Wygodniej za kierownicą
Pojazdy są wyposażone w nową kierownicę regulowaną w trzech płaszczyznach za pomocą sterownika uruchamianego nogą, co umożliwia precyzyjne ustawienie dzięki temu, że obie ręce spoczywają na kierownicy. Kluczyk w stacyjce zastąpił przycisk "START". Fotel kierowcy został przeprojektowany w celu poprawy komfortu i zwiększenia zakresu dopasowania do preferencji kierowcy. Renault Trucks korzysta w tym przypadku z siedzeń o konstrukcji modułowej, zapewniającej wysoką elastyczność w zakresie ustawień i wyboru kombinacji. Wprowadzono również nowe tkaniny, bardziej odporne na zużycie. Opcjonalnie dostępna jest również tapicerka skórzana.W zasięgu ręki kierowcy pojawił się uchwyt na tablet i smartfon zapewniający dostęp do kilku urządzeń jednocześnie oraz możliwość ładowania z dwóch gniazd USB-C. Dodano również nową szufladę na dokumenty formatu A4. Po stronie pasażera znajdują się dwa schowki o łącznej pojemności 7 litrów, w tym 2-litrowy schładzany.
Miejsce odpoczynku
Ciężarówka to nie tylko narzędzie pracy, ale także miejsce odpoczynku kierowcy. Dlatego o 13% zwiększono grubość materaca leżanki typu Serenity i podwojono liczbę sprężyn, zapewniając optymalne podparcie ciała. Opcjonalnie na górze można położyć nakładkę z pianki termoelastycznej. Materac jest oddzielony od podstawy, co pozwala na użycie dopasowanego prześcieradła.Dla zwiększenia wygody użytkowania urządzeń elektronicznych przy leżance zainstalowano dwa gniazda USB-C. Aby poprawić jakość dźwięku w kabinie, nawiązano współpracę z renomowanym francuskim producentem głośników, firmą Focal.
Wzrost bezpieczeństwa
Ciężarówki serii T, T High i C są standardowo wyposażone w światła główne LED, które wyraźnie poprawiają widoczność w nocy, a jednocześnie są znacznie bardziej niezawodne i trwałe od konwencjonalnych. To nowoczesne oświetlenie zostało również umieszczone po wewnętrznej stronie drzwi, aby doświetlić stopnie i listwę.Zastosowano wiele rozwiązań w celu poprawy bezpieczeństwa kierowców, innych użytkowników dróg oraz ładunków, a wśród nich mechaniczne urządzenie antywłamaniowe (zamek bezpieczeństwa), kamery i czujniki obecności, a także drzwi zapewniające lepszą widoczność pieszych i rowerzystów. Hamulec postojowy zmniejsza ryzyko nieoczekiwanego ruchu pojazdu, gdy kierowca opuszcza kabinę - automatycznie aktywuje blokadę kół w celu zatrzymania ciężarówki.
Spalanie w dół
Wprowadzono również szereg zmian mających na celu zmniejszenie zużycia paliwa oraz optymalizację całkowitych kosztów posiadania pojazdu. Po pierwsze, poprawiono aerodynamikę kabiny w okolicy grilla i przedłużono nadkola, aby zoptymalizować przepływ powietrza. Po drugie, pojazdy zostały wyposażone w nowy przewidujący tempomat Optivision z dwoma trybami jazdy do wyboru. Domyślnym jest tryb ekonomiczny, który optymalizuje zużycie paliwa poprzez regulację przyspieszenia, zmiany biegów, pracy tempomatu i zmniejszania prędkości. Po jego wyłączeniu, kierowca może zmienić tryb jazdy.Kierowca jest na bieżąco informowany o stylu jazdy: im więcej symboli liści na wyświetlaczu, tym bardziej ekonomiczna jazda. Nowa funkcja Pulse and Glide dodatkowo obniża zużycie paliwa, utrzymując prędkość pojazdu w pobliżu wartości zadanej tempomatu (+/- 2 km/h). Ponadto zmodernizowane ciężarówki serii T i T High są standardowo wyposażone w opony klasy A w zakresie zużycia paliwa.
Bez wizyt w serwisie
Możliwa jest aktualizacja oprogramowania pojazdu bez konieczności wizyt w serwisie. To część oferty Excellence Predict, która zapewnia:• plan serwisowy oparty na łączności internetowej, dostosowany do sposobu użytkowania pojazdu;
• monitorowanie głównych komponentów podlegających zużyciu eksploatacyjnemu, takich jak akumulator, tarcze sprzęgła i klocki hamulcowe;
• zapobieganie awariom w czasie rzeczywistym (monitorowanie ok. 80% komponentów, których uszkodzenie może prowadzić do przestojów;
• zdalne przeprowadzanie wstępnej diagnostyki i regulacji pojazdów.
W zależności od warunków użytkowania pojazdu i jego przebiegu, okresy wymiany oleju w ciężarówkach wyposażonych w 13-litrowe silniki Euro 6 można wydłużyć do 150.000 km lub 18 miesięcy, co zmniejsza koszty serwisowe objęte umową (robocizna i części), pomaga zoptymalizować harmonogram przeglądów i przynosi dodatkowe oszczędności paliwa.
Źródło: Renault Trucks