W ramach naszej strategii zrównoważonego rozwoju pod nazwą PLANET 2050 ustaliliśmy ważne cele, w tym dotyczący zerowej emisji. Ograniczenie emisji CO2 od wydobycia do wykorzystania wymaga innowacji zarówno w zakresie źródeł energii, jak i rozwiązań energetycznych. Chociaż przypadki zastosowania elektrycznych układów napędowych z akumulatorem i ogniwami paliwowymi są obiecujące, połączenie zielonego wodoru w sprawdzonej technologii silników spalinowych stanowi ważne uzupełnienie przyszłych rozwiązań o zerowej emisji. Branża potrzebuje wielu rozwiązań, aby zaspokoić potrzeby wszystkich klientów — zarówno w transporcie na drogach publicznych, jak i w zastosowaniach terenowych z uwzględnieniem różnic w cyklach pracy i środowiskach operacyjnychW lipcu 2021 r. firma Cummins ogłosiła rozpoczęcie testów silnika wodorowego z wewnętrznym spalaniem i osiągnęła imponujące wczesne wyniki w zakresie mocy i momentu obrotowego (290 KM i ponad 810 Nm w przypadku silnika do średnich zastosowań). Wkrótce rozpoczną się dodatkowe testy bardziej zaawansowanych prototypów.
— powiedział Srikanth Padmanabhan, prezes działu silników Cummins Inc.
Cummins zamierza produkować silniki spalinowe zasilane wodorem zarówno o pojemności 15 litrów, jak i znacznie mniejszy 6,7-litrowy. Zarząd firmy wychodzi z założenia, że silniki te umożliwią branży transportowej zmniejszenie emisji gazów cieplarnianych jeszcze w tej dekadzie, przyczyniając się w ten sposób do szybszej redukcji emisji CO2.
Wodorowe silniki spalinowe wykorzystują paliwo o zerowej zawartości węgla i wymagają tylko niewielkich modyfikacji w stosunku do konwencjonalnych jednostek. Przy tym jest to rozwiązanie tańsze niż zakup pojazdu elektrycznego z ogniwami paliwowymi lub akumulatorem. Producent zapewnia o dojrzałości tej technologii i niskich kosztach jej upowszechnienia. Wylicza przy tym zalety napędu wodorowego, jak duży zasięg pojazdu i szybkie tankowanie.
Źródło: Cummins