Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Do znanych atutów dodał kolejne

Utworzona: 2021-06-02


Solidny, trwały, wszechstronny — to znane od lat atuty IVECO Daily. Po najnowszej modernizacji popularny dostawczak zyskał kolejne mocne strony, takie jak inteligentne zawieszenie pneumatyczne, sterowany głosowo asystent kierowcy, 6-biegową przekładnię manualną, wygodne fotele wypełnione pianką z pamięcią kształtu czy oszczędne i ekologiczne silniki.

IVECO przedstawiło nowego Daily online podczas prezentacji dla przedstawicieli sieci dealerskiej i międzynarodowych mediów transmitowanej na platformie IVECO Live Channel. Zgodnie z przekazem, samochód zachował swoje podstawowe atuty, czyli wszechstronność, solidność konstrukcji, trwałość oraz wydajność, które zapewniają mu mocną pozycję w swoim segmencie od ponad 40 lat. Jednocześnie, dzięki innowacyjnym rozwiązaniom, stał się jeszcze bardziej przyjazny kierowcy i właścicielowi firmy.

Producent jest spokojny o wielkość popytu na zmodernizowane auto. Sektor ostatniego odcinka dostaw przeżywa rozkwit związany z ogromnym wzrostem zainteresowania zakupami przez internet i usługami kurierskimi w czasie lockdownów w różnych krajach. Według IVECO, zmiana konsumenckich zwyczajów zakupowych będzie do pewnego stopnia trwała, co przełoży się na zwiększony popyt na lekkie pojazdy użytkowe.

Nowy Daily wchodzi na rynek pojazdów użytkowych w roku, w którym spodziewane jest najwyższe tempo wzrostu sprzedaży w historii. Liczba rejestracji rośnie od trzech kwartałów, co dotyczy także pojazdów naszej marki
— podkreśla Davide Diana, Light Business Line Director w IVECO.

Zawieszenie pneumatyczne AIR-PRO

Nowością jest, dostępne opcjonalnie, inteligentne zawieszenie pneumatyczne AIR-PRO, które adaptuje się do warunków użytkowania, zapewniając wysoki komfort i bezpieczeństwo jazdy. Moduł stałej redukcji tłumienia (CDC) niemal natychmiast reaguje na nierówności nawierzchni, co 10 milisekund ustalając optymalne ciśnienie w każdym amortyzatorze. Ograniczenie wibracji o 25% zapewnia wysoki komfort jazdy.

AIR-PRO dopasowuje się także do wymagań kierowcy, który może sterować charakterystyką zawieszenia za pomocą pokrętła na desce rozdzielczej oraz korzystając z intuicyjnej grafiki na ekranie TFT. Kierowca ma do wyboru ustawienia: Soft dla maksymalizacji komfortu, Load dla uzyskania optymalnych właściwości jezdnych i ograniczenia kołysania w pełni obciążonego pojazdu, a także Auto, w którym system sam dobiera najwłaściwsze parametry.

Zawieszenie dostosowuje się do obciążenia pojazdu, zmniejszając przechyły nadwozia na zakrętach nawet o 30%, co podnosi bezpieczeństwo kierowcy i ładunku. Ułatwia też załadunek i rozładunek, bo zmiana wysokości podwozia zajmuje niespełna 10 sekund. Funkcja zapamiętywania wysokości umożliwia zapisanie wybranej przez kierowcę konfiguracji.

Cyfrowy asystent kierowcy

Kierowcy nowego Daily pomaga cyfrowy asystent IVECO Driver Pal, który umożliwia interakcje z pojazdem i innymi kierowcami, a także korzystanie ze skomunikowanych usług poprzez polecenia głosowe Alexa firmy Amazon. Funkcja MYIVECO opracowana wspólnie z Amazon Web Services umożliwia kierowcy sprawdzanie informacji o stanie technicznym pojazdu, obsługę systemu nawigacji, wezwanie pomocy drogowej oraz korzystanie ze wskazówek dotyczących stylu jazdy sprzyjającego obniżeniu zużycia paliwa i poprawie bezpieczeństwa na drodze.

