Takie cechy, jak optymalne promienie skrętu, zwężająca się konstrukcja kabiny, zakrzywiona przednia szyba i dodatkowe 16 cm z przodu, zaowocowały najlepszą w branży aerodynamiką. Przyczynia się ona do poprawy efektywności paliwowej nawet o 10%, przy podobnej redukcji emisji CO2. Niezrównane bezpieczeństwo osiągnięto dzięki wyjątkowo niskim liniom okien i dodatkowemu oknu zapewniającemu widok krawężnika, a także funkcjom takim jak nowy cyfrowy system wizyjny DAF i widok narożny. Z myślą o komforcie kierowcy przestronna kabina (12,5 m3 w modelu XG⁺) została wyposażona w obrotowe fotele, w pełni cyfrową deskę rozdzielczą, łóżko Relax Bed i nastrojowe oświetlenie wnętrza.
Pojazdy DAF nowej generacji są zbudowane na całkowicie nowej platformie, przygotowanej do montowania alternatywnych napędów akumulatorowo-elektrycznych i wodorowych, które są obecnie opracowywane przez producenta.
Nigdy wcześniej w naszej ponad 90-letniej historii nie udało nam się zdobyć ponad 1000 zamówień tak szybko po oficjalnej premierze. To osiągnięcie jest tym bardziej wyjątkowe, że DAF nowej generacji wejdzie do produkcji dopiero w październiku, a większość klientów nie była jeszcze w stanie zobaczyć naszych samochodów ciężarowych na własne oczy. Oznacza to, że wprowadzając serię rewolucyjnych ciężarówek, które ustanawiają nowe standardy pod względem wydajności, bezpieczeństwa i komfortu kierowcy, zapoczątkowaliśmy przyszłość w branży pojazdów ciężarowych mówi Richard Zink, członek zarządu firmy DAF odpowiedzialny za marketing i sprzedaż.
Źródło: DAF