Plany zakładają znaczne zwiększenie liczby miejsc ładowania poprzez pozyskanie dodatkowych partnerów, a także dzięki finansowaniu ze środków publicznych. Przyszła spółka ma działać pod własną tożsamością korporacyjną i mieć siedzibę w Amsterdamie.
Wspólna inicjatywa jest odpowiedzią na pilną potrzebę wysokowydajnej sieci ładowania, która wesprze firmy korzystające z ciężarówek w przechodzeniu na rozwiązania transportowe neutralne pod względem emisji CO₂, zwłaszcza w ciężkim transporcie dalekobieżnym. Wydajna infrastruktura ładowania umożliwiająca transport długodystansowy to opłacalny sposób na znaczne, szybkie do zrealizowania ograniczenia emisji.
Dla Grupy Traton nie ma wątpliwości, że przyszłość transportu jest oparta na napędzie elektrycznym. Wymaga to szybkiego rozwoju publicznie dostępnych punktów ładowania, zwłaszcza dla ciężkiego dalekobieżnego transportu. Teraz stawiamy pierwszy krok w kierunku przyspieszenia przejścia na transport zrównoważony, wolny od paliw kopalnych. Drugim krokiem powinno być silne zaangażowanie UE na rzecz kompleksowej rozbudowy sieci ładowania w całej Europie powiedział Matthias Gründler, dyrektor generalny Traton Group.
Sieć będzie otwarta, a punkty ładowania będą kompatybilne ze wszystkimi pojazdami użytkowymi w Europie, niezależnie od marki.
Źródło: Scania