Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

W terenie możecie być dla niego bezlitośni

Utworzona: 2021-04-29


Gamę IVECO WAY uzupełniono o nowy terenowy samochód ciężarowy zaprojektowany do wykonywania najtrudniejszych zadań transportowych w ekstremalnych warunkach. T-WAY to następca Trakkera wyposażony m.in. w nową zautomatyzowaną skrzynię biegów HI‑TRONIX i system HI‑TRACTION — dodatkowy hydrauliczny napęd kół przedniej osi.

T-WAY zadebiutował podczas wirtualnej prezentacji na IVECO Live Channel, zorganizowanej dla przedstawicieli sieci sprzedaży i branżowych mediów. Podczas prezentacji padły zapewnienia, że w nowym modelu zastosowano najnowocześniejsze rozwiązania techniczne, które gwarantują wysoką ładowność, bezpieczeństwo i komfort kierowcy.

Wstrząsnęliśmy branżą, wprowadzając serię ciężarówek szosowych S‑WAY. Dziś robimy to ponownie w segmencie pojazdów terenowych. T‑WAY zaprojektowaliśmy w taki sposób, by wyznaczał nowe standardy pod względem solidności, niezawodności, efektywności, właściwości jezdnych, elastyczności przy montażu zabudowy oraz dostępności skomunikowanych usług, a także — jak przystało na włoską markę — stylistyki
— powiedział Thomas Hilse, prezes marki IVECO.

T jak Twardziel

Pojazd wyróżnia się dzielnością terenową i wytrzymałością. Po poprzednikach odziedziczył solidność wynikającą z zastosowania wzmocnionego podwozia składającego się z ramy o grubości profili 10 mm, wytrzymującej moment zginający 177 kNm. Przednia oś ma nośność do 9 ton, a w celu maksymalizacji osiągów w tylnej osi standardowo zastosowano zwolnice w piastach kół. Nowy wzmocniony układ tylnego zawieszenia z podwójnymi osiami optymalizuje masę pojazdu i poprawia własności terenowe, dzięki większemu prześwitowi poprzecznemu i kątowi zejścia.

Odpowiednią moc do napędu pojazdu oraz przystawki odbioru mocy (PTO) zapewnia silnik IVECO Cursor 13 (poj. 13 litrów), rozwijający do 510 KM mocy maksymalnej (o 10 KM więcej w porównaniu z Trakkerem). W lżejszych konfiguracjach ciężarówka jest dostępna także z silnikiem Cursor 9.


Jednostki napędowe współpracują ze sprawdzonymi 12- lub 16‑biegowymi zautomatyzowanymi przekładniami HI‑TRONIX, które oferują nowe funkcje opracowane z myślą o mobilności w terenie. Hill Holder pomaga w utrzymaniu pojazdu na wzniesieniu, tryb rozkołysania ułatwia odzyskanie przyczepności na grząskiej nawierzchni, a tryb pełzania umożliwia poruszanie się z minimalną prędkością na biegu jałowym.

Na odcinkach szosowych system HI‑CRUISE podnosi wydajność. W jego skład wchodzi przewidujący tempomat, który steruje zmianą biegów oraz funkcja eco‑roll pozwalająca wykorzystać bezwładność pojazdu przy zjeździe ze wzniesienia. Dzięki nowym algorytmom HI‑TRONIX zapewnia zoptymalizowaną strategię zmiany biegów w każdej sytuacji drogowej.

Większa ładowność i wydajność

Wzrost wydajności pojazdu osiągnięto dzięki zmniejszeniu jego masy własnej w porównaniu z poprzednikiem, zastosowaniu licznych funkcji wspomagających kierowcę oraz nowym usługom telematycznym i cyfrowym. Nowe rozwiązanie pozwalające oszczędzać paliwo w trakcie wykonywania zadań transportowych wymagających okazjonalnego załączania napędu na wszystkie koła (AWD) to napęd hydrostatyczny HI‑TRACTION, dostępny w podwoziach i ciągnikach w układzie 6x4. System działa do prędkości 25 km/h i jest aktywowany automatycznie w celu zapewnienia, w razie potrzeby, dodatkowego hydraulicznego napędu przednich kół. To rozwiązanie ma przewagę nad konwencjonalnym AWD pod względem zużycia paliwa i masy.


W porównaniu z Trakkerem zwiększono ładowność — dzięki obniżeniu masy własnej pojazdu o 325 kg poprzez zastosowanie nowej konstrukcji zawieszenia tylnych osi. Zalety tych rozwiązań ujawniają się szczególnie w trakcie zadań transportowych realizowanych częściowo po drogach utwardzonych, np. przy przewozie materiałów budowlanych.

W standardowym wyposażeniu ciężarówki znajduje się moduł Connectivity Box. To system łączności umożliwiający telediagnostykę i konserwację predykcyjną, a także zdalne monitorowanie parametrów pojazdu w dowolnym czasie przez menedżera floty — w celu zapewnienia maksymalnej efektywności. Rozbudowywane portfolio usług IVECO ON służy maksymalizacji wydajności i trwałości pojazdu, a także ograniczeniu do minimum nieplanowanych przestojów.

Łatwy do zabudowy

T‑WAY jest elastyczny pod względem montażu zabudów. Oferta konfiguracji zespołu napędowego obejmuje wariant 6x4 w podwoziach i ciągnikach oraz 8x4 w podwoziach, a także napęd na wszystkie koła 4x4 lub 6x6 w podwoziach i ciągnikach oraz 8x8 w podwoziach. W prównaniu z Trakkerem rozszerzono ofertę rozstawów osi, co ułatwia zabudowę bez potrzeby modyfikacji podwozia.

Nowa architektura elektryczno-elektroniczna HI‑MUX jest kompatybilna z systemami sterowania najnowszej generacji. W ofercie przystawek odbioru mocy znajduje się przystawka wysokiej wydajności Sandwich PTO umieszczona pomiędzy silnikiem a skrzynią biegów. Może przekazać na urządzenia zabudowy do 2300 Nm momentu obrotowego. Ciężarówka sprawdza się zatem w różnych specjalistycznych zadaniach transportowych, które dotychczas wymagały przebudowy pojazdu.

Komfort i bezpieczeństwo kierowcy

Kabina nowego modelu, dostępna w dwóch wersjach — krótkiej AD i długiej AT z dachem standardowym lub podwyższonym — dzieli rozwiązania z całą serią WAY. Jest przede wszystkim funkcjonalna i ułatwia codzienną pracę kierowcy dzięki rozwiązaniom poprawiającym widoczność, chroniącym przed zabrudzeniami oraz upraszczającym czynności przeglądowe i naprawcze. Wygodny, ergonomiczny fotel wraz nową wielofunkcyjną kierownicą zapewniają wysoki komfort pracy.


Z uwagi na trudne warunki eksploatacji samochodu zadbano o bezpieczeństwo kierowcy. Kabina zapewnia maksymalną ochronę dzięki rozwiązaniom przewyższającym wymagania homologacyjne. Nowy układ hamulcowy z przednimi hamulcami tarczowymi w wersjach z napędem częściowym (PWD), tylnymi hamulcami tarczowymi oraz sterowaniem elektronicznym (EBS) poprawia bezpieczeństwo kierowcy. Ponadto wszystkie wersje są wyposażone w systemy wspomagania jazdy (ADAS), obejmujące elektroniczną kontrolę stabilności i ostrzeganie przed niezamierzoną zmianą pasa ruchu.


Kompletna oferta w segmencie terenowym

Gama ciężkich pojazdów IVECO X‑WAY najlepiej sprawdza się w zastosowaniach, w których samochód ciężarowy 90% czasu spędza na asfalcie, ale na ostatnim odcinku musi poradzić sobie na bezdrożach. Doskonale nadają się na rynki, na których obowiązują rygorystyczne limity dopuszczalnej masy całkowitej, a wydajność pojazdu w dużej mierze zależy od ładowności. Dotyczy to zwłaszcza wersji SuperLoader, która ma największą ładowność w swojej klasie. Serie X‑WAY i T‑WAY tworzą kompleksową ofertę dla użytkowników potrzebujących terenowych samochodów ciężarowych do różnych zastosowań.

Źródło: IVECO
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
LESZEK Transport i Spedycja Daniel Leszek


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels