Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Ciche, bezemisyjne dostawy stały się rzeczywistością

Utworzona: 2022-05-23


Firma Simon Loos, czołowy usługodawca logistyczny w Holandii, powiększyła swoją flotę pojazdów elektrycznych (BEV) o 7 ciężarówek Mercedes-Benz eActros, wyposażonych w systemy chłodnicze Frigoblock FK25i.

27-tonowe ciężarówki z napędem akumulatorowym będą wykorzystywane w Holandii do realizacji bezemisyjnych dostaw miejskich przez duże sieci supermarketów oraz sieci dystrybucji żywności w kontrolowanej temperaturze. Zakup jest następstwem udanych testów prototypowej ciężarówki wykorzystywanej przez firmę Simon Loos od roku 2021 do zaopatrywania supermarketów m.in. w świeżą żywność.

Wierzymy w koncepcję transportu elektrycznego. Doświadczenia z testów prowadzonych w warunkach rzeczywistych przekonały nas, że jest to właściwy kierunek rozwoju, a my chcemy być liderem elektryfikacji usług logistycznych. Podczas tych intensywnych prób ciężarówka jeździła przez siedem dni w tygodniu, codziennie od 7:00 do 23:00. Agregat chłodniczy Frigoblock bezproblemowo współpracował z pojazdem i z powodzeniem utrzymywał zadane temperatury. Baterie ciężarówki umożliwiają pokonanie odległości przekraczającej 250 km w każdych warunkach pogodowych, zasilając jednocześnie system Frigoblock. Ciche, bezemisyjne dostawy stają się rzeczywistością, której oczekują nasi klienci
– powiedział Wim Roks, menedżer floty w firmie Simon Loos.
Samochód eActros z agregatem chłodniczym Frigoblock jest wynikiem ścisłej współpracy pomiędzy firmami Frigoblock i Daimler Trucks, której celem było stworzenie zrównoważonego systemu chłodniczego, mogącego bezproblemowo współpracować z nową elektryczną ciężarówką Mercedes-Benz.


Elektryczne agregaty chłodnicze Frigoblock FK25i są wyposażone w zintegrowany falownik i zostały zaprojektowane do bezpośredniej współpracy z pojazdami zasilanymi z akumulatorów, aby zminimalizować liczbę zespołów pobierających energię. Pozwala to na optymalne wykorzystanie mocy baterii i przyczynia się do maksymalizacji zasięgu ciężarówki. Aby spełnić wymagania elektryczne nowego eActrosa, specjaliści Frigoblock zaprojektowali nowy system bramki magistrali CAN realizujący bezpośrednią komunikację między ciężarówką a układem chłodzenia. Inteligentne sterowanie skutecznie zarządza zapotrzebowaniem agregatu na energię, wykorzystując tylko minimalną jej część, potrzebną do utrzymania zadanej temperatury.

W naszej flocie od lat używamy agregatów FK25i, korzystając również z niezawodnego wsparcia zapewnianego przez Frigoblock i ich partnera serwisowego Groot RMO. Praktycznie nigdy nie mieliśmy problemów z wydajnością agregatów. Dlatego bardzo ucieszyło nas to, że technologia Frigoblock jest obecnie wykorzystywana do chłodzenia nowych, seryjnie produkowanych eActrosów
– podsumował Wim Roks.
Źródło: Thermo King
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
LESZEK Transport i Spedycja Daniel Leszek


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels