Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Debiut na giełdzie

Utworzona: 2021-12-20


Spółka Daimler Truck Holding AG, po wcześniejszym wydzieleniu z koncernu Daimler AG, zadebiutowała 10 grudnia na frankfurckiej Giełdzie Papierów Wartościowych.

Akcje Daimler Truck są notowane na rynku regulowanym (Prime Standard) Giełdy Papierów Wartościowych we Frankfurcie pod symbolem giełdowym DTG. Ich numer ISIN, czyli Międzynarodowy Numer Identyfikacyjny Papierów Wartościowych, to DE000DTR0CK8, natomiast niemiecki numer identyfikacyjny (WKN) – DTR0CK.

Przygotowując się do wejścia na giełdę, spółka sprecyzowała swoje ambicje finansowe w zakresie zwiększenia wydajności i dochodowości poszczególnych segmentów. Ze względu na sprawdzone możliwości generowania gotówki i mocny bilans, Daimler Truck otrzymał solidne ratingi kredytowe na poziomie inwestycyjnym. Kierownictwo spółki zakłada, że akcje zostaną włączone do rozszerzonego do 40 uczestników indeksu giełdowego DAX na rynku regulowanym giełdy w najbliższym możliwym terminie – prawdopodobnie w pierwszym kwartale 2022 r.


Dla Daimler Truck wszystko tak naprawdę się zaczyna. Spoglądamy w przyszłość z odwagą i optymizmem. Cieszymy się, że będziemy mogli wykorzystywać nasze możliwości twórcze jako niezależna firma ze wspaniałym globalnym zespołem – aby w przyszłości osiągać jeszcze większe sukcesy biznesowe. Powinni na tym skorzystać wszyscy – nasza załoga, klienci i oczywiście akcjonariusze
– powiedział w sali giełdy frankfurckiej Martin Daum, prezes zarządu Daimler Truck Holding AG.

7 marek, 40 zakładów

Daimler Truck należy do największych globalnych producentów pojazdów użytkowych z ponad 40 zakładami produkcyjnymi i ponad 100 tysiącami pracowników. Łączy pod swoim parasolem siedem marek: BharatBenz, Freightliner, FUSO, Mercedes-Benz, Setra, Thomas Built Buses i Western Star. Firma dąży do uzyskania do roku 2025 dwucyfrowej stopy zwrotu ze sprzedaży w działalności przemysłowej, przy założeniu dobrych warunków rynkowych.

Działalność biznesowa Daimler Truck podzielona jest na pięć segmentów sprawozdawczych, dla których sformułowano konkretne cele w zakresie rentowności w scenariuszu bardzo sprzyjających warunków rynkowych. Na przykład w segmencie Trucks North America (TN) spółka stawia sobie za cel osiągnięcie skorygowanej rentowności sprzedaży na poziomie 12% w bardzo sprzyjających warunkach rynkowych. Celem dla segmentu Mercedes-Benz (MB) jest skorygowana rentowność sprzedaży na poziomie 10%, dla segmentu Trucks Asia (TA) 9%, a dla segmentu Daimler Buses (DB) 7,5%. W nowym, piątym segmencie – Financial Services – firma dąży do osiągnięcia skorygowanej rentowności kapitału własnego na poziomie 14%.


Firma oczekuje, że w 2021 r. skorygowana rentowność sprzedaży (RoS) w działalności przemysłowej wyniesie od 6% do 8% – pomimo niedoborów półprzewodników i wzrostu cen surowców. Spodziewa się uzyskać redukcję kosztów stałych w działalności przemysłowej o 15% (w porównaniu z rokiem 2019) już w 2023 r., czyli dwa lata wcześniej niż zapowiadano podczas Dnia Strategii w maju 2021 r. Spółka zakłada, że w 2022 r. skorygowana rentowność sprzedaży w działalności przemysłowej wyniesie od 7% do 9%.

Rozwój zrównoważonego transportu

Daimler Truck chce w przyszłości jeszcze intensywniej kształtować rozwój bezemisyjnego transportu. Planuje przyspieszenie rozwoju pojazdów z napędem elektryczno-akumulatorowym i napędzanych ogniwami paliwowymi – własnymi siłami i w ramach partnerstw. Do 2030 r. pojazdy zeroemisyjne mają stanowić nawet 60% sprzedaży. Od roku 2039 firma zamierza na rynkach tzw. triady oferować już tylko samochody, które podczas jazdy będą neutralne pod względem emisji CO2.

Daimler Truck ocenia obie technologie jako kompatybilne i niezbędne. Ciężarówki czerpiące energię z akumulatorów znajdują zastosowanie w lekkim i ciężkim transporcie dystrybucyjnym, np. przy realizacji dostaw towarów w miastach. W ciężarowym transporcie dalekobieżnym przyszłości, dla osiągnięcia neutralnego bilansu CO2, niezbędny będzie napęd na wodorowe ogniwa paliwowe.

Źródło: Daimler Truck
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
LESZEK Transport i Spedycja Daniel Leszek


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels