Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Pakiet Mobilności- skrócone tygodniowe okresy odpoczynku

Utworzona: 2021-10-04


Część czwarta odpowiedzi na pytania przygotowane przez Komisje Europejską w celu rozwiązania najpilniejszych kwestii związanych z wdrażaniem, podniesionych przez sektor.

W przypadku gdy kierowca wykorzystał kolejno dwa skrócone tygodniowe okresy odpoczynku, czy dwa odnośne okresy rekompensujące skrócony czas odpoczynku mogą być powiązane oddzielnie z innymi okresami odpoczynku trwającymi co najmniej dziewięć godzin i wykorzystywanymi w ramach międzynarodowego transportu drogowego?

Art. 8 ust. 6b
Wszelkie odstępstwa od zasad ogólnych muszą być interpretowane i stosowane w sposób ścisły, tak aby nie zagrażały celom przedmiotowych przepisów. Jak wskazano w motywie 8 rozporządzenia (UE) 2020/1054 zmieniającego rozporządzenie (WE) nr 561/2006, zamiarem prawodawcy jest umożliwienie kierowcom odbywającym długodystansową podróż międzynarodową powrotu do domów na regularny tygodniowy okres odpoczynku oraz wykorzystania rekompensaty za wszelkie wcześniejsze skrócone tygodniowe okresy odpoczynku.

W art. 8 ust. 6b rozporządzenia wyraźnie określono, że regularny tygodniowy okres odpoczynku wykorzystywany po dwóch skróconych tygodniowych okresach odpoczynku poprzedza odpoczynek wykorzystany jako rekompensata za poprzednie dwa kolejne skrócone tygodniowe okresy odpoczynku, a nie jakiekolwiek inne czynności, takie jak prowadzenie pojazdu lub inna praca. W związku z tym obie rekompensaty muszą być wykorzystane jednorazowo i powiązane z obowiązkowym regularnym tygodniowym okresem odpoczynku następującym po dwóch następujących po sobie skróconych tygodniowych okresach odpoczynku.

Przewodnik dla kierowców i przewoźników

Pakiet Mobilności- powrót kierowcy

Zakaz wykorzystywania regularnego tygodniowego okresu odpoczynku w kabinie

Skrócone tygodniowe okresy odpoczynku

Zasada dotycząca przeprawy promowej

Wyjątkowe przekroczenie czasu prowadzenia pojazdu

Załoga wieloosobowa

Przekraczanie granic

Powrót kierowcy cz.2

Zakaz wykorzystywania regularnego tygodniowego okresu odpoczynku w kabinie cz. 2

Skrócony tygodniowy i dzienny okresy odpoczynku

Wyjątkowe przekroczenie czasu prowadzenia pojazdu cz. 2

Załoga kilkuosobowa

Tachografy
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
ADR Adviser Doradztwo i Szkolenia Jacek Pluta


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels