Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Osiągi i ekonomika paliwowa – znowu w górę

Utworzona: 2021-11-21


Volvo Trucks wprowadza szereg istotnych modyfikacji w swoich silnikach 11- i 13-litrowych spełniających normę emisji spalin Euro 6. Ich celem jest zapewnienie niższego zużycia paliwa przy jednoczesnej poprawie właściwości jezdnych.

Ograniczanie zużycia paliwa ma kluczowe znaczenie dla firm transportowych, zwłaszcza realizujących transport długodystansowy. Równocześnie jednak firmy te chcą mieć do swojej dyspozycji wysokie osiągi. Najnowszy pakiet udoskonaleń w naszych sprawdzonych układach napędowych zapewnia im podwójną korzyść: oszczędność paliwa i lepsze właściwości jezdne
– podkreśla Małgorzata Kulis, dyrektor zarządzająca spółki Volvo Trucks Poland.

I-Save może być jeszcze lepszy

Modyfikacje silnika i układu napędowego są wprowadzane także w modelu Volvo FH z funkcją I-Save, znanym z niskiego zużycia paliwa. W 2020 r. w trakcie testu paliwowego, przeprowadzonego na położnej na północ od Monachium trasie testowej Green Truck Award, pojazd w tej konfiguracji uzyskał doskonały wynik spalania – 22,7 l/100 km przy prędkości średniej 80,35 km/h. Rezultat ten potwierdzono w tym roku w kilku niezależnych testach zrealizowanych przez dziennikarzy branżowych we Francji. Obecnie wynik ten może zostać poprawiony.

Mamy wiele relacji przewoźników, którzy potwierdzają niskie zużycie paliwa Volvo FH z I-Save. Dlatego jesteśmy naprawdę podekscytowani tym, jak najnowsze udoskonalenia układu napędowego w pojeździe o tej konfiguracji przełożą się na dodatkowe oszczędności paliwa i większą rentowność naszych klientów. Sprzedaż zmodernizowanych układów napędowych już się rozpoczęła
– wyjaśnia Małgorzata Kulis.

Precyzyjne zestrojenie zapewnia korzyści

Gdy w 2001 r. wprowadzono na rynek pierwszą generację skrzyni biegów I-Shift, Volvo Trucks potwierdziło swoją opinię o mechanicznej skrzyni biegów ze sprzęgłem ciernym jako najbardziej efektywnej platformie dla zautomatyzowanego układu zmiany biegów. Od tego czasu na całym świecie sprzedano ponad milion ciężarówek wyposażonych w I-Shift. Istotna poprawa właściwości jezdnych, z jaką obecnie mamy do czynienia, wynika z nowego sposobu współdziałania zautomatyzowanej przekładni i silnika. I-Shift wykorzystuje teraz nową strategię zmiany biegów, która nie tylko skutkuje szybszą zmianą przełożeń, ale także zapewnia bardziej płynną, harmonijną jazdę.

Niższe zużycie paliwa zostało osiągnięte poprzez zmniejszenie tarcia w elementach jednostki napędowej oraz ulepszenie procesu spalania. Moment obrotowy jest kontrolowany poprzez zaktualizowaną funkcję I-See, optymalizującą osiągi silnika zależnie od topografii drogi przed pojazdem i masy zestawu ciężarowego.

Małgorzata Kulis zaznacza, że jest za wcześnie na przedstawienie konkretnych liczb obrazujących efekt wprowadzonych ulepszeń, jednak wyniki testów eksploatacyjnych z udziałem firm transportowych są bardzo obiecujące.

Cel – uniezależnienie od paliw kopalnych

Zgodnie z planem Volvo Trucks, które honoruje Porozumienie Paryskie w sprawie zmian klimatycznych, samochody ciężarowe z napędem elektrycznym mają stanowić połowę sprzedaży w roku 2030, zaś 10 lat później wszystkie sprzedawane pojazdy tej marki nie będą już korzystać z paliw kopalnych. Silnik spalinowy nadal będzie jednak potrzebny, a najnowsze zmiany w układach napędowych są jednym z ważnych etapów na drodze do zmniejszenia emisji CO2.

Źródło: Volvo Trucks
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
ADR Adviser Doradztwo i Szkolenia Jacek Pluta


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels