Ciągnik A Z.E. oraz wersja dla przemysłu budowlanego do roku 2023
W marcu 2020 r. firma Renault Trucks rozpoczęła seryjną produkcję drugiej generacji pojazdów elektrycznych w zakładzie w Blainville-sur-Orne. Obecnie w ofercie francuskiego producenta dostępne są modele elektryczne reprezentujące pełną gamę pojazdów o masie od 3,1 do 26 ton: D Z.E., D Wide Z.E. oraz Master Z.E. przeznaczone do transportu miejskiego, dystrybucji i zbiórki odpadów komunalnych.Firma stara się rozszerzyć gamę pojazdów elektrycznych uwzględniające wszystkie rodzaje zastosowań. Obecnie trwają przygotowania do wprowadzenia na rynek ciągnika Z.E. na potrzeby transportu regionalnego i międzyregionalnego od 2023 r.. Do tego czasu oferta zostanie również uzupełniona o elektryczne ciężarówki dla budownictwa miejskiego. W drugiej połowie dekady Renault Trucks będzie w stanie zaoferować gamę elektrycznych ciężarówek napędzanych wodorowymi ogniwami paliwowymi, przede wszystkim z myślą o przewozach długodystansowych.
Jednostka ds. badań i rozwoju zajmująca się mobilnością elektryczną: aby wspierać jej ambitne cele
Mobilność elektryczna jest filarem naszej strategii i chcemy być liderem w tej dziedzinie. Naszym celem jest, aby w 2030 r. 35% naszej sprzedaży stanowiły pojazdy elektryczne. Do 2040 r. wszystkie nasze pojazdy będą w 100% wolne od paliw kopalnych powiedział Bruno Blin, prezes Renault Trucks.
Aby osiągnąć te cele, producent korzysta ze wsparcia specjalnych jednostek organizacyjnych, zarówno w dziedzinie badań i rozwoju, jak i organizacji sprzedaży i obsługi posprzedażowej. Jeżeli chodzi o działalność badawczo-rozwojową, firma stawia na strategiczne partnerstwa, a także dzięki synergiom w ramach grupy Volvo, do której należy, aby zwiększyć wolumen i obniżyć koszty.
Aby zapewnić przewoźnikom najlepsze rozwiązania w dziedzinie mobilności elektrycznej, Renault Trucks będzie korzystać z prac przeprowadzonych przez nową jednostkę rozwojową Volvo Group zajmującą się pojazdami o średnim tonażu, które są kluczowym segmentem jeżeli chodzi o stopniowe wdrażanie technologii napędu elektrycznego w samochodach ciężarowych. Producent zamierza również czerpać korzyści z partnerstw zawartych przez Volvo Energy, nowy podmiot Grupy Volvo zajmujący się dostawami, renowacją i recyklingiem akumulatorów, a także rozwiązaniami w dziedzinie ładowania. Jeśli chodzi o rozwój akumulatorów przeznaczonych dla pojazdów ciężarowych, firma zamierza czerpać korzyści ze strategicznego partnerstwa zawartego między Grupą Volvo a firmą Samsung SDI.
Renault Trucks otrzyma też wsparcie ze strony swojego nowego centrum badawczo-rozwojowego w Lyonie - X-Tech Arena - które ma zostać uruchomione na początku 2023 r. dzięki inwestycji wysokości 33 mln EUR.
Wspieranie transformacji energetycznej klientów poprzez gamę pojazdów elektrycznych o wysokiej wartości dodanej
Jeśli chodzi o marketing serii Z.E. oraz obsługę klienta, Renault Trucks utworzyło nowy podmiot odpowiedzialny za projekty mobilności elektrycznej, aby zwiększyć zarówno wydajność operacyjną, jak i zadowolenie klientów. Zespół ten zdobył wysoki poziom wiedzy i pracuje nad rozwojem partnerstw obejmujących wszystkich interesariuszy (przewoźników, dystrybutorów, władze publiczne, dostawców energii itp.), w wyniku których mają powstać koncepcje gamy inteligentnych i konkurencyjnych pojazdów elektrycznych o wartości dodanej dla przewoźników.Oferta pojazdów będzie też obejmować szereg usług mających uprościć życie klientom szukającym rozwiązań najlepiej dopasowanych do swojej działalności. Oprócz samego pojazdu, producent oferuje kompleksowe rozwiązania transportowe, w tym akumulatory, rozwiązania dla własnych stacji ładowania u klienta, optymalizację zużycia energii, usługi serwisowe, finansowanie i ubezpieczenie.
Źródło: Renault Trucks