Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Inkubator pomysłów dla elektromobilności

Utworzona: 2021-03-10


Firma Knorr-Bremse powołała do życia jednostkę badawczo-rozwojową o nazwie eCUBATOR. Jej zadaniem będzie opracowywanie innowacyjnych rozwiązań w obszarze elektromobilności.

Rozpowszechnienie się transportu opartego na energii elektrycznej zasadniczo zmieni wymagania dotyczące pojazdów użytkowych. Począwszy od trakcji, hamowania i kierowania, skończywszy na zawieszeniu, tłumieniu drgań i dostarczaniu energii do układów pojazdu, istnieje wiele możliwości dla wdrożenia nowych, wydajnych technologii.

Firma Knorr-Bremse widzi tutaj swoją szansę na tworzenie wydajnych systemów. Tym bardziej, że już wytwarza komponenty do elektrycznych pojazdów pierwszej generacji. Aby "trzymać rękę na pulsie" postępu technicznego utworzono placówkę badawczo-rozwojową eCUBATOR. Plany przewidują zatrudnienie w niej ok. 60 wewnętrznych i zewnętrznych specjalistów, którzy będą pracować nad innowacyjnymi rozwiązaniami w ośrodkach w Monachium i Budapeszcie.

Dla nas elektryfikacja jest jednym z głównych trendów w branży pojazdów użytkowych i zamierzamy w nim uczestniczyć. Aby opracowywać rozwiązania w tej dziedzinie, utworzyliśmy własną jednostkę eCUBATOR, niezależną od konwencjonalnych działań rozwojowych. Jej celem jest dostosowanie naszej gamy produktów do wymagań związanych z elektrycznymi układami napędowymi, a jednocześnie rozpoznanie i generowanie możliwości wzrostu dla firmy w szerokim obszarze mobilności elektrycznej. Podstawowym celem jest wspieranie naszych klientów w elektryfikacji ich pojazdów
– powiedział dr Peter Laier, członek zarządu Knorr-Bremse AG odpowiedzialny za Dział Systemów Pojazdów Użytkowych.
Nowa jednostka, kierująca się podejściem interdyscyplinarnym, zapewni specjalistom przestrzeń, w której będą powstawać innowacyjne, inteligentne rozwiązania. Będą następnie dalej rozwijane w ścisłej współpracy z klientami, partnerami technologicznymi i startupami.

Firma Knorr-Bremse opracowała już wiele komponentów do elektrycznych pojazdów użytkowych pierwszej generacji i wprowadziła niektóre z nich na rynek. Wykorzystano m.in. doświadczenia w zakresie łącznego stosowania różnych metod hamowania (tzw. brake blending, czyli współdziałanie hamulca głównego, zwalniacza i dodatkowego hamulca wydechowego) w pojazdach elektrycznych. W tym przypadku hamowanie za pomocą silnika elektrycznego jest wspierane przez hamulec roboczy, aby wytworzyć nie tylko optymalne opóźnienie, ale także uzyskać maksymalny odzysk energii.

Z myślą o pojazdach elektrycznych drugiej generacji, które wejdą na rynek od około 2025 roku, specjaliści z Knorr-Bremse pracują m.in. nad przyszłymi systemami zarządzania energią, siłownikami elektromechanicznymi oraz rozwiązaniami związanymi ze stabilnością i napędem pojazdu. Natomiast Kiepe Electric, spółka zależna Knorr-Bremse, wspiera bezemisyjny transport publiczny, skupiając się na rozwoju i dostarczaniu producentom pojazdów kompletnych systemów elektrycznych. Warto w tym miejscu wymienić falownik trakcyjny (KTI), który łączy w sobie elektronikę mocy dla systemu trakcyjnego i do ładowania akumulatora oraz system zarządzania energią Smart Fleet Charging Management (SFM).

Knorr-Bremse dba również o to, aby ślad węglowy własnych komponentów był ograniczony do minimum na etapie produkcji, a zasoby były wykorzystywane w sposób maksymalnie oszczędny.

Źródło: Knorr-Bremse
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
ADR Adviser Doradztwo i Szkolenia Jacek Pluta


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels