Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Nowa generacja silników Renault Trucks zużywa do 10% mniej paliwa

Utworzona: 2021-11-23


W roku 2021 producent dokonał istotnych zmian w swoich seriach T, T High, C i K pod względem stylistyki, wrażeń z jazdy i komfortu w kabinie.

Kolejnym krokiem w tej ewolucji jest wprowadzenie nowych 11- i 13-litrowych silników Euro VI Step E, DE11 i DE13, które w połączeniu z nowymi technologiami i specjalnie oferowanymi usługami pozwalają zmniejszyć zużycie paliwa do 10% w porównaniu z poprzednią generacją silników Renault Trucks. Aby zapewnić lepsze spalanie, silniki DE11 i DE13 są wyposażone w opatentowaną technologię Wave Piston. Dzięki przekierowaniu płomieni we wnętrzu komory spalania możliwe jest lepsze wykorzystanie dostępnego tlenu, a tym samym lepsze spalanie. Silniki posiadają również nowe wtryskiwacze o zwiększonej precyzji, przystosowane do nowego procesu spalania.

W celu poprawy wydajności, skupiono się również na zmniejszeniu strat wynikających z tarcia: przeprojektowano korbowody, tłoki i wał korbowy oraz zoptymalizowano sterowanie gazem w skrzyni korbowej. Opracowano również nową wysokowydajną turbosprężarkę z łożyskami kulkowymi o poprawionym czasie reakcji oraz pompę oleju o zmiennym przepływie, wykorzystując przy tym olej o niskiej lepkości. Oprócz tego, silnik został wyposażony w ulepszony system oczyszczania spalin i nową jednostkę sterującą.


Opcjonalnie modele Trucks T, T High i C mogą być wyposażone w silnik DE13 TC z technologią Turbo Compound, która zapewnia znaczne oszczędności paliwa bez uszczerbku dla zwrotności lub prędkości. Dodatkowa turbina, umieszczona za turbosprężarką, zamienia energię, jaka pozostała w spalinach na energię mechaniczną i przekazuje ją na wał korbowy zwiększając w ten sposób moment obrotowy silnika. Dzięki temu rozwiązaniu układ Turbo Compound pozwala na osiągnięcie wyższego momentu obrotowego przy niższych prędkościach obrotowych silnika. Korzystając z tempomatu na autostradzie w czasie jazdy pod górę można utrzymać stałą prędkość bez konieczności redukcji biegu.

Modele nowej generacji są wyposażone w nową skrzynię biegów Optidriver, która zawiera nowy kalkulator, nowe oprogramowanie sterujące i nowy siłownik sprzęgła, który zapewnia płynniejszą i szybszą zmianę biegów. Z myślą o oszczędności paliwa, zastosowano system Smart Torque Control, który maksymalizuje czas pracy silnika w zakresie najlepszej wydajności, bez negatywnego wpływu na manewrowość. Producent ciągle ulepsza również działanie predykcyjnego tempomatu Optivision, który na podstawie informacji o topografii drogi dostosowuje zmiany biegów i dodatkowo poprawia efektywność paliwową.

Oprócz powyższych modyfikacji, Renault Trucks oferuje także rozwiązania informatyczne służące do monitorowania i zmniejszenia zużycia paliwa i emisji CO2 w całej flocie. Oprogramowanie do zarządzania flotą Optifleet (moduł Check) śledzi zużycie paliwa każdego pojazdu i analizuje styl jazdy, aby wskazać obszary, w których można podjąć działania w celu zmniejszenia zużycia. W ofercie jest też kompletny program szkoleniowy dotyczący zasad oszczędnej jazdy.

Źródło: Renault Trucks
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
TRONIK Spółka z Ograniczoną Odpowiedzialnością Spółka Komandytowa


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels