Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Truck.pl

Inwestycja, bez której firma może zbankrutować

Utworzona: 2021-04-06


Telematyka staje się powszechnym narzędziem w biznesie transportowym.

Drogi przewoźniku. Jeśli chcesz być nadal konkurencyjny, rywalizować o dobrze płatne zlecenia, utrzymać firmę na powierzchni a nawet ją rozwijać, nie masz wyjścia – musisz zainwestować. Na szczęście niewiele i z szybką możliwością zwrotu. Telematyka jest wymagana przez wielu zleceniodawców a będzie z tym jeszcze gorzej.

Gdy postanowisz iść pod prąd i nie dopasujesz się do ewolucji rynku, możesz z niego wypaść niczym z pędzącego pociągu, który trudno będzie dogonić. Hasło optymalizacja kosztów kojarzy się w pewien sposób z oszczędzaniem. Nie oznacza ono jednak braku wydawania pieniędzy, tylko odpowiednie działania: cięcia tam, gdzie należy i inwestycje widząc szanse na pozytywne efekty. Oczywiście: jest kryzys, koronawirus, pakiet mobilności, brak kierowców, spedytorzy wymagający pracy niemal za darmo. Jednak tego rodzaju kłopoty targają branżę od dawna, ot nic nowego. Każdy kto z rozsądkiem wkraczał do TSL musiał mieć świadomość, że nie będzie łatwo. Na szczęście firmy idące do przodu, za każdym razem znajdują sposoby, by się rozwijać a co najmniej utrzymać.

Prostsze zarządzanie łańcuchem

Telematyka stanowi już powszechność wśród wielu firm transportowych. I to nie tylko tych dużych. Średnia wielkość floty klientów jednego z dostawców tego rodzaju usług wynosi poniżej 10 (a liczbę zawyżają potentaci na ponad 1000 zestawów). Systemy ułatwiają zarządzanie szeregiem czynności łańcucha dostaw, otwierają drogę do wielu zleceń, dają szansę uzyskania realnych oszczędności dzięki obniżeniu spalania i podwyższeniu bezpieczeństwa. Wielu przewoźników, z którymi rozmawialiśmy wręcz podkreśla, że nie wyobraża sobie funkcjonowania bez sprawnego rozwiązania telematycznego.

Zaznaczamy przy tym, nie jesteśmy specjalistami ds. sprzedaży żadnej firmy telematycznej ani nawet ich ambasadorami. Nikomu nie zamierzamy wciskać „najlepszego”, czytaj - zazwyczaj najdroższego - pakietu usług. Każdy rozsądny przewoźnik powinien przeanalizować sytuację w swoim przedsiębiorstwie. Czy potrzebuje jedynie monitoringu kierowców, by wyniki spalania były niższe lub klient wiedział, gdzie jest towar, czy też jednak niezwykle zaawansowanego systemu TMS wspierającego łańcuchy dostaw. Warto przy tym patrzeć przyszłościowo, by inwestycję można było rozbudowywać a nie w razie dalszych sukcesów budować system od zera.

Gdzie moja przesyłka?

Wiele aspektów wynika z wymagań zleceniodawców. Oni chcą mieć u siebie towar jak najszybciej, ale także wiedzieć, czy występują opóźnienia, czy towar zachowuje temperaturę kontrolowaną, itp. Jak wszyscy wiemy, łańcuch dostaw to bardzo zaawansowany mechanizm i by sprawnie funkcjonował trzeba zadbać o najdrobniejsze detale. Szczególnie dotyczy to współpracy z dużymi firmami. Dariusz Krasoń z Carlsberga powiedział wręcz, że bez telematyki przewoźnicy nie będą mieli wkrótce racji bytu. A już na pewno działając na stałych umowach z tuzami, zapewniającymi systematyczny dochód, pewność i dalsze pole do rozwoju. Nadawcy transportu niechętnie zmieniają dobrze działających przewoźników, więc spełniając ich warunki można liczyć na długotrwałe korzyści biznesowe.

Przewoźnikom z kolei zależy na właściwej organizacji pracy. Jak to powiedział Tobiasz Wąsowski z Everest Logistics, telematyka zdecydowanie ułatwiła im działania, sprawiła, że są one bardziej efektywne a do tego nadawcy otrzymują lepszą obsługę. Ci ostatni muszą oczywiście więcej zapłacić, lecz stawiając na jakość, pewność dotarcia towaru w ich przypadku oszczędności nie wyszłyby na dobre. Zresztą obserwując rozwój e-commerce widzimy jak bardzo nawet klient końcowy, czekający za zwykłą książkę lub karmę dla kota, chce wiedzieć, kiedy dostanie zamówiony towar. A co dopiero menedżerowie odpowiedzialni za wielkie paletowe zamówienia, których dotarcie wpływa na pracę wielu ludzi…

Cały materiał znajdziesz TUTAJ

Źródło: Truck.pl
Do ulubionych Truck.pl
FIRMOWY SPOTLIGHT
ADR Adviser Doradztwo i Szkolenia Jacek Pluta


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels