Ta nowa wersja standardu zastąpi istniejący dobrowolny system SSTPA, który powstał w wyniku kompleksowego badania potrzeb parkingowych w UE. Ponadto, dostępność finansowania ze strony Komisji Europejskiej pomoże branży inwestować w projekty poprawiające warunki dla kierowców i zwiększające pojemność parkingów dla ciężarówek.
TAPA EMEA popiera wprowadzenie unijnego standardu SSTPA, w związku z potrzebą pilnych działań mających na celu poprawę odporności łańcuchów dostaw transportu drogowego w Europie, minimalizację poziomu przestępczości związanej z ładunkami i oczywiście ochronę bezpieczeństwa kierowców ciężarówek. Dostępna ilość bezpiecznych miejsc parkingowych dla ciężarówek jeszcze przez wiele lat nie będzie w stanie zaspokoić popytu, ale jest to pozytywny krok naprzód. Stowarzyszenie szacuje, że w Europie brakuje ponad 2000 bezpiecznych parkingów dla ciężarówek i ponad 400 000 miejsc parkingowych powiedział prezes i dyrektor generalny TAPA, Thorsten Neumann
Standard PSR opracowany przez TAPA EMEA powstał trzy lata temu w oparciu o zgromadzoną wiedzę na temat realiów biznesowych, w których funkcjonują łańcuchy dostaw oraz świadomości tego, co gotowi są zaakceptować klienci bezpiecznych miejsc parkingowych.
Wspieramy wszystkie inicjatywy, normy i wymogi regulacyjne, które promują bezpieczeństwo ludzi, towarów, sprzętu i usług w globalnym łańcuchu dostaw, o ile są one przystępne cenowo, łatwe do przyjęcia, dostosowane do celu i dające się utrzymać w dłuższej perspektywie czasowej. Osiągniemy szybsze postępy, jeśli wszyscy będziemy pracować razem dodał Thorsten Neumann.
TAPA EMEA zauważa, że standard PSR nadal cieszy się rosnącą popularnością i zainteresowaniem ze strony operatorów miejsc parkingowych i klientów bezpiecznych miejsc parkingowych dla ciężarówek. W bazie danych stworzonej przez stowarzyszenie znajduje się obecnie ponad 75 bezpiecznych parkingów w 14 krajach regionu EMEA, które łącznie dysponują ponad 7000 miejsc parkingowych.
Członkowie TAPA EMEA są głęboko zaniepokojeni brakiem bezpiecznych i przystępnych cenowo miejsc parkingowych dla ciężarówek w regionie EMEA. Kradzieże przeprowadzane w wyniku ataków na ciężarówki – a często także na kierowców – nadal stanowią najwyższy odsetek (>60%+) incydentów przestępczych związanymi z ładunkiem, jakie zgłoszono do Serwisu Informacji o Incydentach.
Źródło: TAPA