Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Dwa generatory po 280 ton każdy

Utworzona: 2021-03-22


Grupa Fracht AG, zrealizowała właśnie transport morski bardzo ciężkich urządzeń dla branży energetycznej, jeden z ciekawszych w swoim portfolio na przestrzeni ostatnich kilku lat.

W operacje transportowo – przeładunkowe zaangażowani byli specjaliści biur firmy Fracht Bazylea, Fracht Genua oraz warszawskiego zespołu Project Cargo, Fracht FWO Polska. Kilka dnia temu przesyłka ta - dwa generatory o wadze 280 ton każdy - wypłynęła z Portu Gdynia do Włoch.

W marcu, na zlecenie jednego z globalnych dostawców technologii dla branży energetycznej, Grupa Fracht zorganizowała dostawę morską z portu Gdynia do Brindisi dwóch generatorów – każdy po 280 ton oraz ok. 50 ton elementów ich oprzyrządowania, w tym również elementów wielkogabarytowych. W realizację tego projektu zaangażowane są trzy oddziały krajowe Grupy Fracht - polski, szwajcarski oraz włoski. Urządzenia do gdyńskiego portu dotarły z południa Polski transportem kolejowym, po czym gestię przejął Fracht FWO Polska.

Polski etap dostawy – z fabryki na południu kraju do portu w Gdyni

Urządzenia zostały wyprodukowane w polskich fabrykach, a następnie dostarczone koleją do portu Gdynia, gdzie nastąpił załadunek na wyczarterowany przez Grupę Fracht specjalny statek, płynący do Brindisi we Włoszech. Jednostka ta została wybrana ze względu na własne dźwigi pokładowe do przeładunków ładunków bardzo ciężkich – o nośności do 800 ton.

Wspierając realizację tego projektu, polski zespół odpowiadał za nadzór nad przebiegiem realizacji dostawy urządzeń w Polsce, w tym nad załadunkiem na statek w gdyńskim porcie oraz dopełnienie niezbędnych, w przypadku tego typu transportów, formalności i przygotowanie dokumentacji – wyjaśnia Arkadiusz Trochymiak, starszy kierownik projektu w Fracht FWO Polska.
Do zadań spedytorów Fracht FWO Polska należało także zorganizowanie transportu drogowego blisko 50 ton dodatkowych elementów do generatorów, z zakładów produkcyjnych na południu kraju do portu w Gdyni. Wśród przewożonych ładunków były też elementy wielkogabarytowe, których wysokość sięgała ponad 3 m. do przewozu których, ze względu na wymiary, wykorzystano naczepy specjalnego typu.

Źródło: Fracht FWO
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
PST OST SPED SP. Z O.O.


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels