Dzięki zasadniczym pracom planistycznym wykonanym przez specjalistów z Uniwersytetu Nauk Stosowanych im. C.R. Freseniusa, możemy teraz rozpocząć kolejne etapy projektu ANITA. Jazdy próbne dostarczą nam dalszych informacji na temat rozwoju przyszłej technologii jazdy autonomicznej w ruchu między węzłami logistycznymi na określonych trasach między terminalami logistycznymi mówi kierownik projektu w firmie MAN, Amelie Jacquemart-Purson.Zespół pod kierownictwem prof. Dr. Christiana T. Haasa z Uniwersytetu Nauk Stosowanych im. C.R. Freseniusa przedstawił swoje wyniki już latem ubiegłego roku opierając się na analizie procesów i zachowań ludzi i maszyn w terminalu we współpracy z MAN Truck & Bus. Aby ciężarówka mogła poruszać na terenie terminalu kontenerowego oraz w terminalach DUSS musi być w stanie komunikować się z otaczającą ją infrastrukturą. Teraz wnioski z tej analizy zostały przekształcone w cyfrowy zestaw zasad i zaprogramowane w postaci różnych modułów za pomocą wspólnego języka.
Aby uzyskać przejrzysty i kompletny łańcuch komunikacyjny, wykorzystaliśmy język specyfikacji kontraktów CSL firmy Deon Digital. Dzięki temu wszystkie procesy są konfigurowane jako indywidualne kontrakty wyjaśnia Haas.W ten sposób powstał kompletny system planowania misji, który łączy zarówno pojazd, jak i dwa bardzo różne systemy informatyczne terminala kontenerowego i DUSS. Na podobieństwa uniwersalnego tłumacza, system rozumie języki odrębnych systemów i prowadzi autonomiczną ciężarówkę przez cały proces obsługi kontenerów.
Oprogramowanie jest stale optymalizowane i może być teraz wykorzystywane przez partnerów projektu przy opracowywaniu pojazdu autonomicznego. Według planów, pierwsze jazdy testowe prototypową ciężarówką mają się odbyć w Ulm Dornstadt pod koniec tego roku. W przyszłości także inne terminale kontenerowe DB AG w Niemczech zostaną zdygitalizowane i zautomatyzowane – zgodnie z harmonogramem prac zmierzających do wdrożenia Terminalu 4.0.
Zautomatyzowany transfer jednostek ładunkowych między naszym terminalem przeładunkowym a składem kontenerów umożliwi jeszcze bardziej wydajną obsługę transportu kombinowanego wyjaśnia Thomas Wünsch, kierownik projektów IT i procesów w DUSS.
Projekt przyniesie też korzyści dla terminala kontenerowego DB Intermodal Services. Poprzez połączenie autonomicznej ciężarówki z rzeczywistymi procesami, jakie zachodzą w terminalu, zdobywamy cenne doświadczenie dla naszej działalności dodaje Jens Pröse, kierownik ds. organizacji procesów w DB IS.Źródło: MAN