W siedmiu zbiornikach mieści się łącznie 31 kg paliwa, zaś dodatkowe źródło energii zapewniają 3 akumulatory wysokiego napięcia 72 kWh. Zasięg ciężarówki wynosi ok. 400 km. Tankowanie pełnego zbiornika wodoru zajmuje, w zależności od temperatury otoczenia, od 8 do 20 minut.
Przypomnijmy. W 2020 roku Hyundai wyeksportował do Szwajcarii 46 sztuk wodorowej ciężarówki. Do maja 2021 r. eksploatowane w tym kraju pojazdy pokonały łącznie ponad 750 tys. km. Tym samym zmniejszyły emisję dwutlenku węgla o szacunkowo 585 ton w porównaniu z pojazdami z silnikiem Diesla.
Do końca 2021 roku Hyundai planuje dostarczyć do Szwajcarii 140 ciężarówek serii Xcient Fuel Cell - w ramach planu wprowadzenia na europejskie drogi 1600 tego typu pojazdów do 2025 r. Hyundai Hydrogen Mobility, spółka joint venture Hyundai Motor i H2 Energy, pracuje nad wprowadzeniem samochodu na kolejne rynki europejskie.
Klienci są bardzo zadowoleni z jakości i komfortu jazdy samochodem Xcient. Ciężarówka cieszy się dużym zainteresowaniem również poza Szwajcarią. Jesteśmy przekonani, że w przyszłym roku zobaczymy te pojazdy na drogach innych krajów europejskichW tym roku Hyundai planuje prezentację modelu Xcient Fuel Cell na rynku północnoamerykańskim. Producent pojazdu prowadzi rozmowy z lokalnymi władzami i firmami logistycznymi w USA, aby ustalić potencjał wykorzystania ciężarówek wodorowych w tym kraju. Firma chce promować pojazd m.in. podczas roadshow. Chiny to kolejny kraj zainteresowany ciężarówkami napędzanymi wodorem. Hyundai analizuje różne opcje oferowania technologii ogniw paliwowych klientom z Państwa Środka.
- powiedział Mark Freymueller, dyrektor generalny Hyundai Hydrogen Mobility.
Źródło: Hyundai Motor Company