Od poniedziałku, 4 października br., bezpiecznie i komfortowo kierowcy omijają miasto Słomniki, skracając swój czas przejazdu.
To 13,1 km drogi ekspresowej z dwoma jezdniami, a każda ma po dwa pasy ruchu z pozostawioną rezerwą na trzeci pas. Powstały dwa węzły (Szczepanowice i Widoma), dwa miejsca obsługi podróżnych (MOP-y Widoma) i Obwód Utrzymania Drogi Ekspresowej, dziesięć wiaduktów, cztery przejścia dla zwierząt, trzy przejazdy gospodarcze pod S7 i jedna estakada. Przebiega ona nad linią kolejową, drogami powiatowymi i rzeką Szreniawą w Szczepanowicach. Jest najdłuższym obiektem inżynierskim na tym odcinku, mierzącym 681 m na jezdni w kierunku Warszawy i 689 m na jezdni w kierunku Krakowa.
Z niemal 730 km drogi krajowej nr 7 łączącej Gdańsk z Chyżnem na granicy ze Słowacją, blisko 450 km jest w standardzie drogi ekspresowej. Realizujemy niemal 190 km tej trasy i w tym roku udostępnimy kolejne odcinki. W przygotowaniu mamy niemal 60 km trasy, łącznie z odcinkiem od Rabki Zdrój do granicy ze Słowacją. Szukamy również korytarza przebiegu S7 pomiędzy Krakowem i Myślenicami podkreśla Tomasz Żuchowski, p.o. Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad.