Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Przebudowali 10-letniego Mercedesa Actrosa

Utworzona: 2021-07-17


Firma e-troFit GmbH specjalizująca się w instalacji elektrycznych układów napędu w ciężarówkach o masie dopuszczalnej powyżej 7,5 tony, rozpoczęła praktyczne testy drogowe swojej pierwszej ciężarówki elektrycznej do transportu dystrybucyjnego o ładowności do 26 ton.

W ramach trwających już od kilku tygodni testów przebudowany 10-letni Mercedes Actros MP3 jest eksploatowany przez austriacką firmą Herbert Temmel GmbH Spedition und Logistik. Zastosowano w nim system napędu elektrycznego opracowany zgodnie z normą ISO 26262, który spełnia najwyższe standardy bezpieczeństwa funkcjonalnego w międzynarodowym przemyśle motoryzacyjnym. Firma e-troFit planuje wejście na rynek samochodów ciężarowych poprzez uruchomienie produkcji kolejnych pojazdów już w pierwszym kwartale 2022 roku. Projekt pilotażowy dostarcza cennych informacji dotyczących użytkowania i niezawodności pojazdu w długoterminowych testach w ramach normalnej działalności klienta.

Firma Temmel jest uważana za jeden z motorów innowacji w dziedzinie napędów alternatywnych. Jej nowoczesna flota składa się z około 140 pojazdów, które dziennie pokonują średnio 60 000 km – co oznacza również, że firma czuje się odpowiedzialna za środowisko i ochronę klimatu.

Ponieważ wrażliwe technicznie komponenty są usuwane podczas konwersji (silnik, skrzynia biegów, sterowanie wydechem), logicznym było dla nas przekształcenie używanego pojazdu, zarówno ze względów finansowych, jak i ze względu na ochronę klimatu. Rezygnacja z produkcji kolejnego podwozia ciężarówki pozwala zaoszczędzić 37 ton CO2! wyjaśnia dyrektor zarządzający Temmel Mag. Martina Treffera.

Pierwsze doświadczenia wskazują na płynną pracę pojazdu. Także kierowcy są zadowoleni i zaskoczeni mocą silnika i niemal całkowicie bezgłośną pracą silnika.

Naszym zdaniem napęd elektryczny zasilany akumulatorowo idealnie nadaje się do niektórych obszarów zastosowań i jest lepszym rozwiązaniem w perspektywie średnioterminowej, zwłaszcza w obszarach śródmiejskich. Istotnym, pozytywnym czynnikiem są oczywiście również niskie koszty konserwacji i serwisu. Obecnie korzystamy z pojazdu w ruchu wahadłowym na trasach krótkodystansowych, co jest idealnym obszarem zastosowania w przypadku akumulatora o pojemności efektywnej wynoszącej zaledwie 120 kWh mówi Günther Bulla, kierownik transportu i upoważniony sygnatariusz w Temmel.

Jako alternatywę dla tej najmniejszej dostępnej pojemności akumulatora, elektryczny system napędowy e-troFit można rozbudować do 240, 300 lub nawet ponad 700 kWh, w zależności od potrzeb klienta.


Jesteśmy bardzo zadowoleni z udanej współpracy z firmą Temmel, która wielokrotnie potwierdziła wysoką jakość naszych elektrycznych systemów napędowych i możliwości w zakresie opracowania rozwiązań pojazdowych. W dziedzinie napędów elektrycznych, czołowi producenci koncentrują się obecnie na samochodach ciężarowych o masie powyżej 40 ton. Jednak w transporcie dystrybucyjnym korzysta się zwykle z pojazdów o średniej ładowności poniżej 26 ton, do których nadaje się nasz modułowy układ napędowy, który stanowi wysoce energooszczędne i opłacalne rozwiązanie wyjaśnia Robert Reisenauer, dyrektor sprzedaży i marketingu w e-troFit GmbH.

Poza tym, na trasach wahadłowych ze stałymi punktami docelowymi można łatwo zapewnić wymaganą infrastrukturę ładowania. Rynek pilnie potrzebuje opłacalnych i zrównoważonych rozwiązań, aby spełnić wymogi dyrektywy w sprawie promowania ekologicznie czystych pojazdów (CVD), która wejdzie w życie w sierpniu. Mimo całego postępu, jaki dokonał się w zakresie szybko rozwijającej się elektromobilności, dla firm w ostatecznym rozrachunku liczy się rentowność.

W kontekście dyrektywy CVD firmy transportowe i logistyczne muszą wcześnie zacząć planowanie procesu przekształcenia swoich flot w kierunku rozwiązań elektrycznych, które umożliwiają jazdę bezemisyjną podkreśla Reisenauer.

Zwrotowi w kierunku elektromobilności sprzyjać będą nowe wytyczne dotyczące finansowania ze środków federalnych, które mają zostać wkrótce uruchomione w Niemczech, oraz związane z tym równe traktowanie zakupów pojazdów przerobionych i fabrycznie nowych.

Na tym trudnym etapie podejmowania decyzji niezwykle ważne jest skupienie się na aspekcie jakości oferowanych rozwiązań. Aby ułatwić bezpieczne i niezawodne użytkowanie pojazdu niemieckie Ministerstwo Transportu i Infrastruktury Cyfrowej opracowało katalog kryteriów zawierający minimalne standardy, które mogą się okazać pomocne przy podejmowaniu decyzji. Dzięki naszym rozwiązaniom w zakresie elektryfikacji pojazdów użytkowych operatorzy flot zyskają ważne narzędzie do projektowania bezemisyjnej floty pojazdów i zrównoważonej ochrony klimatu mówi Reisenauer.

Źródło: e-troFit
Do ulubionych
Photo by Josh Hild from Pexels