Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

A2 między Łodzią i Warszawą z trzema pasami w obu kierunkach

Utworzona: 2021-06-24


Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Łodzi wydał decyzję umożliwiającą kontynuację prac związanych z przygotowaniem rozbudowy autostrady na odcinku nieco ponad 46 km od węzła Łódź Północ do granicy z województwem mazowieckim.

Jak poinformowała GDDKiA, na drodze łączącej Łódź z Warszawą dobudowany zostanie trzeci, wewnętrzny pas ruchu. Odbędzie się to bez konieczności rozbiórki obiektów nad autostradą, które były zaprojektowane z uwzględnieniem rozbudowy A2 o dodatkowy pas ruchu.

Wykonane zostaną prace, które będą wymagały zmian w organizacji ruchu. Konieczne będzie przebudowanie całego systemu melioracyjnego wraz z rozbudową wielu zbiorników retencyjnych. Wzdłuż całego odcinka wymieniona, na wyższą, zostanie siatka odgradzająca drogę. Dodatkowo zamontujemy tzw. żabiankę, czyli pas gęstej siatki przy ziemi, uniemożliwiającej przedostanie się na drogę drobnych zwierząt. W wielu miejscach pojawią się także nowe ekrany akustyczne, mające zabezpieczyć otoczenie przed zwiększonym hałasem.

Istotne zmiany będą dotyczyły także jezdni. Dotychczasowy przekrój dwóch pasów ruchu o szerokości 3,75 m w obu kierunkach oraz pas awaryjny zostanie zmieniony na trzy pasy o szerokości 3,5 m w każdą stroną plus pas awaryjny. Szerokość pasa rozdziału zmniejszy się z kilkunastu do pięciu metrów szerokości.

Autostrada A2 między Łodzią a Warszawą, na długości około 89 km, zyska dodatkowy pas ruchu na obu jezdniach. Docelowo autostrada będzie miała od węzła Konotopa do węzła Pruszków po cztery pasy ruchu na obu jezdniach, natomiast dalszy odcinek do węzła Łódź Północ będzie miał po trzy pasy ruchu w obu kierunkach. Dla odcinka od granicy woj. łódzkiego i mazowieckiego do węzła Konotopa wkrótce zostanie wydana decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach.

Źródło: GDDKiA
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
ADR Adviser Doradztwo i Szkolenia Jacek Pluta


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels