Z punktu widzenia firmy Daimler Truck technika akumulatorowa i wodorowa uzupełniają się wzajemnie, a więc oferują klientom optymalne rozwiązania transportowe w zależności od rodzaju zastosowania pojazdu. Już w 2030 r. 60% sprzedaży Daimler Truck mają stanowić pojazdy użytkowe bezemisyjne podczas jazdy, a od roku 2039 przedsiębiorstwo zamierza na rynkach Ameryki Północnej, Europy i Japonii oferować wyłącznie takie samochody nowe, które podczas jazdy będą neutralne pod względem emisji CO2.
Daimler Truck jest jednym z wiodących producentów pojazdów użytkowych na świecie. W oparciu o ambitną strategię innowacyjności zarząd firmy zamierza również w przyszłości kształtować transformację branży. Byłem pod ogromnym wrażeniem motywacji i energii, z jakimi międzynarodowy zespół Daimler Truck wkroczył na drogę samodzielności biznesowej. Teraz trzeba stawić czoła aktualnym wyzwaniom operacyjnym, jednocześnie pamiętając o szansach na zrównoważone zwiększanie wartości w przyszłości - stwierdził Joe Kaeser, przewodniczący rady nadzorczej, na zdalnym Walnym Zgromadzeniu Akcjonariuszy
Źródło: Mercedes-Benz Trucks Polska Sp. z o.o.