Oddział w Jeleniej Górze wzmacnia obsługę południowo-zachodniej części Dolnego Śląska, odciążając filię w Legnicy. Przepustowość obiektu pod Karkonoszami zaprojektowano na 7000 przesyłek dziennie. Filia obsługuje przede wszystkim pobliskie obszary podgórskie, trudniej dostępne z autostrady A4. Ciekawostka: kurierzy na trasie z Jeleniej Góry do tzw. Worka Turoszowskiego (okolice Bogatyni) jadą przez Czechy, ponieważ najszybsza droga prowadzi przez Liberec.
Kurierzy z oddziału w Gryficach – znajdującego się między filiami GLS w Koszalinie i Szczecinie – dostarczają i odbierają przesyłki z północno-zachodniego obszaru województwa pomorskiego (przepustowość to ponad 4000 paczek dziennie), przede wszystkim w pasie wybrzeża od Mrzeżyna do Świnoujścia.
Filia w Krośnie obsługuje południowo-wschodni skraj Podkarpacia (do 6000 przesyłek dziennie), odciążając filie operatora przede wszystkim w Rzeszowie i Nowym Sączu.
Systematycznie zagęszczamy i rozbudowujemy infrastrukturę bazową. Stale zwiększamy w ten sposób przepustowość i równocześnie elastyczność naszej sieci operacyjnej. Np. obiekt w Gryficach funkcjonuje już od trzech lat jako punkt przeładunkowy, teraz został przekształcony w filię – mówi Tomek Zwiercan, dyrektor zarządzający GLS Poland.
Bliżej e-commerce
Firma inwestuje w infrastrukturę bazową z myślą o rozwoju wszystkich segmentów swojej działalności. Jednak bardzo istotne znaczenie ma fakt, że szybko rośnie wolumen przesyłek adresowanych do odbiorców indywidualnych.Mówiąc obrazowo: im bliżej jesteśmy odbiorców, tym łatwiej zarządzać logistyką ostatniej mili, wprowadzać nowe usługi i funkcjonalności, a także szybko reagować w przypadku zmian na rynku. A dynamiczny rozwój e-commerce przynosi ich wiele. Dlatego zwiększamy potencjał firmy we wszystkich obszarach naszej działalności. Chcemy być jak najlepiej przygotowani, by adekwatnie odpowiadać na potrzeby klientów i zapewniać oczekiwaną przez nich jakość obsługi – wyjaśnia Tomek Zwiercan.Źródło: GLS