Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Jedni wprowadzają ograniczenia dla ciężarówek, drudzy chcą ich zniesienia

Utworzona: 2021-06-22


IRU wystosowało apel o wyłączenie pojazdów użytkowych z istniejących i proponowanych przepisów ograniczających ich dostęp do obszarów miejskich (UVAR). Ponad 2000 miast na całym świecie, zamieszkanych przez ponad miliard osób, wprowadziło lub rozważa wprowadzenie takich ograniczeń.

Członkowie IRU, reprezentujący ponad 3,5 miliona firm zajmujących się przewozem osób i towarów na całym świecie, przyjęli nowe stanowisko w sprawie ograniczeń wjazdu do miast w odpowiedzi na rosnące obawy dotyczące zakresu i kosztów istniejących oraz planowanych programów.

Życie i zrównoważony rozwój we wszystkich miastach zależy od tego, czy towary i ludzie będą mogli wjeżdżać i poruszać się po obszarach miejskich i poza nimi. Obecnie ograniczenia dla pojazdów miejskich obejmują pojazdy użytkowe, podczas gdy ich prawdziwym celem jest często ograniczenie korzystania z samochodu. Miasta muszą zwolnić pojazdy użytkowe z tych przepisów powiedział Umberto de Pretto, sekretarz generalny IRU.

Ograniczenie transportu towarowego w miastach, oprócz bezpośredniego wpływu na komercyjne usługi transportowe, wpływa na lokalny biznes i życie mieszkańców. Ograniczenie transportu pasażerskiego uderza w turystykę, zwiększa problemy w zakresie ludzkiej mobilności i osłabia wysiłki na rzecz zmniejszenia korzystania z prywatnych samochodów w celu dekarbonizacji transportu jako całości. Tymczasem wysokie koszty ograniczenia ruchu pojazdów użytkowych w miastach przynoszą ograniczone korzyści w zakresie redukcji emisji CO2, zanieczyszczenia, hałasu czy zatłoczenia.

Ponad 90% pojazdów na obszarach miejskich to pojazdy prywatne, więc ograniczenia powinny wyraźnie odróżniać je od pojazdów użytkowych, aby zapewnić rozwiązanie o największym wskaźniku korzyści do kosztów dodał Umberto de Pretto.

Miasta bez wątpienia stoją przed poważnymi wyzwaniami jeżeli chodzi o zarządzanie zatłoczeniem, zanieczyszczeniami, emisjami CO2 i ładem społecznym w ramach projektowania nowych przestrzeni miejskich, zwiększania mobilności i funkcjonalności ekonomicznej. Komercyjni przewoźnicy drogowi współpracują konstruktywnie z urbanistami, jednak często nowe przepisy są wdrażane bez odpowiednio wczesnego powiadomienia przewoźników i ich klientów, aby umożliwić im dostosowanie się, co jeszcze bardziej szkodzi lokalnym przedsiębiorstwom i społecznościom.

W swoim stanowisku IRU domaga się dziesięcioletniego okresu wdrażania wszelkich nowych ograniczeń dostępu dla pojazdów miejskich, aby dać lokalnym sieciom transportowym i łańcuchom dostaw czas na dostosowanie się.

Firmy logistyczne i transportowe korzystają z samochodów ciężarowych, autobusów i autokarów na trasach między miastami. W obliczu szybko rosnącej ilości różnych przepisów firmy transportowe coraz częściej mają do czynienia ze skomplikowanym systemem rozwiązań prawnych, obowiązujących nawet między miastami w tym samym kraju. Przewoźnicy nie mogą sobie pozwolić na inwestowanie w różne technologie, aby sprostać różnym wymaganiom stawianym przez miasta, które mają wpływ na koszty transportu i jakość usług. IRU wzywa również do opracowania jednolitych norm, które będą obowiązywać przynajmniej na poziomie regionalnym i zamierza współpracować z władzami i partnerami, aby rozpocząć działania w tym zakresie.

Źródło: IRU
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
PST OST SPED SP. Z O.O.


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels