwolnieniu kierowców ciężarówek z obowiązku wykonywania testów przy przekraczaniu granicy, aby zapewnić im bezpieczeństwo i utrzymać łańcuchy dostaw w ruchu dzięki swobodnemu przepływowi towarów w całym regionie powiedział Matthias Maedge, dyrektor ds. rzecznictwa w IRU.

Źródło: IRU
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
TRONIK Spółka z Ograniczoną Odpowiedzialnością Spółka Komandytowa


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels