Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

15-litrowy silnik spalinowy na wodór

Utworzona: 2022-07-21


Cummins Inc. zaprezentował na targach ACT Expo 15-litrowy silnik spalinowy na wodór. Jego produkcja seryjna ma ruszyć w roku 2027.

Zaprezentowana jednostka napędowa powstała w oparciu o nową platformę silnikową firmy Cummins, w której pod uszczelką głowicy znajdują się w dużej mierze podobne elementy niezależnie do rodzaju paliwa, natomiast nad uszczelką głowicy są elementy dostosowane do danego rodzaju paliwa. Zaprezentowana wersja jest napędzana wodorem, który stanowi kluczowy element strategii firmy Cummins w dążeniu do redukcji emisji gazów cieplarnianych w transporcie.

W ramach naszej strategii zrównoważonego rozwoju pod nazwą PLANET 2050 ustaliliśmy ważne cele, w tym dotyczący zerowej emisji. Ograniczenie emisji CO2 od wydobycia do wykorzystania wymaga innowacji zarówno w zakresie źródeł energii, jak i rozwiązań energetycznych. Chociaż przypadki zastosowania elektrycznych układów napędowych z akumulatorem i ogniwami paliwowymi są obiecujące, połączenie zielonego wodoru w sprawdzonej technologii silników spalinowych stanowi ważne uzupełnienie przyszłych rozwiązań o zerowej emisji. Branża potrzebuje wielu rozwiązań, aby zaspokoić potrzeby wszystkich klientów — zarówno w transporcie na drogach publicznych, jak i w zastosowaniach terenowych z uwzględnieniem różnic w cyklach pracy i środowiskach operacyjnych
— powiedział Srikanth Padmanabhan, prezes działu silników Cummins Inc.
W lipcu 2021 r. firma Cummins ogłosiła rozpoczęcie testów silnika wodorowego z wewnętrznym spalaniem i osiągnęła imponujące wczesne wyniki w zakresie mocy i momentu obrotowego (290 KM i ponad 810 Nm w przypadku silnika do średnich zastosowań). Wkrótce rozpoczną się dodatkowe testy bardziej zaawansowanych prototypów.

Cummins zamierza produkować silniki spalinowe zasilane wodorem zarówno o pojemności 15 litrów, jak i znacznie mniejszy 6,7-litrowy. Zarząd firmy wychodzi z założenia, że silniki te umożliwią branży transportowej zmniejszenie emisji gazów cieplarnianych jeszcze w tej dekadzie, przyczyniając się w ten sposób do szybszej redukcji emisji CO2.

Wodorowe silniki spalinowe wykorzystują paliwo o zerowej zawartości węgla i wymagają tylko niewielkich modyfikacji w stosunku do konwencjonalnych jednostek. Przy tym jest to rozwiązanie tańsze niż zakup pojazdu elektrycznego z ogniwami paliwowymi lub akumulatorem. Producent zapewnia o dojrzałości tej technologii i niskich kosztach jej upowszechnienia. Wylicza przy tym zalety napędu wodorowego, jak duży zasięg pojazdu i szybkie tankowanie.

Źródło: Cummins
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
PST OST SPED SP. Z O.O.


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels