Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Milion kilometrów

Utworzona: 2021-07-10


Mowa o flocie samochodów ciężarowych XCIENT marki Hyundai, zasilanych wodorowymi ogniwami paliwowymi, która przejechała łącznie taki dystans w ciągu zaledwie 11 miesięcy eksploatacji w Szwajcarii.

W tym czasie porównywalne pojazdy napędzane olejem napędowym wygenerowałyby ponad 630 ton CO2. Od momentu pojawienia się na szwajcarskich drogach w październiku ubiegłego roku, flota 46 ciężarówek przejechała ten dystans w ramach działalności 25 szwajcarskich firm zajmujących się logistyką, dystrybucją i obsługą supermarketów. Klienci w Szwajcarii wyrazili swoje zadowolenie z dotychczasowych osiągów ciężarówek XCIENT Fuel Cell, podkreślając ich przyjazność dla środowiska, krótkie czasy tankowania i duży zasięg.

Szwajcarskie firmy transportowe i logistyczne są przekonane, że pojazdy użytkowe zasilane wodorowymi ogniwami paliwowymi mają największy potencjał wśród różnych pojazdów korzystających z alternatywnych źródeł energii. Firmy biorące udział w projekcie nie poprzestają na samym korzystaniu z ciężarówek zasilanych ogniwami paliwowymi. Mają też duże oczekiwania co do roli wodoru jako źródła energii, które ma ogromny potencjał na przyszłość. Największą zaletą energii uzyskiwanej z wodoru jest łatwość jej przechowywania. Wiele firm dystrybucyjnych już teraz doświadcza korzyści z używania ciężarówek XCIENT Fuel Cell i jestem przekonany, że jeśli letnia działalność zakończy się pomyślnie, popyt na ciężarówki XCIENT z ogniwami paliwowymi wzrośnie jeszcze bardziej powiedział Jörg Ackermann, prezes stowarzyszenia H2 Mobility Switzerland.


Po rynkowej premierze modelu w roku 2019, w zeszłym miesiącu Hyundai zaprezentował model 2021 XCIENT Fuel Cell o dużym tonażu. Kolejna generacja ciężarówek wyróżnia się odważną stylistyką grilla oraz poprawionymi osiągami. Nowe ciężarówki są dostępne ze sztywnym nadwoziem w układzie 4x2 lub 6x2.

Do końca tego roku do Szwajcarii trafi 140 sztuk modelu 2021. Do roku 2025 r. flota powiększy się do 1600 ciężarówek zasilanych wodorowym. W 2019 roku Hyundai Motor Company założył spółkę joint venture ze szwajcarską firmą H2 Energy, w wyniku czego powstała Hyundai Hydrogen Mobility (HHM). Firma HHM z siedzibą w Szwajcarii dzierżawi ciężarówki XCIENT Fuel Cell na zasadzie opłaty za użytkowanie, która obejmuje również dostawę wodoru. Zaletą takiego rozwiązania klientów jest brak inwestycji początkowej.

W przyszłym roku HHM planuje rozpocząć działalność w innych krajach europejskich. Najprawdopodobniej będą to Niemcy i Holandia, ale istnieje duże zainteresowanie naszymi pojazdami w niemal każdym innym kraju europejskim powiedział Mark Freymüller, dyrektor generalny Hyundai Hydrogen Mobility.

Hyundai Motor Company wyznaczył sobie roczną sprzedaż na poziomie 110 000 pojazdów elektrycznych zasilanych ogniwami paliwowymi na całym świecie do roku 2025 w ramach „Strategii 2025”. Do roku 2030 grupa Hyundai Motor Group planuje zwiększyć moce produkcyjne dla pojazdów napędzanych wodorem do 500 000 sztuk. Jednym ze sposobów, w jaki Hyundai planuje to osiągnąć, jest wprowadzenie technologii pojazdów elektrycznych z ogniwami paliwowymi na rynek pojazdów użytkowych.

Hyundai ogłosił również plany ekspansji w segmencie ciągników siodłowych. W pierwszej kolejności firma rozważa Amerykę Północną, gdzie pojazdy będą testowane i wprowadzane na rynek. Uzyskawszy pozycję na dwóch najsilniejszych rynkach przemysłowych na świecie, Hyundai chce popularyzować swoje ciężarówki napędzanymi.


Także Europa stopniowo przechodzi w kierunku transportu bezemisyjnego. W ramach swojej nowej strategii wodorowej Unia Europejska ogłosiła zielony plan odbudowy. Zakłada on znaczne zwiększenie produkcji zielonego wodoru w Europie, czyli wodoru pozyskiwanego ze źródeł odnawialnych. Zielony wodór jest wytwarzany przy użyciu odnawialnej energii elektrycznej, takiej jak energia wodna, w procesie elektrolizy, w czasie której następuje rozłożenie cząsteczek wody na tlen i wodór. Zwiększona dostępność paliwa wodorowego oraz stacji tankowania doprowadzi do wzrostu roli transportu bezemisyjnego.

Źródło: Hyundai
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
LESZEK Transport i Spedycja Daniel Leszek


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels