Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Przyszedł czas na zmiany. Druga generacja MirrorCam

Utworzona: 2022-05-07


Wraz z pojawieniem się drugiej generacji kamer bocznych, dostępnych dla serii Actros i Arocs oraz w modelu eActros od kwietnia 2022 r., producent rozwinął ważne elementy systemu, zdobywając kilka nagród za innowacyjność.

W drugiej generacji ramiona kamer po obu stronach zostały skrócone o 10 cm. Zmiana została wprowadzona zarówno w węższej jak i w szerszej wersji kabiny, dzięki czemu cofanie w linii prostej jest łatwiejsze niż w przypadku kamer pierwszej generacji. Dzieje się tak ponieważ widok w kamerach jest teraz jeszcze bardziej zbliżony do obrazu w konwencjonalnych lusterkach. W przypadku kabiny o szerokości 2,50 m zmniejszone wymiary mają tę dodatkową zaletę, że ramię kamery nie wystaje bardziej niż lusterko krawężnikowe, które jest w zasięgu wzroku kierowcy. Kolizje z obiektami na skraju drogi są teraz praktycznie niemożliwe. Dzięki identycznej szerokości podwozia dotyczy to również wariantu kabiny o szerokości 2,30 m.


Opracowując nową generację systemu kamer bocznych, Mercedes-Benz Trucks rozwinął również inne funkcje. Na przykład w dolnej części kamery wbudowano krawędź okapową, aby zapobiec spływaniu wody deszczowej na obiektyw, co wcześniej powodowało niepożądane efekty wizualne. Ponadto zoptymalizowano mapowanie odcieni, czyli proces, w którym obraz jest dostosowywany w taki sposób, aby na wyświetlaczu widać było szeroką gamę odcieni, co w praktyce oznacza poprawę kontrastu. Ulepszenia w zakresie dostosowania barwy i jasności oznaczają, że wyświetlacze jeszcze dokładniej pokazują obszar istotny ze względu na ocenę sytuacji na drodze, na przykład podczas cofania do ciemnego lub słabo oświetlonego budynku.


Wprowadzone poprawki przekładają się na jeszcze lepszą użyteczność systemu MirrorCam. Dzięki funkcjom wspomagającym, ulepszony system może pomóc w jeszcze bezpieczniejszym i bezstresowym radzeniu sobie w typowych sytuacjach, takich jak wyprzedzanie, manewrowanie, jazda w warunkach słabej widoczności i ciemności, pokonywanie zakrętów i pokonywanie wąskich przestrzeni. Nowa generacja zachowuje wcześniejsze zalety, takie jak tryb szerokokątny podczas manewrowania do tyłu, linie odległości na wyświetlaczu w celu lepszej oceny odległości od obiektów za jadącym pojazdem, panoramowanie obrazu z kamery podczas pokonywania zakrętów lub monitorowanie otoczenia pojazdu w czasie odpoczynku.


Pomocne jest również współdziałanie systemu MirrorCam i asystenta zakrętów, zwłaszcza w skomplikowanych sytuacjach drogowych i na skomplikowanych skrzyżowaniach. Jeżeli, wbrew oczekiwaniom, istnieje ryzyko, że kierowca ciężarówki nie zauważy rowerzysty lub pieszego podczas skrętu w prawo, system może interweniować w granicach swojej funkcjonalności, ostrzegając kierowcę na kilka sposobów, a w przypadku posiadania opcjonalnie dostępnego systemu Active Sideguard Assist, inicjuje automatyczne hamowanie do prędkości do 20 km/h na zakrętach. Asystent pokonywania zakrętów nadal używa wyświetlacza MirrorCam do wyświetlania ostrzeżeń wizualnych.


Źródło: Mercedes-Benz Trucks
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
ADR Adviser Doradztwo i Szkolenia Jacek Pluta


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels