Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

GLS modernizuje flotę – zamówiono 120 pojazdów LNG

Utworzona: 2021-08-04


Do floty GLS we Włoszech dołączy 120 nowych ciężarówek IVECO S-WAY na paliwo LNG i Bio-LNG. Zastąpią flotę pojazdów z silnikami wysokoprężnymi, składającą się w 70% z ciężarówek klasy Euro 6 i 30% – Euro 5.

IVECO podkreśla, że dzięki wprowadzeniu do floty GLS samochodów spalających metan możliwe będzie zmniejszenie emisji CO2 o 7300 ton, czyli o tyle samo, ile można by osiągnąć zastępując 745 ciężarówek z silnikiem Diesla pojazdami elektrycznymi zasilanymi w 100% energią odnawialną lub posadzeniem 146 tys. drzew na powierzchni równej 487 boiskom piłkarskim. W przypadku zastosowania biometanu korzyści ekologiczne będą znacznie większe: redukcja CO2 wyniesie 78 tys. ton, co jest równe usunięciem z dróg 8000 samochodów lub posadzeniu 1,5 miliona drzew na powierzchni ponad 5000 boisk piłkarskich.

Inwestycja jest częścią projektu ochrony klimatu, jaki realizuje GLS. Jego celem jest znaczne zmniejszenie emisji dzięki zastosowaniu przyjaznych dla środowiska systemów transportowych, a także pojazdów elektrycznych lub hybrydowych w transporcie ostatniej mili oraz przewozach długodystansowych.

Ten ambitny projekt realizowany we współpracy z IVECO jest częścią naszej strategii, której celem jest, aby do roku 2022 co najmniej 20-25% naszej floty stanowiły pojazdy o niskim wpływie na środowisko, i aby ten udział wzrósł do 45-50% do roku 2025. Jesteśmy przekonani, że wykorzystanie biometanu może mieć głęboki wpływ na naszą branżę i przyczynić się do redukcji emisji nawet o 95%
– wyjaśnił Klaus Schaedle, dyrektor zarządzający w GLS.
Inicjatywa GLS jest świadectwem historycznej zmiany, jaką obecnie przechodzi sektor transportu. Biometan ma zalety zarówno środowiskowe, jak i ekonomiczne. Może być wytwarzany lokalnie w procesie, w wyniku którego uzyskuje się cenne produkty uboczne, takie jak bio-CO2 do ponownego wykorzystania w przemyśle spożywczym oraz bionawozy przydatne w rolnictwie. Pojazdy IVECO zasilane biometanem są zatem rozwiązaniem z myślą o przyszłości naszej planety
– podkreślił Fabrizio Buffa, kierownik ds. napędów alternatywnych w spółce IVECO Italy.
Źródło: IVECO
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
LESZEK Transport i Spedycja Daniel Leszek


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels