Niskopodłogowy eEconic jest oparty na modelu eActros przeznaczonym do ciężkiej dystrybucji miejskiej, który wszedł do produkcji seryjnej w 2021 roku. Inżynierowie z działu pojazdów specjalnych Mercedes-Benz testowali działanie akumulatorów i elektrycznego układu napędowego eEconica oraz powiązanych systemów w temperaturach sięgających -25° C. W czasie testu akumulatory były napełniane w różnych stacjach ładowania, aby sprawdzić, jak wpływa to na eksploatację pojazdu, który ma być przeznaczony do użytku komunalnego w Rovaniemi w Finlandii.
Podczas testów inżynierowie sprawdzili praktyczne użytkowanie eEconica na symulowanych trasach zbierania odpadów, korzystając z egzemplarza testowego bardzo zbliżonego do wersji produkcyjnej. Elektryczne pojazdy ciężarowe muszą być bowiem niezawodne nawet w niesprzyjających warunkach atmosferycznych i spełniać swoje zadania, zwłaszcza w zastosowaniach komunalnych. Testy w Finlandii wykazały, że eEconic spełnia te wymagania, a przy tym wyróżnia się niskim poziomem hałasu i nie emituje dwutlenku węgla. Teraz pojazd jest gotowy do następnego kroku - praktycznych testów w firmach.
Źródło: Daimler Truck
Utworzona: 2022-03-19