Asystent kierowcy zapewnia również łatwy dostęp do skomunikowanych usług IVECO ON, które aktywnie wspierają biznes transportowy. Funkcja MYCOMMUNITY służy do komunikowania się z innymi kierowcami. Mogą oni wymieniać się radami i informacjami na temat utrudnień w ruchu i innych zdarzeń na trasie, aby uniknąć nieplanowanych postojów i opóźnień. Wiadomości tłumaczone są na kilka języków obsługiwanych przez Alexę (angielski, niemiecki, francuski, włoski, hiszpański), ale ich lista ma zostać rozbudowana.

Nowa przekładnia manualna

Nowością jest również 6-stopniowa skrzynia biegów sterowana manualnie, która charakteryzuje się wysoką kulturą pracy i precyzją zmiany przełożeń, co zapewnia doskonałe wrażenia z jazdy. Jej obecność docenią zwłaszcza kierowcy pracujący w mieście. Nowa przekładnia przyczynia się także do obniżenia całkowitego kosztu posiadania pojazdu.

Skrzynia współpracuje z silnikiem o pojemności 2,3 litra za pośrednictwem takiego samego sprzęgła, jak w pojazdach z silnikami 3-litrowymi, co poprawia solidność zespołu napędowego w najtrudniejszych warunkach użytkowania i zwiększa jego trwałość nawet o 18%. Przekładnia praktycznie nie wymaga wymiany oleju — okres międzyprzeglądowy wydłużono do 350 000 km, co pozwala na dalsze obniżenie kosztów serwisu i napraw do 4%.

Fotele wypełnione pianką z pamięcią kształtu

W kabinie zamontowano nowe fotele, których środkowe sekcje siedziska i oparcia są wypełnione pianką z pamięcią kształtu — po raz pierwszy w lekkim samochodzie użytkowym. Pianka dopasowuje się do sylwetki, umożliwiając równomierne rozłożenie masy ciała. Maksymalny nacisk na ciało kierowcy został zmniejszony nawet o 30%. Zapewnia to najwyższy komfort i ogranicza ryzyko bólu pleców.

Boczne sekcje pogrubiono 15-milimetrową pianką o zwiększonej gęstości, aby poprawić trzymanie boczne, a tym samym bezpieczeństwo i wrażenia z jazdy. Wyższe osoby mogą liczyć na większy komfort dzięki wydłużonemu o 20 mm i grubszemu o 15 mm siedzisku, które oferuje lepsze podparcie ud. Przeprojektowane dźwignie regulacji fotela oraz odpowiednio uformowany jego bok ułatwiają wsiadanie i wysiadanie z pojazdu, co docenią np. kurierzy.

A pod maską...

Daily oferuje dwa silniki do wyboru, zoptymalizowane pod względem wydajnej realizacji różnych zadań transportowych. Silnik F1A o pojemności 2,3 litra i mocy od 116 do 156 KM jest dostępny z homologacją Euro 6-D Final oraz Euro VI-E. Trzylitrowy silnik F1C rozwija moc od 160 do 207 KM. Przyjazny dla środowiska jest 3-litrowy silnik zasilany CNG, któremu nie brakuje mocy (136 KM) ani elastyczności (350 Nm).

Pierwsza z jednostek wyróżnia się umiarkowanym zużyciem paliwa, obniżonym do 6% w porównaniu z poprzednim modelem (cykl WLTP). Zastosowanie nowej przekładni manualnej pozwoliło na zwiększenie momentu obrotowego nawet o 15%, co poprawiło osiągi samochodu w trudnych warunkach oraz zwiększyło wszechstronność przy montowaniu zabudowy z przystawką odbioru mocy.

Nowy Daily spełnia normy emisji spalin Euro 6-D Final i Euro VI-E, osiągając współczynnik zgodności 1 (CF=1) jeszcze przed wejściem tych przepisów w życie. Oznacza to, że samochód nie przekroczy limitów emisji praktycznie do końca swojej eksploatacji. Podwójny układ oczyszczania
spalin z selektywną redukcją katalityczną został przeprojektowany, dzięki czemu nie zajmuje więcej miejsca niż u poprzednika i nie ogranicza możliwości zabudowy.

Źródło: IVECO
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
TRONIK Spółka z Ograniczoną Odpowiedzialnością Spółka Komandytowa


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels