Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Elektryczne dla transportu regionalnego i branży budowlanej

Utworzona: 2022-03-12


Firma Renault Trucks ogłosiła rozpoczęcie sprzedaży w pierwszym kwartale przyszłego roku dwóch nowych ciężarówek z napędem elektrycznym o DMC zestawu do 44 ton. Są to modele: T E-Tech dla transportu regionalnego i C E-Tech dla branży budowlanej.

Od 2020 r. francuski producent pojazdów użytkowych systematycznie wprowadza na rynek nowe samochody ciężarowe z elektrycznym napędem akumulatorowym o masie od 3,1 do 26 ton. Poinformowano, że od początku 2023 roku rozpocznie się sprzedaż dwóch nowych modeli o masie całkowitej zestawu do 44 ton: T E-Tech dla transportu regionalnego i C E-Tech dla budownictwa.


Te ciężkie pojazdy będą wyposażone w dwa lub trzy silniki elektryczne o łącznej mocy do 490 kW (666 KM) i skrzynię biegów Optidriver. Do wyboru będą zestawy od dwóch do sześciu akumulatorów litowo-jonowych o pojemności od 180 do 540 kWh. Baterie będą w pełni naładowane przez 9,5 godziny prądem przemiennym (AC) o mocy do 43 kW lub w ciągu 2,5 godziny prądem stałym (DC) o mocy do 250 kW. Pojazdy będą mogły pokonać dystans do 300 km na jednym ładowaniu i do 500 km przy jednogodzinnym szybkim doładowaniu (250 kW).

Ciężkie "elektryki" będą produkowane w fabryce w Bourg-en-Bresse i dostępne jako ciągniki siodłowe 4x2 i 6x2 oraz podwozia pod zabudowę w konfiguracji 4x2, 6x2 i 8x4. Będą wyposażane w trzy rodzaje przystawek odbioru mocy (PTO): elektryczną, elektromechaniczną lub na skrzyni biegów. Dzięki gamie pojazdów elektrycznych od 3,1 do 44 ton DMC i ofercie obsługi klienta 360°, do 2030 r. francuski producent zamierza sprzedawać 50% pojazdów z napędem elektrycznym.

Źródło: Renault Trucks
Do ulubionych
Photo by Josh Hild from Pexels