Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

DB Schenker i Dachser odebrali seryjne eActrosy 300

Utworzona: 2022-03-01


Pojazdy te będą kursować w rejonie Lipska i aglomeracji Stuttgartu.

W przypadku firmy DB Schenker, ciężarówka elektryczna została skonfigurowana jako pojazd dwuosiowy z aerodynamiczną zabudową skrzyniową firmy SPIER. eActros 300 o dmc 19 ton zjechał z linii montażowej zgodnie z planem w zeszłym roku i został oficjalnie przekazany na spotkaniu z klientami w Wörth po uzyskaniu zgody na finansowanie ze środków federalnych. DB Schenker zdobył już duże doświadczenie eksploatując prototyp eActrosa w ramach „Floty innowacji eActros”. Przewoźnik korzysta z ponad 40 egzemplarzy FUSO eCanter w 11 krajach europejskich, w tym w Niemczech, Francji, Finlandii, Włoszech i Hiszpanii.

Akumulatory eActrosa mogą składać się z trzech (eActros 300) lub czterech zestawów (eActros 400), z których każdy ma pojemność nominalną 112 kWh i użytkową około 97 kWh. eActros 400 wyposażony w cztery baterie ma zasięg do 400 kilometrów. Sercem technologicznym pojazdu jest jednostka napędowa, na którą składa się sztywna oś elektryczna z dwoma silnikami elektrycznymi i dwubiegowa skrzynia biegów. Dwa silniki chłodzone cieczą zapewniają moc ciągłą 330 kW i moc szczytową 400 kW. Ponadto energię elektryczną można odzyskiwać za pomocą hamowania rekuperacyjnego z wyprzedzeniem dostosowując tryb jazdy do warunków trasy. Energia odzyskana podczas hamowania jest przekazywana z powrotem do akumulatorów, a następnie ponownie dostępna do zasilania pojazdu. eActrosa można ładować prądem o mocy do 160 kW. W konwencjonalnej stacji szybkiego ładowania prądem stałym o natężeniu 400 A ładowanie trzech zestawów baterii od 20 do 80% pojemności zajmuje nieco ponad godzinę.

Dwa silniki elektryczne mają wysoką sprawność i zapewniają stałe dostarczanie mocy z wysokim momentem rozruchowym. Dostępny od razu moment obrotowy dostarczany przez oba silniki elektryczne i dwubiegowa skrzynia biegów zapewniają mocne przyspieszenie, imponujący komfort jazdy i dynamikę jazdy, które umożliwiają bardziej zrelaksowaną i mniej stresującą jazdę niż ma to miejsce w konwencjonalnej ciężarówce z silnikiem wysokoprężnym. Ponadto nisko położony środek ciężkości poprawia pokonywanie zakrętów. Brak silnika spalinowego przekłada się na niższy o 10 dB poziom hałasu we wnętrzu (co w praktyce oznacza zmniejszenie odczuwalnego hałasu o połową) oraz znacznie mniejsze wibracje .


Jeden z pierwszych seryjnych eActrosów z napędem akumulatorowym trafił również do firmy logistycznej Dachser. Karin Rådström, dyrektor generalny Mercedes-Benz Trucks, osobiście przekazał model 300 Stefanowi Hohmowi, dyrektorowi ds. rozwoju i członkowi zarządu Dachser, podczas spotkania z klientami w Wörth am Rhein. Firma planuje włączenie kolejnych modeli do swojej floty w ramach strategii ochrony klimatu. Przewoźnik jest jednym z wyselekcjonowanych klientów, którzy na wczesnym etapie zdobyli cenne doświadczenie korzystając z prototypu eActrosa.

Pojazd ten dostarcza do klientów Dachsera w centrum Stuttgartu ładunki drobnicowe, zwłaszcza przesyłki na paletach, które są zbyt duże i ciężkie, aby wysyłać je w paczkach. Ponadto razem z ciężarówką FUSO eCanter (7,5 tony) eActros dowozi przesyłki do śródmiejskiego centrum logistycznego, które są następnie rozprowadzane na ostatnim odcinku za pomocą elektrycznie wspomaganych rowerów towarowych. Wszystkie przesyłki drobnicowe na określonym obszarze są dostarczane przez firmę Dachser, bez lokalnej emisji CO2 i tlenków azotu. Pojazd jest ładowany wyłącznie zieloną energią elektryczną w oddziale przewoźnika w Kornwestheim. eActros jest wyposażony w układ 4x2.

Nadwozie eActrosa dla Dachser i DB Schenker dostarcza firma SPIER. Athlete przeznaczone do transportu suchych ładunków to konstrukcją aeroformową. Profile obrzeży i osłony profili o wysokich własnościach aerodynamicznych w połączeniu z wbudowanym spojlerem dachowym zmniejszają współczynnik oporu powietrza, a tym samym mogą zwiększyć zasięg pojazdu. Zabudowa zapewnia dużą ładowność oraz dużą objętość transportową. Konstrukcja dostosowana jest do potrzeb klienta, m.in. pod kątem możliwości zabezpieczenia ładunku.

Źródło: Daimler
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
TRONIK Spółka z Ograniczoną Odpowiedzialnością Spółka Komandytowa


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels