Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Autonomiczny MAN w terminalu

Utworzona: 2022-02-11


Partnerzy projektu, w którym udział biorą Deutsche Bahn, MAN Truck & Bus, Uniwersytet Nauk Stosowanych im. Carla Remigiusa Freseniusa oraz Götting KG wyznaczyli sobie cel: wdrożenie autonomicznych ciężarówek na terenie Terminalu DUSS w Ulm Dornstadt.

Niedawno został opracowany schemat tras, którymi będą poruszać się pojazdy, uwzględniający procedury i procesy realizowane w terminalu, które są wspólne dla wszystkich systemów biorących udział w projekcie. Dzięki opracowaniu tych planów prace rozwojowe dotyczące samego pojazdu wkraczają w decydującą fazę.

Dzięki zasadniczym pracom planistycznym wykonanym przez specjalistów z Uniwersytetu Nauk Stosowanych im. C.R. Freseniusa, możemy teraz rozpocząć kolejne etapy projektu ANITA. Jazdy próbne dostarczą nam dalszych informacji na temat rozwoju przyszłej technologii jazdy autonomicznej w ruchu między węzłami logistycznymi na określonych trasach między terminalami logistycznymi mówi kierownik projektu w firmie MAN, Amelie Jacquemart-Purson.
Zespół pod kierownictwem prof. Dr. Christiana T. Haasa z Uniwersytetu Nauk Stosowanych im. C.R. Freseniusa przedstawił swoje wyniki już latem ubiegłego roku opierając się na analizie procesów i zachowań ludzi i maszyn w terminalu we współpracy z MAN Truck & Bus. Aby ciężarówka mogła poruszać na terenie terminalu kontenerowego oraz w terminalach DUSS musi być w stanie komunikować się z otaczającą ją infrastrukturą. Teraz wnioski z tej analizy zostały przekształcone w cyfrowy zestaw zasad i zaprogramowane w postaci różnych modułów za pomocą wspólnego języka.


Aby uzyskać przejrzysty i kompletny łańcuch komunikacyjny, wykorzystaliśmy język specyfikacji kontraktów CSL firmy Deon Digital. Dzięki temu wszystkie procesy są konfigurowane jako indywidualne kontrakty wyjaśnia Haas.
W ten sposób powstał kompletny system planowania misji, który łączy zarówno pojazd, jak i dwa bardzo różne systemy informatyczne terminala kontenerowego i DUSS. Na podobieństwa uniwersalnego tłumacza, system rozumie języki odrębnych systemów i prowadzi autonomiczną ciężarówkę przez cały proces obsługi kontenerów.

Oprogramowanie jest stale optymalizowane i może być teraz wykorzystywane przez partnerów projektu przy opracowywaniu pojazdu autonomicznego. Według planów, pierwsze jazdy testowe prototypową ciężarówką mają się odbyć w Ulm Dornstadt pod koniec tego roku. W przyszłości także inne terminale kontenerowe DB AG w Niemczech zostaną zdygitalizowane i zautomatyzowane – zgodnie z harmonogramem prac zmierzających do wdrożenia Terminalu 4.0.

Zautomatyzowany transfer jednostek ładunkowych między naszym terminalem przeładunkowym a składem kontenerów umożliwi jeszcze bardziej wydajną obsługę transportu kombinowanego wyjaśnia Thomas Wünsch, kierownik projektów IT i procesów w DUSS.
Projekt przyniesie też korzyści dla terminala kontenerowego DB Intermodal Services. Poprzez połączenie autonomicznej ciężarówki z rzeczywistymi procesami, jakie zachodzą w terminalu, zdobywamy cenne doświadczenie dla naszej działalności dodaje Jens Pröse, kierownik ds. organizacji procesów w DB IS.
Źródło: MAN
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
LESZEK Transport i Spedycja Daniel Leszek


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels