Innowacyjna technologia opracowana przez Trailer Dynamics współpracuje ze ściśle dopasowanymi komponentami. Sercem systemu jest mocna oś elektryczna, która napędza naczepę, a także odzyskuje energię hamowania poprzez rekuperację. Energia akumulatora zamontowanego w naczepie wystarcza do pokonania długich dystansów powyżej 500 km. Jeśli infrastruktura ładowania na trasie będzie niewystarczająca, dostępna będzie ładowarka pokładowa. Kolejnym ważnym elementem systemu opracowanego przez Trailer Dynamics jest inteligentne oprogramowanie sterujące, które optymalnie wykorzystuje i rozdziela energię elektryczną z akumulatora na całej trasie. Zapewnia ono skuteczną kontrolę nad działaniem systemu w czasie rzeczywistym i jest niezależne od producenta naczepy. Ogólnie rzecz biorąc, kombinacja ciągnika i naczepy staje się elektryczną hybrydą typu plug-in dzięki inteligentnemu połączeniu elektrycznej naczepy i ciężarówki napędzanej silnikiem Diesla.
Dzięki technologii Trailer Dynamics eTrailer jesteśmy w stanie znacznie zmniejszyć zużycie oleju napędowego i ilość CO2 emitowanego przez konwencjonalny ciągnik siodłowy oraz przyczynić się do osiągania neutralności klimatycznej. Ponieważ system eTrailer firmy Trailer Dynamics można łączyć z naczepami każdego producenta, istnieje możliwość zmodernizowania ok. 2 milionów naczep działających obecnie we flocie europejskiej, tak by spełniały wymagania logistyki niskoemisyjnej. Ponadto nasza technologia umożliwiająca zwiększanie zasięgu pozwala osiągnąć wzrost zasięgu naczep ciągniętych przez akumulatorowe pojazdy elektryczne, umożliwiając w ten sposób w pełni zelektryfikowany transport ciężarowy na dystansach powyżej 500 km powiedział Michael W. Nimtsch, założyciel i dyrektor zarządzający Trailer Dynamics.
Koncepcja sterowania sensorycznego elektrycznego układu napędowego opracowana przez Trailer Dynamics umożliwia niezawodne sterowanie poprzez system zainstalowany w naczepie. Dalsza poprawa wydajności zostanie osiągnięta w testach terenowych, które będą trwać aż do momentu, kiedy naczepy będą gotowe do produkcji seryjnej, aby premiera rynkowa systemu eTrailer była przekonująca od strony technicznej dodał Abdullah Jaber, założyciel i dyrektor zarządzający Trailer Dynamics.
Źródło: Krone