Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Cichy dostawca wkrótce wyjedzie na polskie drogi

Utworzona: 2021-06-04


Pierwszy test komercyjnego wykorzystania seryjnie produkowanej ciężarówki elektrycznej w polskich warunkach odbędzie się w ramach projektu EKOLOG. W roli głównej wystąpi Volvo FE Electric.

Z badań wynika, że 73,1% emisji z sektora transportu w UE pochodzi z transportu drogowego, w tym za 44,3% odpowiadają samochody osobowe, a 19,2% samochody ciężarowe dużej ładowności. W dążeniu do zredukowania szkodliwego wpływu transportu ciężkiego na środowisko naturalne mają pomóc ciężarówki z napędem elektrycznym.

W ramach projektu badawczo-edukacyjnego EKOLOG Ekologiczna Logistyka, którego inicjatorem jest Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych, Volvo Trucks przekazało do testów ciężarówkę dystrybucyjną FE Electric o dopuszczalnej masie całkowitej 27 ton, wyposażoną w dwa silniki elektryczne. Ładowność trzyosiowego podwozia z zabudową furgonową GT Trailers i windą hydrauliczną wynosi ok. 13.000 kg. Zasięg pojazdu to ok. 200 km, w zależności od konfiguracji akumulatorów i cyklu jazdy. Szybki czas ładowania akumulatora 265 kWh wynosi ok. 2 godzin, natomiast zwykłe ładowanie zajmuje ok. 11 godzin.


Podstawową zaletą pojazdu, nie licząc lokalnej zeroemisyjności, jest cicha jazda, co docenią nie tylko mieszkańcy miast, ale i kierowca, którego komfort pracy jest wyraźnie wyższy. Różnica dźwięku emitowanego do otoczenia przez FE Electric, w porównaniu z ciężarówką z konwencjonalnym napędem, sięga 10 dB. Silnik elektryczny natychmiast rozwija swój maksymalny moment obrotowy, oddając moc płynnie i bez przerw. To rozwiązanie idealne dla transportu miejskiego, który wymaga częstego zatrzymywania się i ruszania z miejsca.

Volvo FE Electric oferuje najlepsze połączenie zasięgu i ładowności, a dzięki uniwersalnej specyfikacji technicznej jest idealnym rozwiązaniem do transportu ostatniej mili, czyli dostaw towarów z magazynów do sklepów
– argumentuje Piotr Werner, Product Digital Marketing Manager z Volvo Trucks.

Dodaje, że w ofercie importera znajduje się także podwozie Volvo FL Electric o DMC 16.700 kg, przeznaczone do realizacji zadań w transporcie dystrybucyjnym i sektorze usług komunalnych. W 2022 roku rozpocznie się produkcja elektrycznych pojazdów serii FH, FM i FMX o zasięgu do 300 km. Volvo Trucks zamierza do 2030 roku ograniczyć emisję CO2 ze sprzedawanych samochodów o 50% (w porównaniu z 2019 rokiem), do 2040 r. o 100%, a do 2050 r. osiągnąć zerową emisję CO2 netto.

W ramach projektu EKOLOG elektryczna ciężarówka Volvo zostanie poddana ocenie w pięciu blokach tematycznych: wydajność, cechy użytkowe, walory społeczno-środowiskowe, koszty eksploatacji oraz ocena flotowa.

Źródło: Volvo Trucks Polska
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
TRONIK Spółka z Ograniczoną Odpowiedzialnością Spółka Komandytowa


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels