Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Elektryzujący plan ekspansji za ocean

Utworzona: 2022-06-27


Volta Trucks ogłosiła mapę drogową wejścia na rynek północnoamerykański. Plan przewiduje, że do końca przyszłego roku na ulicach Los Angeles pojawią się pierwsze pojazdy Volta Zero.

Wprowadzenie elektrycznych pojazdów użytkowych marki Volta do Ameryki Północnej rozpocznie się w roku 2023 r. od ciężarówki Volta Zero klasy 7, która jest odpowiednikiem europejskiej wersji 16-tonowej. To ciężarówka zasilana energią elektryczną z akumulatora, zaprojektowana na potrzeby logistyki miejskiej. Pojazd jest wyposażony w kompaktową oś elektryczną eAxle, którą dostarcza firma Meritor z Michigan oraz akumulatory wysokiego napięcia umieszczone w ramie podwozia, produkowane przez kalifornijską firmę Proterra.

W połowie roku 2023, w ramach pierwszego etapu wdrażania, zostanie uruchomiona flota pilotażowa składającą się ze 100 ciężarówek klasy 7, które zostaną ocenione przez klientów z USA, nie tylko w Los Angeles, przed ropoczęciem produkcji seryjnej w roku 2024. Na razie powstały 24 prototypy drogowe, które obecnie przechodzą testy w Europie. Przed wprowadzeniem ciężarówek na rynek północnoamerykański firma zamierza dostarczyć klientom europejskim ponad 1500 pojazdów.

16-tonowa ciężarówka będzie dostępna w różnych konfiguracjach akumulatorów, zapewniających zasięg 150 do 200 km. Pojazd jest przystosowany do szybkiego ładowania zarówno prądem zmiennym, jak i stałym o mocy 250 kW, co pozwala na pełne naładowanie od zera w nieco ponad godzinę. Godzina standardowego ładowania prądem zmiennym o mocy 19 kW zwiększy zasięg o około 20 km.

Dzięki usunięciu silnika spalinowego możliwe było przeprojektowanie kabiny, w wyniku czego fotel kierowcy został obniżony i umieszczony centralnie. Dzięki temu piesi i rowerzyści znajdują się na wysokości oczu kierowcy. Kabina zapewnia widok wokół pojazdu w zakresie 220 stopni, co znacznie zmniejsza wielkość martwego pola. Centralna pozycja kierowcy pozwala na wysiadanie i wsiadanie po obu stronach kabiny przez przesuwane, a nie wahadłowe drzwi.

Po wprowadzeniu wersji 16-tonowej, w latach 2024/2025, pojawią się dwa lżejsze modele: klasy 5 o dmc 8,8 tony oraz klasy 6 o dmc 11,7 ton, a więc odpowiedniki europejskich pojazdów o masie 7,5 i 12 t. Modele Volta Zero klasy 5 i 6, zaprezentowane w kwietniu 2022 roku, będą nawiązywać wizualnie do klasy 7 (identyczny wygląd przodu), będą wyposażone w te same funkcje bezpieczeństwa, a także bezemisyjny układ napędowy.

Firma oferuje usługę Truck as a Service - kompleksowy pakiet obejmujący wszystkie elementy potrzebne do elektryfikacji floty samochodów ciężarowych - w ramach jednej oferty i miesięcznej płatności. W Europie pakiet usług obejmuje m.in. ocenę lokalizacji (potrzeby infrastrukturalne), instalację ładowarek, kontrakt serwisowy, finansowanie i ubezpieczenie pojazdów.

Pierwsze pojazdy klasy 7 dostarczone do klientów amerykańskich powstaną w zakładzie produkcyjnym w Steyr w Austrii, natomiast wszystkie ciężarówki klasy 5 i 6 na rynek północnoamerykański będą produkowane w USA począwszy od 2024/25. Trwają prace nad uruchomieniem wstępnej produkcji w USA we współpracy z doświadczonym partnerem.

Źródło: Volta Trucks
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
LESZEK Transport i Spedycja Daniel Leszek


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels