Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Elektryczne ciężarówki dla każdego?

Utworzona: 2021-03-30


Od 2023 r. modele Renault z napędem elektrycznym będą dostępne w ramach każdego z trzech głównych segmentów, tzn. dla transportu dystrybucyjnego, dla budownictwa i transportu długodystansowego.

Aby przyczynić się do realizacji celu przyjętego na mocy porozumienia paryskiego, jakim jest ograniczenie globalnego ocieplenia do poniżej 1,5 stopnia Celsjusza w porównaniu z poziomem sprzed epoki przemysłowej, Renault Trucks zobowiązuje się do przekształcenia segmentu pojazdów ciężarowych poprzez stopniową elektryfikację swojej floty w celu uzyskania neutralności węglowej w ciągu 30 lat. Ponieważ żywotność ciężarówek wynosi co najmniej dziesięć lat, wszystkie pojazdy wyprodukowane do roku 2040 będą musiały korzystać z paliw niekopalnych. Energia elektryczna pochodząca z akumulatorów i ogniw paliwowych będzie odgrywała kluczową rolę w realizacji tej ambitnej transformacji w kierunku transportu bezemisyjnego.

Ciągnik A Z.E. oraz wersja dla przemysłu budowlanego do roku 2023

W marcu 2020 r. firma Renault Trucks rozpoczęła seryjną produkcję drugiej generacji pojazdów elektrycznych w zakładzie w Blainville-sur-Orne. Obecnie w ofercie francuskiego producenta dostępne są modele elektryczne reprezentujące pełną gamę pojazdów o masie od 3,1 do 26 ton: D Z.E., D Wide Z.E. oraz Master Z.E. przeznaczone do transportu miejskiego, dystrybucji i zbiórki odpadów komunalnych.

Firma stara się rozszerzyć gamę pojazdów elektrycznych uwzględniające wszystkie rodzaje zastosowań. Obecnie trwają przygotowania do wprowadzenia na rynek ciągnika Z.E. na potrzeby transportu regionalnego i międzyregionalnego od 2023 r.. Do tego czasu oferta zostanie również uzupełniona o elektryczne ciężarówki dla budownictwa miejskiego. W drugiej połowie dekady Renault Trucks będzie w stanie zaoferować gamę elektrycznych ciężarówek napędzanych wodorowymi ogniwami paliwowymi, przede wszystkim z myślą o przewozach długodystansowych.

Jednostka ds. badań i rozwoju zajmująca się mobilnością elektryczną: aby wspierać jej ambitne cele


Mobilność elektryczna jest filarem naszej strategii i chcemy być liderem w tej dziedzinie. Naszym celem jest, aby w 2030 r. 35% naszej sprzedaży stanowiły pojazdy elektryczne. Do 2040 r. wszystkie nasze pojazdy będą w 100% wolne od paliw kopalnych powiedział Bruno Blin, prezes Renault Trucks.


Aby osiągnąć te cele, producent korzysta ze wsparcia specjalnych jednostek organizacyjnych, zarówno w dziedzinie badań i rozwoju, jak i organizacji sprzedaży i obsługi posprzedażowej. Jeżeli chodzi o działalność badawczo-rozwojową, firma stawia na strategiczne partnerstwa, a także dzięki synergiom w ramach grupy Volvo, do której należy, aby zwiększyć wolumen i obniżyć koszty.

Aby zapewnić przewoźnikom najlepsze rozwiązania w dziedzinie mobilności elektrycznej, Renault Trucks będzie korzystać z prac przeprowadzonych przez nową jednostkę rozwojową Volvo Group zajmującą się pojazdami o średnim tonażu, które są kluczowym segmentem jeżeli chodzi o stopniowe wdrażanie technologii napędu elektrycznego w samochodach ciężarowych. Producent zamierza również czerpać korzyści z partnerstw zawartych przez Volvo Energy, nowy podmiot Grupy Volvo zajmujący się dostawami, renowacją i recyklingiem akumulatorów, a także rozwiązaniami w dziedzinie ładowania. Jeśli chodzi o rozwój akumulatorów przeznaczonych dla pojazdów ciężarowych, firma zamierza czerpać korzyści ze strategicznego partnerstwa zawartego między Grupą Volvo a firmą Samsung SDI.

Renault Trucks otrzyma też wsparcie ze strony swojego nowego centrum badawczo-rozwojowego w Lyonie - X-Tech Arena - które ma zostać uruchomione na początku 2023 r. dzięki inwestycji wysokości 33 mln EUR.

Wspieranie transformacji energetycznej klientów poprzez gamę pojazdów elektrycznych o wysokiej wartości dodanej

Jeśli chodzi o marketing serii Z.E. oraz obsługę klienta, Renault Trucks utworzyło nowy podmiot odpowiedzialny za projekty mobilności elektrycznej, aby zwiększyć zarówno wydajność operacyjną, jak i zadowolenie klientów. Zespół ten zdobył wysoki poziom wiedzy i pracuje nad rozwojem partnerstw obejmujących wszystkich interesariuszy (przewoźników, dystrybutorów, władze publiczne, dostawców energii itp.), w wyniku których mają powstać koncepcje gamy inteligentnych i konkurencyjnych pojazdów elektrycznych o wartości dodanej dla przewoźników.

Oferta pojazdów będzie też obejmować szereg usług mających uprościć życie klientom szukającym rozwiązań najlepiej dopasowanych do swojej działalności. Oprócz samego pojazdu, producent oferuje kompleksowe rozwiązania transportowe, w tym akumulatory, rozwiązania dla własnych stacji ładowania u klienta, optymalizację zużycia energii, usługi serwisowe, finansowanie i ubezpieczenie.

Źródło: Renault Trucks
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
PST OST SPED SP. Z O.O.


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels